Θαλάσσιος Τουρισμός – Μαρίνες: Συμβάλλουν στο 1,41% του ΑΕΠ – Η σεζόν συνεχίζεται

Θαλάσσιος Τουρισμός – Μαρίνες: Συμβάλλουν στο 1,41% του ΑΕΠ – Η σεζόν συνεχίζεται

Τις προσπάθειες διαμόρφωσης ευνοϊκότερου θεσμικού πλαισίου για την ίδρυση και λειτουργία των τουριστικών λιμένων στην Ελλάδα εντείνει η Ένωση Μαρίνων Ελλάδας παράλληλα με τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και τις βάσεις που θέτει για τη δημιουργία ποιοτικότερων υποδομών. «Είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τις ελληνικές μαρίνες, για την ανάπτυξή τους με ποιοτικότερες υποδομές, που θα δοθούν κίνητρα για νέες επενδύσεις και αύξηση της ανταγωνιστικότητας» δηλώνει στο GRTimes.gr ο επανεκλεγείς πρόεδρος της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας Σταύρος Κατσικάδης σχολιάζοντας παράλληλα τη φετινή σεζόν για το yachting, η οποία εν μέσω υψηλής περιόδου κατέγραψε πληρότητες στο 100%.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Το εξαιρετικό κλίμα της Ελλάδας, η φιλικότητα της χώρας αλλά και των κατοίκων της, η ασφάλεια, οι καιρικές συνθήκες, τα 16.000 χλμ. ακτογραμμή, τα 6.000 νησιά και νησίδες κτλ. είναι από τα βασικά πλεονεκτήματα για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και του yachting.

Ακόμη κι αν βρισκόμαστε στα μέσα φθινοπώρου και στα τέλη Οκτωβρίου, αυτή η μορφή τουρισμού, του θαλάσσιου και του yachting, δεν έχει σημάνει το τέλος της σεζόν και όπως εξηγεί στο GRTimes.gr ο επανεκλεγείς πρόεδρος της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας Σταύρος Κατσικάδης «η σεζόν συνεχίζεται, η ζήτηση είναι αυξημένη, υπάρχουν αρκετοί πελάτες που κάνουν εξορμήσεις τα Σαββατοκύριακα».

Η Ένωση Μαρίνων Ελλάδας (Ε.ΜΑ.Ε.) η οποία έχει σκοπό να εντείνει τις προσπάθειες διαμόρφωσης ευνοϊκότερου θεσμικού πλαισίου για την ίδρυση και λειτουργία των τουριστικών λιμένων στην Ελλάδα, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και την αξιοποίηση των ευκαιριών που παρουσιάζονται στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου ιδρύθηκε το 2010, αποτελείται σήμερα από 22 τουριστικούς λιμένες/μαρίνες με συνολικά 8.300 θέσεις ελλιμενισμού για πλοία αναψυχής και εκπροσωπεί το 75% περίπου των οργανωμένων θέσεων ελλιμενισμού στη χώρα μας.

«Το yachting χρειάζεται απαραίτητα εξυγίανση, υπάρχει ανάγκη να εκσυγχρονιστεί το θεσμικό πλαίσιο, να αντιμετωπιστούν οι αθέμιτες πρακτικές που υποβαθμίζουν τον χώρο του yachting» δηλώνει στο GRTimes.gr ο κ. Κατσικάδης προσθέτοντας πως οι τουριστικοί λιμένες/ μαρίνες – μέλη της Ένωσης κάθε χρόνο αναβαθμίζονται γεγονός που σημαίνει πως «χρειάζεται να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για ποιοτικότερες υποδομές και να δοθούν κίνητρα για νέες επενδύσεις που θα οδηγήσουν στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας» συμπληρώνει ο πρόεδρος της Ε.ΜΑ.Ε.

Όπως ο ίδιος εξηγεί, «δεν θέλουμε χαμηλές υπηρεσίες και χαμηλά τιμολόγια, θέλουμε ποιοτικές υπηρεσίες» και προσθέτει χαρακτηριστικά «έχουμε πελατοκεντρική αντίληψη» λέγοντας ότι επί του θέματος υπάρχει συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού.

Πληρότητες στο 100%

Παρά το γεγονός ότι και η φετινή σεζόν κινήθηκε εν μέσω πανδημίας, ο θαλάσσιος τουρισμός και το yachting, δεδομένων των προβλημάτων, των περιορισμών και των απαγορεύσεων, κατάφερε εν μέρει να βρει τους τρόπους λειτουργίας και ένα μεγάλο κομμάτι μπόρεσε να αποκαταστήσει τον χαμένο τζίρο σε ικανοποιητικό βαθμό.

