«Carge»: Η start up της ηλεκτροκίνησης πάει Ν.Α. Ευρώπη

«Carge»: Η start up της ηλεκτροκίνησης πάει Ν.Α. Ευρώπη

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Μέσα στο χρόνο η «Carge», η  start up της ηλεκτροκίνησης,  υποδέχεται την ΔΕΗ blue, το στερνοπούλι του ελληνικού ενεργειακού γίγαντα, στο ‘Carge App’ και στο δίκτυό της που είναι φτιαγμένο για να προσφέρει υπηρεσίες στους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Το GRTimes.gr, συνάντησε τον συνιδρυτή της «Carge» κ. Λευτέρη Καραμπατσάκη, στην 85η ΔΕΘ και στο περίπτερο των νεοφυών επιχειρήσεων του Elevate Greece.

Ξεκίνημα μέσα στην πανδημία

«Η «Carge» γεννήθηκε τον Απρίλιο του 2020, μέσα στην πανδημία, στην περίοδο της καραντίνας και μετά από ένα ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Στη διάρκεια του ταξιδιού μου, συνειδητοποίησα ότι έπρεπε να κατεβάσω πέντε διαφορετικές εφαρμογές για να μπορέσω να φορτίσω μόλις δύο φορές.

«Αυτό με έβαλε σε προβληματισμό και μοιράστηκα τις σκέψεις μου με τον τότε συνάδελφό μου Πέτρο Μπένο. Πήραμε την απόφαση να παραιτηθούμε από την εταιρεία στην οποία εργαζόμασταν και ξεκινήσαμε την «Carge», είπε ο κ. Καραμπατσάκης.

Έτσι λοιπόν και έγινε. Η «Carge» έχει σηκώσει από angel investors, επενδυτικά κεφάλαια συνολικά 330.000 ευρώ και είναι στο Μητρώο των Νεοφυών Επιχειρήσεων του Elevate Greece από το οποίο έχει επίσης υποστηριχθεί.

Επόμενη «στάση», στη Ν.Α. Ευρώπη

Η «Carge» ξεκίνησε εμπορικά πριν από έξι μήνες και έχει δραστηριότητα σε τέσσερις χώρες, Ελλάδα, Ρουμανία, Ουγγαρία και Ιταλία, ενώ για το 2022 σχεδιάζει ένα μεγαλύτερο άνοιγμα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

«Το όραμά μας είναι να ενοποιήσουμε όλα τα δίκτυα φορτιστών, ανεξαρτήτως παρόχου και να προσφέρουμε υπηρεσίες στον τελικό χρήστη, που είναι ο οδηγός του αυτοκινήτου».

Αυτή τη στιγμή η «Carge» μετράει περισσότερους από 11.000 χρήστες σε τέσσερις χώρες και οι φορτιστές, μέσω των οποίων μπορεί κάποιος οδηγός να εξυπηρετηθεί, βρίσκονται σε 16 χώρες και είναι περισσότεροι από 95.000.

«Ο στόχος μας είναι, μέχρι τέλους του 2021, να μπούνε  στην υπηρεσία σας όλοι οι πάροχοι της ελληνικής αγοράς. Ως σήμερα έχουν συνδεθεί  η chargespot, η chargeplus, η emergon, η evziiin, η mc-chargers και η electromotive».

Τι είναι και πως λειτουργεί το ‘Carge App

Η «Carge» βοηθάει τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων να εντοπίσουν θέση φόρτισης του οχήματός του,  να δεσμεύσουν θέση  και τελικά να φορτίσουν τη μπαταρία του οχήματός τους , οπουδήποτε βρεθούν στην Ευρώπη.

Έχοντας την εφαρμογή της «Carge», ο οδηγός  μπορεί να φορτίσει το όχημά του σε οποιοδήποτε ΣΦΗΟ, ασχέτως μπράντας κατασκευαστή και, χωρίς να χρειάζεται RFID κάρτα.

«Το θέμα που θα μας απασχολήσει» επισημαίνει ο κ. Καραμπατσάκης, «είναι οι ταχύτητες φόρτισης, αν πούμε ότι το επιθυμητό είναι μέσα σε 20’ της ώρας, να φορτίζεται, αν όχι πλήρως, το 80% της μπαταρίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου».

Ο οδηγός μπαίνοντας στο ‘Carge App’, βλέπει που υπάρχει σημείο φόρτισης είτε δημοσίως προσβάσιμο, είτε σε ημιδημόσιο μέρος ( π.χ. κλειστό πάρκινγκ σε εμπορικό κέντρο). Βλέπει τη διαθεσιμότητα του φορτιστή ( διαθέσιμο ή σε χρήση ή απενεργοποιημένο), έχει δε τη δυνατότητα να πλοηγηθεί ώστε να φτάσει στο ΣΦΗΟ από την καλύτερη διαδρομή, με την μικρότερη κίνηση και τις καλύτερες οδηγικές συνθήκες, για να περιοριστεί το δυνατόν η κατανάλωση της μπαταρίας.

Όταν ο οδηγός φτάνει στο ΣΦΗΟ, μπορεί να ενεργοποιήσει το φορτιστή από την εφαρμογή και αυτός να παρακολουθεί τη συνεδρία φόρτισης.

Δίκτυα ΣΦΗΟ από τους Δήμους

Καθοριστική σημασία για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας και, κατ’ επέκταση όλων των επιχειρήσεων που συνδέουν τη δραστηριότητά τους με την συγκεκριμένη αγορά, έχει η τοποθέτηση φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων, στις θέσεις στάθμευσης εντός των πόλεων, άρα η δραστηριοποίηση των Δήμων.

«Σύμφωνα με την νέα παράταση που δόθηκε από το ΥΠΕΝ, οι Δήμοι θα πρέπει ως το τέλος του 2021 να έχουν εκπονήσει τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ν.4710/2020). Αν δεν δοθεί νέα παράταση, ως τον Ιούλιο του 2022 θα δούμε έξυπνους φορτιστές ( σ.σ. ΣΦΗΟ), σε θέσεις στάθμευσης Δήμων, εξέλιξη που βεβαίως θα είναι πολύ θετική και για την «Carge», είπε ο κ. Καραμπατσάκης και πρόσθεσε:

«Φυσικά θέσεις στάθμευσης με φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, μπορούν να δημιουργηθούν και σε πάρκινγκ αυτοκινήτων, αλλά και σε χώρους στάθμευσης για την  εξυπηρέτηση μεγάλου αριθμού πολιτών  όπως σε πάρκινγκ σούπερ μάρκετ, ξενοδοχείων, εμπορικών κέντρων. Εν ολίγοις επιλέγονται στρατηγικά σημεία στα οποία ο οδηγός θα σταματήσει για διαμονή, για τις αγορές του».

Για τον κ. Καραμπατσάκη, το μέλλον της αυτοκίνησης βρίσκεται φυσικά στην ηλεκτροκίνηση, αλλά όχι μόνο.

«Το μέλλον στην αυτοκίνηση το βλέπω σε ένα σωστό, εναλλακτικό, ενεργειακό διαμοιρασμό, που μπορεί να είναι ηλεκτροκίνηση, υδρογονοκίνηση ή και αέριο. Απομακρυνόμαστε πλέον από τα καύσιμα που επιβαρύνουν το περιβάλλον και είναι πολύ σημαντική η ανάπτυξη δικτύων φόρτισης και ανεφοδιασμού, που θα βοηθήσουν στην ταχεία εξάπλωση των «καθαρών» μετακινήσεων».

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