Λέσβος – Τουρισμός: Πάγιο αίτημα η ακτοπλοϊκή σύνδεση με Θεσσαλονίκη

Λέσβος – Τουρισμός: Πάγιο αίτημα η ακτοπλοϊκή σύνδεση με Θεσσαλονίκη

Την ενίσχυση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων και την αναβάθμιση αυτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με ιδιαίτερη έμφαση στη σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, ζητάει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου Βαγγέλης Μυρσινιάς, επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να είναι σε ετήσια βάση, με τουλάχιστον δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως, κυρίως κατά τους θερινούς μήνες. Ως ύψιστης σημασίας χαρακτηρίζει την ύπαρξη της γραμμής και η αντιδήμαρχος Τουρισμού Δήμου Δυτικής Λέσβου Αφροδίτη Βατή. «Είναι μεγάλο πλήγμα για εμάς’ ζητάμε να υπάρχει σύνδεση με Θεσσαλονίκη, και κυρίως κατά τη θερινή σεζόν» αναφέρει στο GRTimes.gr η κα. Βατή.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Το τρίτο μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας, τη Λέσβο, επισκέφτηκε την περασμένη Παρασκευή 23 και Σάββατο 24 Ιουλίου, η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη μαζί με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργο Αμυρά. Στο πλαίσιο της επίσκεψής τους στο νησί για την προώθηση του οικοτουρισμού και γεωτουρισμού, ύστερα από πρόσκληση του καθηγητή Νίκου Ζούρου διευθυντή του Μουσείου Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, φορείς του τουρισμού συναντήθηκαν μαζί τους όπου και συζητήθηκε, μεταξύ άλλων, η κατάσταση της τουριστικής κίνησης.

Κατά τη συνάντηση της υφυπουργού κυρίας Ζαχαράκη στο Επιμελητήριο Λέσβου, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Βαγγέλης Μυρσινιάς ζήτησε συγκεκριμένες παρεμβάσεις στον τομέα του τουρισμού με αναπτυξιακό χαρακτήρα.

Συγκεκριμένα, ζήτησε την ενίσχυση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων και την αναβάθμιση αυτών, ιδιαίτερα όσον αφορά την καθημερινή σύνδεση των μεγάλων νησιών με το κέντρο καθ’  όλη τη διάρκεια του έτους και την χρήση του νέου λιμανιού του Σιγρίου.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, στην ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, πάγιο αίτημα του Επιμελητηρίου Λέσβου, η οποία θα πρέπει να είναι σε ετήσια βάση, με τουλάχιστον δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως, κυρίως κατά τους θερινούς μήνες.

Πρόκειται για μια γραμμή, η οποία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, όπως επισημαίνει στο GRTimes.gr ο κ. Μυρσινιάς θα βοηθάει ιδιαίτερα το τουριστικό ρεύμα προς το νησί καθώς και τον προσκυνηματικό τουρισμό από προσκυνητές που θα έρχονται και από περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας, της Ηπείρου κτλ.

Σεζόν ενάμιση μηνός

Μέρα με τη μέρα κρίνεται η φετινή σεζόν στο νησί με τους φορείς του τουρισμού και τους εκπροσώπους του Επιμελητηρίου Λέσβου να επισημαίνουν στην υφυπουργό Τουρισμού την ανάγκη για ειδική και εντατική προβολή του νησιού από εξειδικευμένους επικοινωνιολόγους, με προβολή των θετικών του στοιχείων καθώς και τη δημιουργία ενός ενιαίου brand name για την τουριστική προώθηση της Λέσβου.

«Μιλάμε για μια πάρα πολύ δύσκολη χρονιά, η οποία είναι λίγο καλύτερα από πέρυσι» αναφέρει στο GRTimes.gr η αντιδήμαρχος Τουρισμού Δήμου Δυτικής Λέσβου Αφροδίτη Βατή.

