Tα “must” και τα “app” της ηλεκτροκίνησης και ο Έλληνας ιδιώτης οδηγός

Tα “must” και τα “app” της ηλεκτροκίνησης και ο Έλληνας ιδιώτης οδηγός

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Η Ελλάδα, συντεταγμένη με τις στρατηγικές πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Περιβάλλον και την Ενέργεια, έχει φορτσάρει στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης, αλλά τα ισχυρά οικονομικά κίνητρα δεν αρκούν για να υπερπηδηθούν τα εμπόδια στα οποία σκοντάφτει η ανάπτυξη της ecomobility, με σημαντικότερο όλων το πρόβλημα στάθμευσης και φόρτισης των οχημάτων.

Αν θέλουμε διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην αγορά των ΙΧ οχημάτων, πρέπει να εξετάσουμε το θέμα από την πλευρά των ιδιωτών χρηστών, των απλών καταναλωτών, που ζούνε στις πυκνοδομημένες γειτονιές των μεγάλων ελληνικών πόλεων, σε πόλεις όπου η εξασφάλιση χώρου στάθμευσης είναι ως τώρα, μέγα πρόβλημα. Κι’ όπως πολύ ορθά επισήμανε ο δ/νων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων Lever A.E. κ. Θεόδωρος Καριπίδης στο 5th Ecomobility Conference, πρώτα απ’ όλα, οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, υποστηριζόμενοι από επιχειρήσεις, θα πρέπει να δημιουργήσουν χώρους στάθμευσης οχημάτων ώστε πάνω σε αυτό τον καμβά των χώρων στάθμευσης, να αναπτυχθούν πυκνά, αστικά δίκτυα φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων ( ΣΦΗΟ).

Για τα αυτοκίνητα επαγγελματικής χρήσης, η εξασφάλιση θέσης στάθμευσης και σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, είναι πρόβλημα μικρότερου βαθμού δυσκολίας. Όμως τα πράγματα είναι πολύ δυσκολότερα και τα προβλήματα πολύ πιο σύνθετα, για τα ΙΧ των απλών καταναλωτών, αυτών που ζούνε σε διαμερίσματα πυκνοκατοικημένων αστικών περιοχών.

Ο πολίτης, ο καθένας από εμάς, με το συμβατικό του αυτοκίνητο- βενζινοκίνητο ή ντιζελοκίνητο- ξέρει ότι δε θα χρειαστεί πάνω από ένα 5λεπτο, για να γεμίσει με καύσιμο το ρεζερβουάρ του ΙΧ του. Αν περάσει στα plug in ηλεκτροκίνητα, για να φορτίσει το όχημά του θα χρειαστεί από 1,5 ως 8 ώρες, δηλαδή θα πρέπει να έχει σιγουρέψει θέση φόρτισης του αυτοκινήτου του, είτε όταν γυρίσει σπίτι από τη δουλειά και κατά τη διάρκεια της νύκτας, είτε σε σταθμό φόρτισης κάπου κοντά στη δουλειά του.

Η ηλεκτροκίνηση, ζήτημα… γειτονιάς

Όπως πολύ εύστοχα είπε ο κ. Καριπίδης, η χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι αφ’ ενός, θέμα αλλαγής των συνηθειών μας στην αυτοκίνηση μα και γενικότερα στην καθημερινότητά μας και, αφ΄ετέρου, ένα «ζήτημα γειτονιάς», αφού λύσεις θα πρέπει να βρεθούνε στις γειτονιές ειδικά των μεγάλων αστικών συγκεντρώσεων.

Έτσι όπως έχουν δομηθεί οι ελληνικές πόλεις, πυκνά δίκτυα φορτιστών θα πρέπει να αναπτυχθούν σε δημόσιους χώρους, κάτι που όμως προϋποθέτει, δημιουργία χώρων στάθμευσης. Αυτό τον καμβά πρέπει να υφάνουν οι Δήμοι στο πλαίσιο και των κατευθύνσεων που δίνουν τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Αν δημιουργηθούν οι χώροι στάθμευσης, τότε θα μπορούν να εγκατασταθούν και σταθμοί φόρτισης.

Τα app της ηλεκτροκίνησης και η Διαλειτουργικότητα

Το άλλο πολύ σημαντικό θέμα που πρέπει να επιλυθεί, είναι αυτό της εύρεσης και διαχείρισης τόσο των θέσεων στάθμευσης, όσο και των θέσεων φόρτισης οχημάτων, μέσα από ΜΙΑ ηλεκτρονική πλατφόρμα. Μία εφαρμογή για οπουδήποτε  κινείται ο οδηγός ηλεκτρικού οχήματος. Θα είναι τραγικό, να πρέπει να αλλάζει κάποιος  app από πάροχο σε πάροχο ή από Δήμο σε άλλο Δήμο ή από περιοχή σε περιοχή.  Η ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ είναι εκ των ουκ άνευ.

Η ανάπτυξη της αυτοκίνησης με ηλεκτρικά οχήματα και συγκεκριμένα με ΙΧ αυτοκίνητα, θέλει έξυπνες, απλές, εύχρηστες λύσεις για τον καταναλωτή, υπό την προϋπόθεση ότι λύεται χωρικά και πληθυσμιακά το κυριότερο πρόβλημα που είναι αυτό της στάθμευσης και φόρτισης των οχημάτων.

Ως τώρα, οι ελληνικές πόλεις δε διαθέτουν δίκτυα φορτιστών οχημάτων και όσοι έχουν εγκατασταθεί, τοποθετήθηκαν σε σημεία «εύκολα», σε χώρους ιδιωτικούς αλλά δημόσιας χρήσης, όπως είναι τα πάρκινγκ σούπερ μάρκετ. Τώρα θα πρέπει, με προσεκτικό σχεδιασμό, να γίνει το επόμενο μεγάλο και κρίσιμο βήμα, όπως τόνισε ο κ. Καριπίδης.

Καταλήγοντας, να επισημάνουμε, ότι η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, δεν αφορά μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά στο σύνολο της χώρας, σε περιοχές πιο αραιοκατοικημένες και μικρότερου εμπορικού ενδιαφέροντος για τις εταιρείες προμήθειας και εγκατάστασης σταθμών φόρτισης. Οι περιοχές αυτές προφανώς και θα πρέπει να αντιμετωπισθούν μέσα από ένα πιο ενισχυμένο πλέγμα κινήτρων και ελαφρύνσεων.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top