Κορωνοϊός-Έρευνα: Το μονοδοσικό εμβόλιο Johnson & Johnson υπήρξε λιγότερο αποτελεσματικό σε σχέση με της Pfizer

Ο κίνδυνος νοσηλείας λόγω Covid-19 μετά τον εμβολιασμό με το μονοδοσικό εμβόλιο Johnson & Johnson είναι περίπου πενταπλάσιος σε σχέση με όσους εμβολιάστηκαν με το δύο δόσεων εμβόλιο Pfizer/NioNTech, όπως δείχνει μία μεγάλη γαλλική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό JAMA Network Open, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, συνέκριναν στοιχεία για σχεδόν 700.000 άτομα που εμβολιάστηκαν με J&J και άλλους τόσους με Pfizer. Η μέση ηλικία των ατόμων ήταν τα 66 έτη. Στη μελέτη συμπεριλήφθηκε σχεδόν όλος ο πληθυσμός άνω των 55 ετών που είχε κάνει το μονοδοσικό εμβόλιο στη Γαλλία.

Διαπιστώθηκε ότι στο χρονικό διάστημα περίπου δύο μηνών μετά τον εμβολιασμό στην ομάδα των εμβολιασμένων με J&J υπήρξαν 129 εισαγωγές στο νοσοκομείο, ενώ στην ομάδα της Pfizer μόνο 23 (δηλαδή περίπου το ένα πέμπτο). Οι ερευνητές εκτίμησαν ότι το εμβόλιο Pfizer είχε αποτελεσματικότητα 92% έναντι του κινδύνου νοσηλείας, ενώ της J&J 59%.

Οι Γάλλοι επιστήμονες συμπέραναν ότι αυτά τα ευρήματα ενισχύουν τη σύσταση ότι πρέπει να χορηγείται δεύτερη ενισχυτική δόση εμβολίου mRNA (Pfizer ή Moderna) σε όσους είχαν κάνει αρχικά το μονοδοσικό εμβόλιο.

Οι ερευνητές υπενθυμίζουν ότι στις αρχικές μελέτες το εμβόλιο J&J είχε εμφανίσει αποτελεσματικότητα 85,4% κατά της σοβαρής Covid-19 και περίπου 68% κατά του κινδύνου νοσηλείας του γενικού πληθυσμού.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δίκη Λιγνάδη: Ξεκινά η αποδεικτική διαδικασία στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο