Ο covid-19 θα “κοστίσει” 30%-60% του τζίρου της αγοράς μπύρας

Ο covid-19 θα “κοστίσει” 30%-60% του τζίρου της αγοράς μπύρας

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Ο κλάδος της ελληνικής ζυθοποιίας υπολογίζεται ότι φέτος θα χάσει  από το 30% ως και το 60% του ετήσιου τζίρου του, εξ’ αιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας covid-19, σε μία αγορά που εμφανίζει έντονη εποχικότητα στη χώρα μας, με περίπου το 70% των πωλήσεων σε αξία να πραγματοποιείται κατά τη θερινή περίοδο.

Τα ανωτέρω δήλωσε ο Β’Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών και ιδιοκτήτης της Ζυθοποιίας Σερρών & Βορ. Ελλάδος ( μπύρες Voreia) κ. Γιάννης Μαρμαρέλλης, μιλώντας στη διαδικτυακή συζήτηση που διοργάνωσε το tornosnews.gr με θέμα «H Eλληνική Μπύρα στην Επανεκκίνηση της Εστίασης και του Τουρισμού».

Όπως είπε ο κ. Μαρμαρέλλης, στόχος της Ένωσης και όλων των επιχειρήσεων του κλάδου είναι «να κερδίσουμε τουλάχιστον δύο – τρεις μήνες της σεζόν», που υπό κανονικές συνθήκες αρχίζει το Μάρτιο και κλείνει προς τα τέλη Σεπτεμβρίου, κι΄αυτό διότι οι Έλληνες έχουν συνηθίσει να πίνουν μπύρα στους ζεστούς μήνες του χρόνου και, επειδή η κατανάλωση αυξάνεται το καλοκαίρι λόγω του εισερχόμενου τουρισμού.

γιαννης-μαρμαρελλης

«Η εστίαση άνοιξε, αλλά ο καιρός ακόμη δε βοηθάει για να τονωθεί η κατανάλωση. Περιμένουμε να αρχίσουν οι πτήσεις εξωτερικού, να ανοίξουν τα ξενοδοχεία, να ανοίξει η κίνηση στα νησιά. Η μείωση στο τζίρο της χρονιάς θα είναι μεγάλη αλλά θέλω να πιστεύω ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν καλύτερα απ’ ότι προβλέψαμε. Ακόμη και με το καλύτερο σενάριο είναι βέβαιο ότι δεν θα πιάσουμε ούτε τις περυσινές, ούτε τις προπέρσινες πωλήσεις».

Οι καταναλωτές αλλάζουν συμπεριφορά

Η αγορά μπύρας θα επηρεασθεί και από τις αλλαγές που έφερε ο covid-19 στη συμπεριφορά των καταναλωτών, όπως δείχνουν και όλες οι σχετικές έρευνες, υποστήριξε ο κ. Δημήτρης Μαστρογιαννόπουλος, εμπορικός διευθυντής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας (Fix, Mythos, Kaiser κ.αλ).

Οι Έλληνες λόγω κορωνοϊού βγαίνουν λιγότερο, τρώνε και πίνουν όπου αισθάνονται ασφαλέστεροι, δηλαδή στο σπίτι, παραγγέλνουν delivery ή παίρνουν take away. Σε ό,τι αφορά τις διακοπές – οι διακοπές συνδέονται με μεγαλύτερη κατανάλωση ποτών – εκτιμάται ότι το 40% των Ελλήνων θα κάνει διακοπές, από τους οποίους το 24%-25% όπως έκανε και πέρυσι, ενώ το υπόλοιπο 15% θα προσαρμοσθεί στις καινούργιες, πιο δύσκολες, συνθήκες.

Σε ότι αφορά τους ξένους, οι τουρίστες, πολλοί απ’ τους οποίους έρχονται από χώρες όπου η μπύρα καταναλώνεται το ίδιο στη διάρκεια όλου του χρόνου, είναι γνώστες του προϊόντος. Αλλά και αυτοί θα είναι φέτος πιο προσεκτικοί στους χώρους εστίασης και ψυχαγωγίας, πιθανώς δε, το φαγητό που θα αγοράζουν να το καταναλώνουν σε ανοικτά μέρη, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τις ποσότητες ποτών που θα καταναλωθούν.

Η ελληνική ζυθοποιία σε άνοδο

Αυτό που επισήμαναν τόσο ο κ. Μαρμαρέλλης, όσο και ο κ. Μαστρογιαννόπουλος, είναι η μεγάλη εξέλιξη της ελληνικής ζυθοποιίας, η οποία πλέον έχει να παρουσιάσει εξαιρετικά προϊόντα από την ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα, από τους μεγάλους του κλάδου αλλά και τις ευρηματικές μικροζυθοποιίες.

«Στη θερινή σεζόν δεχόμαστε τουρίστες από Αμερική, Ευρώπη, Αυστραλία, χώρες του κόσμου που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες μπύρας. Οι ξένοι δοκιμάζουν τις ελληνικές μπύρες, που πλέον ζητούνται στο εξωτερικό.  Κάνουμε εξαγωγές σε Κίνα, Αυστραλία, Ευρώπη, Κορέα, Σιγκαπούρη ενώ λαμβάνουμε e-mails από Σκανδιναβούς και Αμερικανούς που μας ρωτούν που μπορούν να βρούνε την ελληνική μπύρα που δοκίμασαν και τους άρεσε», είπε ο κ. Μαρμαρέλλης.

Πως θα αλλάξει ο Έλληνας καταναλωτής

Οι κύριοι Μιλτιάδης Γκούρας και Βασίλειος Κανέλλος , F&B Manager και Βar Manager του Αmada Resort, όπως και ο κ. Μάριος Μαντζούκης του Barley Cargo Beer House, υπογράμμισαν τι σημασία των στοχευμένων δράσεων, για να αλλάξει σταδιακά συνήθειες ο Έλληνας έτσι που από εποχικός fan της μπύρας και συνηθέστερα της ξανθιάς lager, να γίνει ένας σταθερός λάτρης σε 12μηνη βάση.

Τέτοιες ενέργειες γίνονται ήδη, όπως πχ με τα mini beer festivals, αλλά θα πρέπει να επεκταθούν στις δράσεις με food pairing, σύνδεση δηλαδή της μπύρας με τη γαστρονομία και όλο αυτό, στο concept διαφόρων αφηγημάτων.

Πάντως η Ελληνική Ένωση Ζυθοποιών, στο δρόμο που άνοιξαν οι οινοποιοί, εγκαινίασαν από πέρυσι τα «Ανοιχτά Ζυθοποιεία», με τα 18 μέλη της Ε.Ε.Ζ. να ανοίγουν τα επισκέψιμα ζυθοποιεία τους στο κοινό.

Τη συζήτηση συντόνισε για το tornosnews ο κ. Γιάννης Γιαννακάκης.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top