Η ίδια εξηγεί ότι ο εσωτερικός τουρισμός στο νησί στηρίζεται κυρίως από τα προγράμματα Κοινωνικού Τουρισμού και Τουρισμός Για Όλους ενώ σ’ ότι αφορά τους αλλοδαπούς τουρίστες, οι πτήσεις από Μεγάλη Βρετανία ξεκίνησαν μόλις την προηγούμενη εβδομάδα και αυτήν την περίοδο δίνουν το ‘παρών’ Ολλανδοί, Βέλγοι, Σκανδιναβοί (Σουηδία, Νορβηγία, Δανία).

«Χάσαμε τη γερμανική αγορά, την Αυστρία, την Ελβετία, την Πολωνία» αναφέρει στο GRTimes.gr η κα. Βατή λέγοντας ότι η περιοχή κυρίως της Δυτικής Λέσβου εξαρτάται από τους μεγάλους tour operators, οι οποίοι με τη σειρά τους επηρεάζονται από τα επιδημιολογικά δεδομένα της εκάστοτε χώρας που θέλει να ανοίξει.

Σχετικά με τις αεροπορικές συνδέσεις, να σημειώσουμε ότι από την πλευρά του Επιμελητηρίου Λέσβου, ζητήθηκε από την υφυπουργό Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη η προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους για την αναπλήρωση των ακυρώσεων των πτήσεων τσάρτερ, με σκοπό το άνοιγμα σε νέες αγορές του εξωτερικού.

Πληρότητες στο 70% – 85%

Σ’ ότι αφορά την κίνηση για το μήνα Αύγουστο είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα, με πληρότητες που αγγίζουν το 70% – 85%, ωστόσο, «από την 6μηνη σεζόν που είχαμε, υπό κανονικές συνθήκες, τώρα μιλάμε για έναν, ενάμιση μήνα» λέει χαρακτηριστικά στο GRTimes.gr η αντιδήμαρχος Τουρισμού Δήμου Δυτικής Λέσβου Αφροδίτη Βατή.

Για τη σεζόν, αρκετά από τα ξενοδοχεία της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Λέσβου (σ.σ. περιλαμβάνει τα χωριά Καλλονή – έδρα του Δήμου-, Ερεσό, Πέτρα, Μόλυβο, Πολιχνίτο, Μανταμάδο, Αγία Παρασκευή κτλ.) έχουν ανοίξει καθυστερημένα, ενώ κάποια, όπως πληροφορείται το GRTimes.gr δεν άνοιξαν καθόλου.

«Όλο αυτό είναι μια αλυσίδα που συμπαρασύρει τα εστιατόρια, τα τουριστικά μαγαζιά, τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων, τον πρωτογενή τομέα κτλ.» επισημαίνει η κα. Βατή.

Η ίδια επισημαίνει ότι η Λέσβος, γενικότερα, ως προορισμός αντιμετωπίζει διαφορετικά προβλήματα από τους υπόλοιπους τουριστικούς προορισμούς, και εκτός από τις δυο σεζόν –πέρυσι και φέτος- που κινήθηκαν και κινούνται σε χαμηλά επίπεδα λόγω κορωνοϊού, την περίοδο 2016 -2017 αντιμετώπιζαν δυσκολίες λόγω του προσφυγικού ρεύματος.

«Υπήρχε η εντύπωση στον κόσμο ότι όλο το νησί ήταν γεμάτο μετανάστες και πρόσφυγες, και έβγαινε μια εικόνα η οποία δεν ήταν ούτε δίκαιη, ούτε εξέφραζε την πραγματικότητα» αναφέρει με δυσαρέσκεια η κα. Βατή.

Τέλος, σχολιάζοντας την ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Θεσσαλονίκης και Λέσβου, επισημαίνει ότι η γραμμή αποτελεί ύψιστης σημασίας για το νησί και την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος.

