10 Βασικές Αρχές για να χτίσουμε ουσιαστικό δίκτυο στο LinkedIn

10 Βασικές Αρχές για να χτίσουμε ουσιαστικό δίκτυο στο LinkedIn

Χρήστος Ταουσάνης

Networking, social media & στρατηγική #καριέρας. Ένα τρίπτυχο που εδώ και αρκετά χρόνια έχει αναδειχθεί σε κομβικό πεδίο συζήτησης για στελέχη, συμβούλους σταδιοδρομίας και κάθε ενδιαφερόμενο.

Φυσικά όταν αναφερομαστε στο #linkedin η συζήτηση είναι ακόμη πιο ουσιαστική γιατι πλεόν μιλάμε και για ουσιαστική επαγγελματική #δικτύωση. Αυτός ειναι και ο λόγος που στο συγκεκριμένο newsletter επέλεξα να αναφερθώ σε ένα θέμα που απασχολεί πάρα πολλους από εμάς.

Κατά κοινή ομολογία, το LinkedIn αρχίζει να κερδίσει ολοένα και περισσότερο τη θέση που του αξίζει, τόσο στο πεδίο της παγκόσμιας αγοράς εργασίας, όσο και ως ένας πιο αποτελεσματικός χώρος διεπαφών, ανταλλαγής ουσιαστικού περιεχομένου και ως ενός ξεχωριστού κοινωνικού δικτύου που ισχύουν ακόμη -ευτυχώς- αρκετές ποιοτικές νόρμες.

Ωστόσο, όσο «ανοίγει» σε περισσότερο κοινό, τόσο συχνότερο είναι το φαινόμενο, νέοι χρήστες να λειτουργούν σε αυτό με παραπλήσια λογική όπως στα υπόλοιπα social media. Όμως, ας μην ξεχνάμε εδώ μια βασική αρχή:

  • Όσο εσφαλμένη θα ήταν η λογική, αντί να εστιάζεις στην εικόνα να εστιάζεις στο κείμενο στο Instagram, το ίδιο εσφαλμένη είναι η λογική να προσεγγίζεις με μια εντελώς ανάλαφρη στάση ένα -κυρίαρχα- επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο όπως το LinkedIn
  • Εάν η επαφή σου θέλει να βλέπει την ανάλαφρη σου πλευρά ή διαρκώς προσωπικές σου στιγμές, έχει πολλά και άλλα δίκτυα να το κάνει.. δε θα δικτυωθεί μαζί σου για αυτόν το λόγο!

Από την άλλη, είναι κάποιες βασικές αρχές που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε ένα ουσιαστικό και αποτελεσματικό δίκτυο στο Linkedin. Ας δούμε κάποιες από αυτές:

1. Εκφραστείτε και λειτουργήστε με τη λογική που θα λειτουργούσατε σε ένα επαγγελματικό χώρο ή σε ένα επαγγελματικό Meeting. Δεν χρειάζεται να είστε αυστηρά σοβαροί ή σοβαροφανείς. Ωστόσο, μην ξεχνάτε πως οι επαφές σας εδώ πρώτιστα λειτουργούν (και βρίσκονται) εδώ για να αλληλεπιδράσουν επαγγελματικά ή/και ακαδημαϊκά με τους λοιπούς χρήστες.

2. Μην γίνεστε φορτικοί, πιεστικοί, επαναλαμβανόμενοι. Σίγουρα, το να δείξεις το ενδιαφέρον σου και να έχεις διαδραση με κάποιον άλλον χρήστη είναι σημαντικό. Ωστόσο, το να επιμένεις, επαναλαμβανόμενα, να σχολιάζεις κάθε ανάρτηση, να επικοινωνείς διαρκώς με ιδιωτική συνομιλία δίχως ουσιαστική ανταπόκριση, περισσότερο απομακρύνει, πάρα ενισχύει την προοπτική μιας συνεργασίας.

3. Εστιάστε σε ένα πεδίο-αντικείμενο-θεματική και αναδείξτε το ενεργό σας ενδιαφέρον ή/και την εξειδίκευση σας. Μπορείτε να χτίσετε το brand σας επενδύοντας χρόνο και γνώσεις σε ένα συγκεκριμένο πεδίο για το οποίο τα υπόλοιπα μέλη σταδιακά θα αρχίσουν να αντιλαμβάνονται τις σημαντικές γνώσεις σας σε αυτό το πεδίο.

