Ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Κάλιο αργά παρά ποτέ!

Ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Κάλιο αργά παρά ποτέ!

Ξεκινώ το άρθρο μου με την γνωστή παροιμία, η οποία καταμαρτυρεί την μεγάλη χρονικά καθυστέρηση που έχει επιδείξει η χώρα μας, απέναντι στο σχεδιασμό για την ενέργεια και το κλίμα, που εδώ και μια πενταετία πλέον, έχουν υιοθετήσει οι περισσότερες χώρες της Δυτικής Ευρώπης.

Το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος συνέταξε ένα πρωτοποριακό σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση και κάποιο από τα θέματά του αφορά το μερίδιο των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων, στην Ελληνική αγορά! Κεντρικός Στόχος του όλου project αποτελεί μέχρι το έτος 2030 το ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην χώρα μας να φτάσει το 10,2% , σε σύγκριση με τα φετινά στοιχεία τα οποία μόλις που αγγίζουν το 0,1%.

Για να πάρει σάρκα και οστά ο πιο πάνω στόχος που έχει θέσει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, θα πρέπει να συμβούν αρκετές αλλαγές και να δοθούν σοβαρά κίνητρα, όπως, απαλλαγή από φόρους, δωρεάν στάθμευση στα κέντρα των πόλεων, μη καταβολή διοδίων, και ίσως και δωρεάν φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς.

Αυτά βέβαια τα είχαμε ακούσει δια στόματος της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου Υπουργείου, κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου, την οποία παραχώρησε ο Υπουργός Γιώργος Σταθάκης, και ο Αναπληρωτής Υπουργός Σωκράτης Φάμελλος.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για το ποια κίνητρα θα δοθούν, ο κ. Σωκράτης  Φάμελλος απάντησε σχετικά:

«Θα πρέπει να περιμένουμε την ολοκλήρωση του σχεδιασμού, καθώς αυτή τη στιγμή είναι προς διαβούλευση. Το Εθνικό Σχέδιο έτσι κι αλλιώς προβλέπει τη συμμετοχή των Υπουργείων Οικονομικών και Οικονομίας, καθώς και άλλων συναρμόδιων υπουργείων, όπως το Υποδομών. Αυτή τη στιγμή υπάρχει σε εξέλιξη, χρηματοδοτούμενη από τη ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας), μία μελέτη ώστε να δούμε συνολικά το θέμα της ηλεκτροκίνησης και των μεταφορών.

Με βάση τους συντελεστές που χρησιμοποιούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στον υπολογισμό της ηλεκτροκίνησης, η χώρα μας θα έχει υπερκάλυψη του συντελεστή το 2030. Και θα υπάρχουν συγκεκριμένα μέτρα τα οποία έτσι και αλλιώς περιλαμβάνουν τους φορτιστές, το δίκτυο ηλεκτροδότησης και τη συμμετοχή της ηλεκτροκίνησης σε μέσα μαζικής μεταφοράς εντός των πόλεων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα διεκδικήσουμε τη χρηματοδότηση τροποποίησης του στόλου των λεωφορείων και των ταξί ως πρώτο μέτρο για την εντατική εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης, με χρηματοδοτικά εργαλεία τόσο κυβερνητικά όσο και ευρωπαϊκά».

Παρ όλη την καλή διάθεση και τον ζήλο που δείχνουν οι άνθρωποι της πολιτικής ηγεσίας του ενός Υπουργείου όπου ο ρόλος τους θεωρείται απολύτως νευραλγικός, εύκολα μπορείτε να καταλαβαίνετε πως κάτι αρχίζει και αλλάζει στον σχεδιασμό της «επόμενης μέρας» στην αγορά αυτοκινήτου. Ας ευχηθούμε μόνο να μην υπάρξει περεταίρω καθυστέρηση στην υλοποίηση των μέτρων τα οποία όχι μόνο θα βοηθήσουν, αλλά θα αποτελέσουν το κυριότερο κριτήριο στην επιλογή αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου.

Παντελής Τζερτζεβέλης

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top