“Εις τους εκπαιδευτικούς ανήκει η αξιολόγηση των αναδυόμενων μορφωτικών «επιχειρήσεων»”

“Εις τους εκπαιδευτικούς ανήκει η αξιολόγηση των αναδυόμενων μορφωτικών «επιχειρήσεων»”

Του Δημήτρη Καραγεωργίου

Ως γνωστόν στις 30 Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους το Υ.ΠΑΙ.Θ κατέφυγε στο κατώφλι της τυφλής δικαιοσύνης, προκειμένου να κηρύξει παράνομη και καταχρηστική την απεργία – αποχή των διδασκόντων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έναντι της επερχόμενης αξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Εννοείται πως δεν κατόρθωσε εν μια νυκτί να εξασφαλίσει και τα δυο ζητούμενα, αλλά ποιος μπορεί να σταθεί τροχοπέδη στην περισπούδαστη θεραπαινίδα του υπουργείου παιδείας και στο πορτφόλιο των ιθυνόντων της χώρας, τη στιγμή που η ίδια η ΟΛΜΕ καθεύδει εκ Μανδραγόρου.

Είναι ανήκουστο σε ένα ευνομούμενο κράτος και κοιτίδα της δημοκρατίας να καταδικάζεται η διαφωνία με δικαστική ποινή με τρόπο ωμό και αναλγή, όταν και οι δύο αειθαλείς κλειδοκράτορες της μόρφωσης: υπουργείο παιδείας και εκπαιδευτικοί διατείνονται ότι υπηρετούν το κοινό καλό και προάγουν την αξία της γνώσης. Σε ποια δημοκρατική χώρα ποινικοποιείται η απεργία; Άραγε απαγκιστρωθήκαμε από την ιδεολογία της ισονομίας και ισηγορίας διαγράφοντας από την πατριωτική συνείδηση μας εκείνους τους αιματηρούς αγώνες που έκανε το έθνος μας στην πρώτη του προσπάθεια να οργανωθεί και να αποκτήσει υπόσταση και αναγνώριση;

Έχοντας προ οφθαλμών, λοιπόν, μια από τις βασικές επιδιώξεις που έθεσε η εθνοσυνέλευση του 1844 : την ελευθερία γνώμης και τύπου, καθώς και το κυριότερο, την εγκόλπωση όλων των συμμετεχόντων στην ανάγκη περιφρούρησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και αξιών από την αυθαιρεσία της κρατικής εξουσίας, εξυπακούεται, ότι όλα τα προαναφερθέντα δεν πρέπει να κοσμούν μόνο το χαρτί, αλλά και την ενεστώσα ελληνική πραγματικότητα.

Φυσικά, όχι και τόσο απροσδόκητα το Υ.ΠΑΙ.Θ όχι μόνο απαξιοί μπροστά στον ιστορικό δελτό της αρχής της λαϊκής κυριαρχίας, σύμφωνα με την οποία «Άπασαι εξουσίαι πηγάζουν από το έθνος, υπάρχουν υπέρ αυτού και ασκούνται καθ’ ον τρόπον ορίζει το σύνταγμα» ,αλλά ταυτοχρόνως ευαγγελίζεται δυσάρεστες εκπλήξεις με μορφή κυρώσεων στους στασιαστές της πολύκροτης αξιολόγησης.

Μάλιστα, η οιστρηλασία της υπουργού παιδείας να αναβαθμίσει τις σχολικές μονάδες και τον τρόπο λειτουργίας τους έχει προξενήσει στους εκπαιδευτικούς συλλόγους έριδες άνευ προηγουμένου διαχωρίζοντας τους σε δυο αντιμαχόμενες παρατάξεις. Οι μεν θιασώτες της υπουργικής «καινοτομίας» θαρρούν πως η συγκεκριμένη κίνηση θα αποτελέσει σκαπανέα οριζόντων για το «status quo» του ελληνικού εκπαιδευτικού μηχανισμού απαλλάσσοντας τον από κακοδαιμονίες του παρελθόντος. Ενώ, οι δε αντίφρονες υπογραμμίζουν ότι και αυτή τη φορά η αξιολόγηση δεν θα αποβάλλει τον μηχανιστικό – τεχνοκρατικό της χαρακτήρα, τουναντίον θα επιρρίψει την εργολαβία των σχολικών συγκροτημάτων στα χέρια των εχόντων οικονομικής επιφάνειας κάθε τοπικής κοινωνίας. Κοντολογίς, εκφράζουν το φόβο τους για μια προϊούσα ανάσταση των πελατειακών δικτύων και στον εκπαιδευτικό τομέα.

Το «ἢ τὰν ἢ ἐπὶ τᾶς» των εκπαιδευτικών του 20ου αιώνα

Οι αντεγκλήσεις προεξοφλείται ότι θα συνεχιστούν στα πλαίσια της δικαστικής κονίστρας στις 25/1/2022 μιας και το Υ.ΠΑΙ.Θ κατοχυρώνοντας ακωλυτί μια αρκετά πλησιέστερη ημερομηνία (11/10/2021) εκδίκασης σημείωσε μια λαμπρή νίκη χάρις τον νόμο Χατζηδάκη. Έτσι, αξιοποιώντας αυτόν τον άσσο στο μανίκι της η υπουργός κατέστησε την απεργία – αποχή των δημοσίων υπαλλήλων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκτός από παράνομη, καταχρηστική και άμεσα εκτελεστέα. Ερείσματα για την απόφαση αυτή υπήρξε το χάσμα δημοσίου διαλόγου μεταξύ του ΟΜΕΔ και των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών (ΔΟΕ- ΟΛΜΕ – ΟΙΕΛΕ- ΠΟΣΕΕΠΕΑ) συνδυαστικά με το γεγονός ότι δεν ορίστηκε προσωπικό ασφαλείας. Εντούτοις, με γνώμονα την αγωγή του υπουργείου η οποιαδήποτε αντιστράτευση απόψεων ή προβολή προσκομμάτων από την πλευρά των εργαζομένων κατόπιν ομόφωνης ψήφισης των βουλευτών αναφορικά με την αξιολόγηση, εκλαμβάνεται ως εκτροπή πολιτεύματος.

Συλλήβδην, η υλοποίηση της αξιολόγησης από την συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών ισούται με ένα στρατήγημα απεμπόλησης κρατικών ευθυνών στο λαϊκό αποθετήριο, κατά το οποίο η χρηματοδότηση των σχολικών συγκροτημάτων θα συνίσταται αποκλειστικό μέλημα των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, ακόμα και των διδασκόντων. Ωστόσο, αν αποδειχτεί έμπρακτα από την κυβέρνηση πως αυτό το σχέδιο δεν θα έχει την ίδια εφιαλτική έκβαση με αυτή άλλων χωρών της υφηλίου, όπως η Μ. Βρετανία και οι Η.Π.Α., τότε ενδεχομένως οι προμνημονευθέντες ισχυρισμοί και επιφυλάξεις να μετριαστούν προσώρας.

Θερμές Ευχαριστίες στην Σ. Φρατζέσκου & στον Ι. Δημακόπουλο

*ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι απόψεις του αρθρογράφου είναι προσωπικές και δεν απηχούν τις απόψεις του GRTimes

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