«Η σεζόν συνεχίζεται, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη» αναφέρει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας ενώ σ’ ότι αφορά την υψηλή καλοκαιρινή περίοδο αναφέρει πως οι πληρότητες στους τουριστικούς λιμένες/μαρίνες – μελών της ΕΜΕ έφτασαν το 100%. Οι παραπάνω πληρότητες αφορούν την περιοχή της Αττικής, αλλά και τα Δωδεκάνησα και το Ιόνιο ενώ σ’ ότι αφορά το Βορειοανατολικό Αιγαίο, λόγω των περιορισμών και των απαγορεύσεων που υπήρχαν από την γείτονα χώρα – την Τουρκία- δεν κινήθηκαν ιδιαίτερα καλά, «όμως, ήταν καλύτερα από το 2020» αναφέρει ο κ. Κατσικάδης.

Σχετικά με τις ανταγωνίστριες χώρες της Ελλάδας στον θαλάσσιο τουρισμό και το yachting, εκτός από την Τουρκία, είναι και η Ιταλία, η Κροατία ενώ άνθηση σημειώνει η Νοτιοανατολική Μεσόγειος, η Κύπρος, η Μέση Ανατολή κτλ.

Το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ε.ΜΑ.Ε.

Πρόσφατα και συγκεκριμένα, την Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2021, ολοκληρώθηκαν οι αρχαιρεσίες της γενικής συνέλευσης της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή 7 μελών στο Διοικητικό Συμβούλιο της  Ένωσης.

Όπως προαναφέρθηκε πρόεδρος παραμένει ο Σταύρος Κατσικάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Μαρίνας Φλοίσβου και Γενικός Διευθυντής της LAMDA Marinas AE. και όπως αναφέρει στο GRTimes.gr «είμαστε χαρούμενοι που επανεκλέγονται 6 από τα 7 μέλη, άξιοι εκπρόσωποι του κλάδου μας, άνθρωποι έμπειροι που έχουν πολύ καλή γνώση των θεμάτων που απασχολούν τον κλάδο του yachting» προσθέτοντας πως όλα τα εκλεγμένα μέλη μοιράζονται ένα κοινό όραμα «να ισχυροποιήσουμε ακόμη περισσότερο τη θέση των μαρινών στην Ελλάδα, να τους δώσουμε τη σημασία που τους αξίζει στο τουριστικό και οικονομικό περιβάλλον της χώρας και να αναδείξουμε περαιτέρω τις ευκαιρίες ανάπτυξης και επενδύσεων που προσφέρουν».

Σ’ ότι αφορά τη νέα σύνθεση του Δ.Σ. της Ένωσης έχει ως ακολούθως:

Πρόεδρος – Σταύρος Κατσικάδης, Μαρίνα Φλοίσβου

Αντιπρόεδρος – Ιωάννης Αλεξόπουλος, Αστήρ Mαρίνα Βουλιαγμένη

Γενικός Γραμματέας – Κωνσταντίνος Ασβέστης, Μαρίνα Αγίου Κοσμά

Ταμίας – Ιωάννης Κουτσοδόντης, Μαρίνα Ζέας

Μέλη –  Βασίλειος Τέφας – Κλεοπάτρα Μαρίνα, Αντώνης Δρόσος – Μαρίνα Κω και Βασίλειος Πρίφτης – Olympic Marine.

Μαρίνες και γιώτινγκ στην Ελλάδα

Στην χώρα με τα 16.000 χλμ. ακτογραμμή, είναι καταγεγραμμένα 17.428 ιδιωτικά και 6.109 επαγγελματικά σκάφη. Υπάρχουν 60 μαρίνες και 13.000 οργανωμένες θέσεις ελλιμενισμού ενώ τα σκάφη και οι μαρίνες συμβάλλουν στο 1,41% του ΑΕΠ.

Οι θέσεις εργασίας στο θαλάσσιο τουρισμό ανέρχονται σε 43.626. Για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού αντιστοιχούν 6 άμεσες θέσεις εργασίας σε μαρίνες και 100 έμμεσες. Για κάθε 1 ευρώ ελλιμενισμού στη μαρίνα δημιουργούνται 5 ευρώ δαπανών στην τοπική οικονομία, ενώ έως πέντε (5) φορές κατά μέσο όρο είναι μεγαλύτερες οι δαπάνες ανά πελάτη σκάφους σε σύγκριση με τα ξενοδοχεία.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top