Καββαθάς: Το 20% της εστίασης δεν άνοιξε λόγω έλλειψης εξωτερικού χώρου

Καββαθάς: Το 20% της εστίασης δεν άνοιξε λόγω έλλειψης εξωτερικού χώρου

Στο άνοιγμα της εστίασης αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Γενικής Συνοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας, Γιώργος Καββαθάς, αναφέροντας εκτός των άλλων ότι τα μηνύματα από τις πρώτες λειτουργίας της είναι ενθαρρυντικά παρά το υψηλό ποσοστό των επιχειρήσεων εστίασης που δεν λειτούργησε λόγω έλλειψης εξωτερικού χώρου.

«Πήγαμε ιδιαίτερα καλά σε περιοχές που είναι κοντά στη θάλασσα. Εκεί είχαμε μεγάλη παρουσία πελατών, αλλά και σε άλλες περιοχές με πληρότητα περίπου στο 60%», είπε ο κ. Καββαθάς και σχολίασε το γεγονός ότι πολλοί επιχειρηματίες επέλεξαν να καθυστερήσουν το άνοιγμα των μαγαζιών τους, λόγω έλλειψης εφοδιασμού και ρευστότητας. «Θεωρώ ότι ένα μεγάλο ποσοστό της τάξεως του 20% δεν έχει ανοίξει λόγω έλλειψης εξωτερικών χώρων» σημείωσε στην ΕΡΤ.

Μέχρι 10 Μαίου θα ανοίξει η πλατφόρμα

Ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ αναφέρθηκε και στην οικονομική ενίσχυση που θα λάβει ο χώρος της εστίασης από το υπουργείο Ανάπτυξης λέγοντας, «είναι μία σημαντική ανάσα τα 330 εκ. ευρώ». Η εν λόγω πλατφόρμα θα ανοίξει το αργότερο μέχρι τις 10 Μάιου, ενώ η εκταμίευση αναμένεται να γίνει μέχρι τέλος του μήνα. «Η ενίσχυση αυτή θα βοηθήσει ιδιαίτερα επιχειρήσεις που δεν έχουν ταμειακά διαθέσιμα», τόνισε ο κ. Καββαθάς.

Ερωτηθείς ο πρόεδρος για την απαγόρευση μουσικής υπογράμμισε πως, «είναι ένα κομμάτι των επιχειρήσεών μας και αυτό δημιουργεί προβλήματα στη βιωσιμότητα μας. Ελπίζω να λυθεί και αυτό την επόμενη εβδομάδα».

Β. Κορκίδης: Η πασχαλινή αγορά ήταν μειωμένη κατά 30% σύμφωνα και με τα πρώτα στοιχεία

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης σε άρθρο του σημειώνει ότι, όπως εκτιμάται, μέχρι σήμερα το εμπόριο έχασε 10 δισ. ευρώ, ενώ η εστίαση 4 δισ. ευρώ αλλά τώρα πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά ώστε να κερδίσουμε το μεγάλο στοίχημα του τουρισμού για να μην χαθούν, άλλα 15 δις ευρώ φέτος.

Επίσης υπογραμμίζει ότι αν και από τη Μεγάλη Τετάρτη που καταβλήθηκε το δώρο του Πάσχα σε 1,2 εκατ. εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, παρατηρήθηκε αισθητή διαφορά στη ζήτηση επί τρεις μέρες και μια ικανοποιητική αύξηση των πωλήσεων στην αγορά ωστόσο, οι εποχικές πωλήσεις συγκριτικά με το 2019 και το 1,5 δισ. ευρώ που συνήθως κυμαίνεται ο τζίρος της πασχαλινής αγοράς τα τελευταία 10 χρόνια, πριν το 2020, ήταν μειωμένες κατά 30% σύμφωνα και με τα πρώτα στοιχεία.

Η Μεγάλη Βδομάδα και συγκεκριμένα από Μεγάλη Τετάρτη και έπειτα όπου καταβλήθηκε το δώρο του Πάσχα σε 1,2 εκατ. εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα, η κίνηση στην αγορά σημείωσε ικανοποιητική άνοδο, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Άλλο ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της Μεγάλης Εβδομάδας ήταν ο υπερδιπλασιασμός του μέσου όρου της ημερήσιας επισκεψιμότητας πελατών στα εμπορικά καταστήματα από πέντε σε άνω των δέκα. Οι ελκυστικές τιμές και γενναίες προσφορές προς τους καταναλωτές ήταν το καλύτερο πασχαλινό δώρο από τους εμπόρους στους πελάτες τους για να ανταποκριθούν στις οικογενειακές και κοινωνικές υποχρεώσεις των ημερών.

Τόνισε ότι ο περιορισμός των click away όπως φάνηκε κούρασε αρκετά τους καταναλωτές, οι οποίοι δεν επέλεξαν για τις εποχικές κυρίως αγορές τη μέθοδο αυτή. Παρ’όλα αυτά η αντίστοιχη κινητικότητα στην αγορά σημείωσε άνοδο σε σχέση με το 2020, καθώς πέρσι οι καταναλωτές είχαν μόνο τη δίοδο της ηλεκτρονικής αγοράς προϊόντων λόγω του αυστηρού lockdown.

Ακόμη επεσήμανε πως οι απώλειες στο κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων το α’ τετράμηνο του 2021 συνέχισαν να είναι μεγάλες και υπολογίζονται κοντά στα 9 δις ευρώ, εάν κρίνουμε από τα στοιχεία των 4,8 δισ. ευρώ του α’ διμήνου. Οι «μισάνοικτες» επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου έχασαν σε μηνιαία βάση κατά μέσο όρο το 30%, του τζίρου τους, ενώ οι επιχειρήσεις σε αναστολή λειτουργίας το 48% των εποχικών τους εσόδων. Οι τεράστιες απώλειες τζίρου των 42 δις ευρώ του 2020, δεν μπορούν να ανακτηθούν και των 9 δισ. ευρώ του 2021 επίσης δεν μπορούν να αναπληρωθούν, αλλά τουλάχιστον μπορούν να σταματήσουν εδώ. Μέχρι σήμερα εκτιμάται πως το εμπόριο έχασε 10 δισ. ευρώ, ενώ η εστίαση 4 δισ. ευρώ και πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως αυτά χάθηκαν οριστικά.

Τώρα πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά ώστε να κερδίσουμε το μεγάλο στοίχημα του τουρισμού για να μην χαθούν, άλλα 15 δισ. ευρώ φέτος. Η «Ανάσταση» της επόμενης μέρας της πανδημίας, που θέλουμε να δούμε είναι κοντά και θα επιδιώξουμε να τη διαχειριστούμε με την αξιοποίηση των μέτρων στήριξης και τις απαραίτητες «φοροανάσες» σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Τα πασχαλινά μέτρα που ανακοινώθηκαν διατηρούν τις ελπίδες μας για μία μεταπασχαλινή επιστροφή στην κανονικότητα, χωρίς άλλους περιορισμούς.

 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