Πόσο ανάγκη είχε η Θεσσαλονίκη τα 50 λεωφορεία της Λειψίας; Δυστυχώς, κάποιοι ξεχνάνε…

Πόσο ανάγκη είχε η Θεσσαλονίκη τα 50 λεωφορεία της Λειψίας; Δυστυχώς, κάποιοι ξεχνάνε…

του Πέτρου Λεκάκη, Αντιδημάρχου Αθλητισμού, Νεολαίας, Εθελοντισμού

Μια από τις πρώτες κινήσεις της Διοίκησης Ζέρβα ήταν η αγορά 50 λεωφορείων από τη Λειψία της Γερμανίας και η άμεση παραχώρησή τους στον καταταλαιπωρημένο ΟΑΣΘ. Σε έναν Οργανισμό που, δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια έχει μετατραπεί σε «εχθρό» της καθημερινότητας των Θεσσαλονικέων.

Η αγορά έγινε και τα πρώτα οχήματα τέθηκαν σε κυκλοφορία. Σήμερα, όμως, κάποιοι δυστυχώς ξεχνάνε!

Ξεχνάνε τις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων για την τραγική κατάσταση με τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης. Ξεχνάνε ότι κάθε 100 μέτρα βλέπαμε ένα χαλασμένο και ακινητοποιημένο όχημα. Ξεχνάνε ότι το καλοκαίρι του 2019 κυκλοφορούσαν στους δρόμους μόνο 235 λεωφορεία για την εξυπηρέτηση μιας Θεσσαλονίκης με ενάμισι εκατομμύριο πληθυσμό. Ξεχνάνε ότι οι εργαζόμενοι τραβούσαν συχνά – πυκνά χειρόφρενο, με ευθύνη των κυβερνήσεων, με αποτέλεσμα ο κόσμος να περιμένει για ώρες στις στάσεις.

Όπως γνωρίζετε, το πρόβλημα των μέσων μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης δεν είναι σημερινό. Έχει τις ρίζες του βαθιά μέσα στον χρόνο. Και φέρει ευθύνες κυβερνητικές. Έχει αποτύπωμα.

Ήταν η πρώτη φορά που η Τοπική Αυτοδιοίκηση ανέλαβε δράση. Δεν έμεινε στις εξαγγελίες και τις υποσχέσεις, αλλά προχώρησε σε πράξεις. Για πρώτη φορά ένας Δήμαρχος και μια Διοίκηση βγήκαν μπροστά. Πέρασαν από την αδράνεια στη δράση. Έτσι, αγοράστηκαν άμεσα τα 50 λεωφορεία από τη Γερμανία και μάλιστα σε ιδιαίτερα συμφέρουσα τιμή.

Το πρόβλημα του ΟΑΣΘ απασχολεί χρόνια την τοπική κοινωνία. Όλοι παρέμεναν παρατηρητές και κριτές. Όλοι είχαν προτάσεις, αλλά το στάδιο της υλοποίησης έμενε πάντα ξεχασμένο σε κάποιο κυβερνητικό συρτάρι.

Φυσικά, οι κατηγορίες ξεκινούν και τελειώνουν από καθαρά κομματικές γραμμές. Από την αντιπολίτευση που μέχρι πριν από έναν χρόνο διαχειριζόταν τις τύχες του Οργανισμού. Ας δούμε τι ειπώθηκε έως τώρα για τη συγκεκριμένη ενέργεια του Κ.Ζέρβα:

1ον) Η Διοίκηση του Δήμου κατηγορήθηκε από την αντιπολίτευση ότι αγόρασε τα λεωφορεία με χρήματα των δημοτών. Αλήθεια τα λεωφορεία αυτά δεν χρησιμοποιούνται από δημότες; Δεν θα πηγαίνουν με αυτά στην εργασία τους ή δεν θα επιστρέφουν στο σπίτι τους; Δεν μπαίνει ένα λιθαράκι για να λυθεί ένα πρόβλημα; Ρητορικές ερωτήσεις οι οποίες δεν θα λάβουν απάντηση από μια αντιπολίτευση που γλυκοκοιτάζει την κεντρική εξουσία.

2ον) Τα λεωφορεία βαφτίστηκαν «σαπάκια». Μόνο που πρόκειται για λεωφορεία αντιρρρυπαντικής τεχνολογίας Euro5 (5+) και σίγουρα πολύ πιο σύγχρονα από αυτά που κυκλοφορούσαν στη Θεσσαλονίκη. Κουβέντα, όμως, δεν ειπώθηκε για το τι έγινε τόσα χρόνια στον Οργανισμό. Κουβέντα για την οικονομική διαχείριση των τελευταίων ετών. Κουβέντα δεν ακούγεται για τις διαδικασίες στον πολύπαθο ΟΑΣΘ. Κανένας δε μιλάει για τους μετόχους. Καμία κουβέντα για το τι είδους και πόσο παλιά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

3ον) Ο Δήμαρχος κατηγορήθηκε ότι δεν πιέζει για την αγορά νέων λεωφορείων. Η πρώτη κίνηση έγινε από το Δήμο Θεσσαλονίκης. Και ήταν κομβικού και συμβολικού χαρακτήρα. Η συνέχεια θα είναι ανάλογη. Πάγια απαίτηση της Διοίκησης είναι η ανανέωση του στόλου. Είναι η μετακίνηση των δημοτών με αξιοπρέπεια.

4ον) Κατηγορηθήκαμε ως Διοίκηση για τη… «φωτιά» σε ένα από τα λεωφορεία στην περιοχή του Χορτιάτη. Το χρησιδάνειο του Δήμου Θεσσαλονίκης προς τον ΟΑΣΘ προβλέπει την κίνηση των οχημάτων εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου και αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση της αστικής συγκοινωνίας. Βέβαια, μηχανικό πρόβλημα μπορεί να παρουσιάσει το οποιοδήποτε όχημα ανά πάσα στιγμή. Ως εκ θαύματος πριν ενημερωθεί οποιοσδήποτε οι ανακοινώσεις είχαν ήδη βγει. Σύμπτωση; Η ευθύνη σίγουρα δε βαραίνει το Δήμο Θεσσαλονίκης. Και η αντιπολίτευση το γνωρίζει αλλά…

Η συζήτηση πρέπει να μείνει στο αν ήταν σωστή ενέργεια ή όχι η αγορά των λεωφορείων. Εκεί μπορεί να συμφωνήσουμε ή να διαφωνήσουμε ανάλογα με την οπτική που έχει ο καθένας. Είναι ματιά στραμμένη στην άμβλυνση του προβλήματος ή εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες; Ο αποπροσανατολισμός και η προσπάθεια να γίνει πολιτική αρένα για μικροκομματικά παιχνίδια δε βοηθάει ούτε τον οργανισμό αλλά ούτε και την πόλη.

Είναι κέρδος για το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης να έχει στις τάξεις του πρώην υπουργούς με εμπειρία στη διαχείριση θεμάτων κυβερνητικών. Όμως, η Βουλή χωροταξικά απέχει 504 χιλιόμετρα από το Δημαρχείο και η πολιτική αντιπαράθεση των κομμάτων δεν αφορά τον Δήμο Θεσσαλονίκης.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top