Γ. Κουφίδης: «Πρέπει να αλλάξουμε επίπεδο στις υπηρεσίες μας, όχι σήμερα, χθες»

Γ. Κουφίδης: «Πρέπει να αλλάξουμε επίπεδο στις υπηρεσίες μας, όχι σήμερα, χθες»

Ένας τόπος πλούσιος σε προϊόντα ιδιαίτερης διατροφικής αξίας, από το λάδι και την ελιά μέχρι το μέλι, τα κηπευτικά και τις ιχθυοκαλλιέργειες, τα σιτηρά, τα βότανα, το κρασί, το τσίπουρο και τα αμπελόφυλλα. «Ως Επιμελητήριο Χαλκιδικής έχουμε καταθέσει ένα πρόγραμμα ύψους 1,5 εκατ. ευρώ περίπου, το «Τουρισμός και Αγροδιατροφή», που είναι η διασύνδεση της αγροδιατροφής με τον τουρισμό» δηλώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης ο οποίος δεν παραλείπει να σχολιάσει το μοντέλο του μαζικού τουρισμού και το επίπεδο των υποδομών στο νομό.

Της Ντέπυς Χιωτοπούλου ([email protected])

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, στο πλαίσιο των 30 χρόνων από την ίδρυσή του, μέσα από μια σειρά δράσεων, ενταγμένων στο τοπικό πρόγραμμα της Αναπτυξιακής Χαλκιδικής LEADER CLLD (ΠΑΑ 2014-2020), έχει ως στόχο να αναδείξει τη γαστρονομία της Χαλκιδικής.

Μια από αυτές και το 1ο φεστιβάλ γαστρονομίας με την ονομασία Taste Halkidiki που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Κυριακής 05/09 στην κεντρική πλατεία της Νέας Φώκαιας με τη συμμετοχή παραγωγών της Χαλκιδικής αλλά και μαγειρικές επιδείξεις παραδοσιακών συνταγών από διακεκριμένους σεφ του τόπου.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής αποστολής που οργάνωσε το Επιμελητήριο, «το Taste Halkidiki είναι μια ιδέα που είχαμε στο Επιμελητήριο εδώ και αρκετό καιρό αλλά λόγω των συνθηκών πήγε πίσω. Τι θέλουμε να κάνουμε, θέλουμε να κάνουμε το πάντρεμα του πρωτογενή και του δευτερογενή τομέα με την εστίαση και τον τουρισμό» δήλωσε ο κ. Κουφίδης προσθέτοντας χαρακτηριστικά «το κυριότερο είναι ότι μας καλεί ο τόπος να το κάνουμε. Είναι ένας νομός που έχει πάρα πολλά προϊόντα ιδιαίτερης διατροφής αξίας με μεγάλη γκάμα, από ελιά, λάδι, φρούτα, βερίκοκα, ιχθυοκαλλιέργειες, μέλι, φασόλια Παλαιοχωρίου, μύδια Ολυμπιάδας, ντομάτες από τα Ν.Πλάγια, κρεμμύδια Ελαιοχωρίων κτλ.».  (σ.σ. η πράσινη επιτραπέζια ελιά Χαλκιδικής είναι το πρώτο εξαγώγιμο προϊόν της).

Όπως εξηγεί εκτός από τους παραγωγούς, υπάρχουν και οι μεταποιητές των προϊόντων, είναι και ένα τεράστιο δίκτυο της εστίασης με πολλά και βραβευθέντα εστιατόρια και το Επιμελητήριο με τα 13.000 μέλη του, θέτει ως στόχο τη διασύνδεση της αγροδιατροφής με τον τουρισμό.

«Τι θα μας δώσει όλο αυτό, τι θα μας προσφέρει; Καταρχήν πρέπει να αλλάξουμε το μοντέλο του μαζικού τουρισμού. Η Χαλκιδική με το πρόβλημα υποδομών που έχει, δεν μπορεί να αντέξει άλλο τουρίστες – επισκέπτες» αναφέρει ο κ. Κουφίδης και προσθέτει «πρέπει να αλλάξουμε εμείς επίπεδο σ’ ότι αφορά τις υπηρεσίες μας, να φέρουμε καλύτερους και ενδεχομένως λιγότερους επισκέπτες για να αντέξουν οι υποδομές του τόπου μας. Μια σημαντική αλλαγή η οποία θα έπρεπε να γίνει, όχι σήμερα, χθες».

Επισημαίνει ότι στην Χαλκιδική δεν υπάρχει αντίστοιχη επένδυση στις υποδομές, όπως γίνεται, για παράδειγμα, με τον μαζικό τουρισμό.

«Πρέπει αυτά τα δυο να τρέχουν παράλληλα’ εάν από τη μια το επιχειρείν τρέχει με 100 και από την άλλη οι υποδομές τρέχουν με 10 ή ακόμη χειρότερα πηγαίνουν πίσω, αυτό το κενό κάποια στιγμή θα σκάσει. Πρέπει να αλλάξουμε» τονίζει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου.

Πάνω από 1 εκατ. επισκέπτες την ημέρα

Σχολιάζοντας την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ο κ. Κουφίδης, τονίζει «μα τι καλύτερο όταν έχεις στα χέρια σου αυτό το εργαλείο του γαστρονομικού τουρισμού, ώστε να επιμηκύνεις την περίοδο. Ένα όπλο που έχουμε στη φαρέτρα μας εδώ στην Χαλκιδική, από τη μια η θάλασσα και από την άλλη ο ορεινός όγκος, και όλα αυτά περικλείονται γύρω από τον πολιτισμό, που και σ’ αυτό η Χαλκιδική είναι παρόν, με τη δυναμική του τόπου, των ανθρώπων, μπορεί να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα’ γιατί όλο αυτό τι είναι, μια συνεργασία και μια συνέργεια».

