Η πανδημία «λύγισε» την Τσιμισκή

Η πανδημία «λύγισε» την Τσιμισκή

Άρχισαν να πέφτουν τα πρώτα λουκέτα στα καταστήματα του πιο πολυσύχναστου δρόμου της Θεσσαλονίκης, “λόγω του πολύμηνου και ασύμφορου lockdown” όπως είχαν προειδοποιήσει επανειλημμένα οι παράγοντες του εμπορικού κόσμου – Αυτοψία GRTimes στην οδό Τσιμισκή.

Ρεπορτάζ: Αργύρης Ηλιάδης 

Πληθαίνουν τα λουκέτα των επιχειρήσεων στην οδό Τσιμισκή, στην “καρδιά” του εμπορίου της Θεσσαλονίκης, κάτι που εγείρει ερωτήματα για το μέλλον άλλων επιχειρήσεων που στεγάζονται σε λιγότερο εμπορικούς δρόμους. Γίνεται ευκόλως αντιληπτό ότι, η έξαρση της πανδημίας και η επιβολή σκληρού lockdown έχει ανατρέψει το οικονομικό πλάνο το επιχειρήσεων, πολλά από τα έξοδα των οποίων “τρέχουν”,  αλλά και αποθαρρύνει σε μεγάλο βαθμό το καταναλωτικό κοινό να ξοδέψει χρήματα με τις νέες μεθόδους, όπως το click away που φαίνεται ότι δεν “περπατά” όπως αναμενόταν. Μάλιστα, σε αυτοψία του GRTimes στη Τσιμισκή, όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες παρακάτω, παρατηρήθηκαν πολλά λουκέτα και σε κάποιες περιπτώσεις συγχώνευση καταστημάτων, ή αναζήτηση άλλης στέγης.

Τα συστήματα click in shop & click away, για το διάστημα λειτουργίας τους, δεν αποδείχτηκαν καρποφόρα για το λιανεμπόριο, ώστε να αποτραπεί  το κλείσιμο των καταστημάτων και να παραμείνει ενεργή σε ικανοποιητικό βαθμό η καταναλωτική δραστηριότητα. Την ίδια στιγμή, πολλοί καταστηματάρχες δεν μπορέσαν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες που γέννησε η έξαρση της πανδημίας, δηλαδή τη δημιουργία e-shop και τη πληρωμή υποχρεώσεων, με αποτέλεσμα αναγκαστούν να βάλουν τέλος στην επιχειρηματική τους δραστηριότητα.

Έτσι, τη στιγμή που στον δεύτερο πιο εμπορικό δρόμο της χώρας, τα λουκέτα κάνουν την εμφάνιση τους, η ανησυχία είναι εύλογη για τις επιχειρήσεις ακόμη και του κέντρου της πόλης, σε δρόμους με μικρότερη κινητικότητα, όπου η παρουσία του κοινού δεν είναι δυναμική. Σε πολλές από αυτές τις επιχειρήσεις που πάσχιζαν να επιβιώσουν ήδη πριν την πανδημία, το λουκέτο φαίνεται να αποτελεί μονόδρομο. 

Περπατώντας λοιπόν, κανείς στην οδό Τσιμισκή, δεν αντικρίζει μόνο τις καλοστολισμένες και προσεγμένες βιτρίνες των καταστημάτων, αλλά και επιχειρήσεις που έχουν κατεβάσει ρολά, κάτω από το βάρος της οικονομικής δυσπραγίας, με τον φόβο για το τι θα γίνει στο υπόλοιπο της πανδημίας και στη μετά κορωνοϊό εποχή, να είναι είναι διαρκής.  Βέβαια, οι παράγοντες του εμπορίου είχαν προειδοποιήσει αρκετές φορές για το αντίκτυπο των μέτρων, που ελήφθησαν κάτω από την πολύ μεγάλη πίεση που δεχόταν και δέχεται το Εθνικό Σύστημα Υγείας, κάτι που τώρα φαίνεται να γίνεται πραγματικότητα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι περισσότερες πληγείσες επιχειρήσεις πουλούσαν είδη ρουχισμού και υπόδησης, ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις καταστημάτων με είδη κινητής τηλεφωνίας και αξεσουάρ.

Πλέον, δεν χρειάζεται να ψάχνει κανείς μήνες για να βρει άδειο χώρο προκειμένου να στεγάσει την επιχείρηση του, αλλά έχει τη “πολυτέλεια” να επιλέξει ανάμεσα σε πολλά, με τα τετραγωνικά να ποικίλουν.

Το νέο “στοίχημα” που όλοι ελπίζουν να κερδηθεί, είναι όχι το να μην υπάρξουν λουκέτα, αλλά αυτά να είναι όσο το δυνατόν πιο περιορισμένα,  με την ελπίδα όλων να στρέφεται προς τη χαλάρωση των μέτρων για το λιανεμπόριο ώστε να δοθεί η δυνατότητα στην αγορά να δουλέψει επιτέλους, χωρίς άλλες εκπλήξεις ή εμπόδια.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