4. Διαφοροποιηθείτε. Μην αναμασάτε διαρκώς τετριμμένες απόψεις, ειδήσεις, πληροφορίες. Όπως σε μια πτυχιακή εργασία ή σε ένα πρωτογενές άρθρο θα προσπαθούσατε να δημιουργήσετε νέο υλικο, στηριζόμενοι φυσικά και σε άλλες πηγές, έτσι και εδώ, βρείτε τις κατάλληλες, πηγές, τους experts του κλάδου σας, τους επίσημους φορείς και «χτίστε» μια σημαντική και νέα πληροφορία.

5. Κάντε μεθοδικές κινήσεις και ουσιαστικά βήματα. Θέστε στόχους αναφορικά με την δικτύωση σας. Εάν, για παράδειγμα, επιθυμείτε να δικτυωθείτε σε μια εταιρεία, με την προοπτική να έχετε insights αλλα και να πετύχετε μια συνεργασία, παρακολουθήστε τα στελέχη της, συνδεθείτε σιγά σιγά ακόμη και με τα junior στελέχη και σταδιακά με το πρόσωπο – κλειδί.

6. Επενδύστε στην εικόνα σας. Πιστέψτε με η κλασική στάση φωτογραφίας σε τα χέρια σταυρωμένα σε λευκό φόντο δε θα σας διαφοροποιήσει έναντι των χιλιάδων άλλων profiles που αναμασούν αυτήν την καθιερωμένη πόζα. Αναρτήστε μια φωτογραφία που είστε «περισσότερο εσείς», που δείχνει αυτό που νοιώθετε και όχι αυτό που προβάλουν όλοι.

8. Παρακολουθήστε διαδικτυακές εκδηλώσεις και συνέδρια του κλάδου σας. Εκεί, ενδεχομένως, θα βρείτε πιο στοχευμένα από οπουδήποτε αλλού, ανθρώπους με τα ίδια ενδιαφέροντα και ανησυχίες και φυσικα, πολύ συχνά, και σημαίνοντα στελέχη.

9. Αναδείξτε την ταυτότητα σας. Είναι αυτονόητο να έχετε ένα ολοκληρωμένο προφίλ στο Linkedin αλλά, όπως και σε ένα βιογραφικό παλαιοτέρα συγκεκριμένες ενότητες κάναν τη διαφορά, έτσι και εδώ στο ABOUT αναδείξτε την ταυτότητά σας, το έργο σας, τη δυναμική σας.

10. Εφαρμόστε πρόγραμμα και αξιολογήστε την παρουσία σας. Βάλτε ένα πλάνο όπου θα αφιερώνετε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα -ανα εβδομάδα- για το LinkedIn, αξιολογήστε τις ενέργειες σας κατά πόσο σας επιφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, και ορίστε τις 1-2 βασικές προσδοκίες και στόχους που έχετε από την όλη διεργασία. Σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα που θα ορίσετε, αξιολογήστε τι έχετε πετύχετε ή όχι.

Κλείνοντας, πρέπει να έχετε κατά νου πως ένας σημαντικός αριθμός στελεχών #HR, Διευθυντικών Στελεχών αλλά και δυνητικών πελατών σας, πλέον ιεραρχεί το LinkedIn ως την πλέον σημαντική πηγή για να διερευνήσει επιμέρους στοιχεία για νέες συνεργασίες. Εκμεταλλευτείτε αυτήν τη δυναμική με τον καλύτερο τρόπο αφιερώνοντας τον κατάλληλο χρόνο και επικεντρώνοντας στη ξεχωριστή λογική του έναντι των λοιπών social media.

Ο Δρ. Ταουσάνης Χρήστος ασχολείται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό σχεδόν μια εικοσαετία και έχει δώσει περισσότερες από 1000 διαλέξεις στο αντικείμενο αυτό, αποτελώντας έναν από τους πλέον καταξιωμένους ομιλητές και επιστήμονες του κλάδου στην Ευρώπη. Παράλληλα, είναι συγγραφέας 4 βιβλίων & δημιουργός του 1ου οδηγού σπουδών Mixed Reality στη χώρα μας και ειδικός ερευνητής σε πεδία που έχουν να κάνουν με τα #futuretrends στην εκπαίδευση & την απασχόληση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ταουσάνης: «Φως» στην εγκύκλιο για τις μετεγγραφές φοιτητών (ΗΧΗΤΙΚΟ)

Ταουσάνης: Τα «μυστικά» του Μηχανογραφικού και οι σχολές που δίνουν δουλειά! (ΗΧΗΤΙΚΟ)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top