Επισημαίνει ότι, υπό κανονικές συνθήκες, τις ημέρες του Αυγούστου, η Χαλκιδική δέχεται πάνω από 1 εκατ. επισκέπτες, την ημέρα, η δε ανάπτυξη σε κλίνες είναι πολύ μεγάλη.

Μας πληροφορεί πως μέσω ενός προγράμματος για τις νεοϊδρυθέντες επιχειρήσεις στον τουρισμό, που έχει ξεκινήσει να υλοποιείται πριν από δυο χρόνια, για την Χαλκιδική αντιστοιχούσαν 2.500 νέες κλίνες. Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα εξακολουθεί να ‘τρέχει’ ενώ θα ‘κλείσει’ εντός του 2022.

Ισόρροπη ανάπτυξη για τον τόπο

Το Taste Halkidiki το οποίο στηρίζεται στο τοπικό πρόγραμμα της Αναπτυξιακής Χαλκιδικής LEADER CLLD παντρεύει τον πρωτογενή και το δευτερογενή τομέα με την εστίαση και τον τουρισμό.

«Τα βήματά μας είναι ως εξής: καταγραφή, συνεργάτης του Επιμελητηρίου που θα ασχολείται μόνο με τη γαστρονομία, μετά την καταγραφή έχουμε να κάνουμε εκπαίδευση και κατάρτιση από κάτω προς τα πάνω – παραγωγούς, μεταποιητές, εστίαση-, να φτιάξουμε το πιάτο που πρέπει να αναδείξουμε και μετά να το πάρουμε αυτό το πιάτο και να το πάμε σ’ όλον τον κόσμο» αναφέρει ο κ. Κουφίδης επισημαίνοντας πως μια τέτοια πρωτοβουλία είναι μονόδρομος για τον τόπο, «αν θέλουμε να έχουμε μια ισόρροπη ανάπτυξη για τον τόπο και να ανεβούμε όλοι μαζί» προσθέτοντας πως ό,τι κάνει το Επιμελητήριο γίνεται σε συνεννόηση και με την Περιφέρεια Χαλκιδικής και με τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής, διατηρώντας μια άριστη συνεργασία.

Η καταγραφή των προϊόντων που υπάρχουν στον τόπο, έχει ήδη ξεκινήσει, με το Taste Halkidiki να πραγματοποιεί την πρώτη του εκδήλωση στη Ν. Φώκαια ενώ η δεύτερη θα λάβει χώρα του χρόνου, στη Σιθωνία, κατά πάσα πιθανότητα στη Νικήτη.

«Το Taste Halkidiki θέλει να συνδέσει όλα τα παραπάνω» αναφέρει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής προσθέτοντας ότι υπάρχουν ήδη συζητήσεις από τη μεριά του για την εύρεση χρηματοδοτικών εργαλείων ώστε να στηριχθεί όλο αυτό το εγχείρημα.

«Πέρα από τους πόρους του Επιμελητηρίου, είμαστε και εκεί σε καλό δρόμο» δηλώνει λέγοντας ότι τα χρηματοδοτικά εργαλεία θα υποστηριχθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. «Ως Επιμελητήριο Χαλκιδικής έχουμε καταθέσει ένα πρόγραμμα ύψους 1,5 εκατ. ευρώ περίπου, το «Τουρισμός και Αγροδιατροφή», που είναι η διασύνδεση της αγροδιατροφής με τον τουρισμό» δηλώνει ο κ. Κουφίδης και προσθέτει «ο τόπος είναι που μας οδηγεί».

Ταξίδι γνωριμίας

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής στο πλαίσιο του Taste Halkidiki διοργάνωσε τετραήμερο ταξίδι γνωριμίας της περιοχής για ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης, της Αθήνας και της Χαλκιδικής.

Οι 14 συμμετέχοντες από 11 ΜΜΕ, μεταξύ των οποίων και το GRTimes.gr, διένυσαν 795 χλμ., επισκέφτηκαν 16 προορισμούς στους πέντε δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής, πήγαν σε οκτώ παραγωγικές μονάδες βασικών προϊόντων της Χαλκιδικής (ελιά, λάδι, τυροκομικά, αμπελόφυλλα, κρασί, μέλι), συναντήθηκαν με 14 παραγωγούς, με τοπικούς συλλόγους και συνδέσμους, κεράστηκαν παραδοσιακά εδέσματα, επισκέφτηκαν δυο χώρους φιλοξενίας και τουρισμού στην Ορεινή Χαλκιδική, δείπνησαν σε φημισμένα εστιατόρια του νομού, ενώ συμμετείχαν και σε δυο διαφορετικές δραστηριότητες όπως «μελισσοκόμος για μια μέρα» αλλά και «επίσκεψη σε υποθαλάσσια κάβα».

Την υλοποίηση του Taste Halkidiki έχει αναλάβει η εταιρία Συμβούλων Marketing & Γαστρονομίας και Διοργάνωσης Γαστρονομικών εκδηλώσεων Chef Stories.

Διαβάστε ακόμη:

Taste Halkidiki: Όλες οι γεύσεις, τα χρώματα και τα αρώματα σ’ ένα φεστιβάλ γαστρονομίας

Taste Halkidiki #2: Παρθένο ελαιόλαδο, βιολογικά κρασιά, σουσαμόπιτα και μουντοβίνα

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top