«Είναι μεγάλο πλήγμα που δεν υπάρχει σύνδεση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες’ δεν μπορεί να κόβεται το δρομολόγιο εν μέσω θερινής σεζόν» αναφέρει στο GRTimes.gr η αντιδήμαρχος Τουρισμού Δήμου Δυτικής Λέσβου Αφροδίτη Βατή.

Σημειώνεται ότι η υφυπουργός Τουρισμού κα. Ζαχαράκη στις συναντήσεις της με τους φορείς της Λέσβου, δεσμεύτηκε να υπάρξει νέα συνάντηση αμέσως μετά την τουριστική περίοδο ώστε να συζητηθούν εκτενέστερα και λεπτομερέστερα οι δράσεις για την επόμενη τουριστική σεζόν.

Ακτοπλοϊκή σύνδεση

Σχετικά με το πάγιο αίτημα του Επιμελητηρίου Λέσβου και όλων των φορέων της Λέσβου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Μυτιλήνη, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, να υπενθυμίσουμε ότι η γραμμή ενώ ήταν ανενεργή από τον Σεπτέμβριο του 2014, επανήλθε τον Μάρτιο της τρέχουσας χρονιάς, και συγκεκριμένα στις 6 Μαρτίου 2021.

Όπως πρώτο είχε αποκαλύψει το GRTimes.gr η πολυπόθητη ακτοπλοϊκή σύνδεση επανήλθε, ωστόσο, μόνο για τους μήνες Μάρτιο – Ιούνιο, με διακοπή κατά τους θερινούς μήνες, και επαναφορά του δρομολογίου στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Η επαναφορά της απευθείας ακτοπλοϊκής σύνδεσης μεταξύ Θεσσαλονίκης και νησιών Βορειοανατολικού Αιγαίου θα γίνει το Σεπτέμβριο, με το πρώτο δρομολόγιο, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του GRTimes.gr, να αναχωρεί από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου στις 9 το βράδυ.

Το Blue Star Myconos θα ‘πιάνει’ Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο – Σάμο (Βαθύ και Καρλόβασι) – Φούρνους – Ικαρία (Εύδηλος) – Μύκονο – Σύρο με τελικό προορισμό τον Πειραιά.

Δρομολόγιο, το οποίο βάσει υπογραφής τριετούς σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, η ακτοπλοϊκή εταιρία θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα παραπάνω νησιά έως τις αρχές Ιουνίου 2022, θα διακόψει κατά τους θερινούς μήνες, επαναφέροντας τα δρομολόγια το Σεπτέμβριο του 2022.

Από Καβάλα

Κατά τη θερινή σεζόν, και συγκεκριμένα για αυτήν την περίοδο, η ακτοπλοϊκή σύνδεση από Βόρεια Ελλάδα προς Μυτιλήνη γίνεται από την Καβάλα. Δρομολόγια εκτελούνται κάθε Τετάρτη στις 08.30 π.μ. με το Blue Star Myconos, Πέμπτη στις 17.00 με το Blue Star Diagoras, Σάββατο στις 08.00 π.μ. και Κυριακή στις 01.00 π.μ. ξημερώματα Δευτέρας επίσης με το «Διαγόρας» ενώ για τον Αύγουστο μπαίνει έκτακτο δρομολόγιο  με το «Νήσος Σάμος» κάθε Κυριακή στις 07.00 π.μ., εκτός του Δεκαπενταύγουστου. Το συγκεκριμένο δρομολόγιο θα ‘πιάνει’ Λήμνο και Μυτιλήνη.

Όπως αναφέρει στο GRTimes.gr η ναυτιλιακή πράκτορας, εκπρόσωπος της Blue Star Ferries στη Βόρεια Ελλάδα Λίνα Μηλιάδου, οι πληρότητες αυτήν την περίοδο κινούνται σε υψηλά επίπεδα, αγγίζοντας το 80%. «Είναι κάποια δρομολόγια που δεν υπάρχουν εισιτήρια για τα οχήματα, ή θέσεις για την επιστροφή» αναφέρει η κα. Μηλιάδου.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