Αγκινάρα: Ποια είναι τα πολύτιμα οφέλη της;

Αγκινάρα: Ποια είναι τα πολύτιμα οφέλη της;

Οι αγκινάρες είναι ένα φυτό που προέρχεται από την μεσόγειο και ήταν γνωστό κυρίως για τις φαρμακευτικές του ιδιότητες.

 

Της Έλενας Γεράνη

 

 

Αν και συχνά θεωρείται λαχανικό, οι αγκινάρες ανήκουν στην οικογένεια των γαϊδουράγκαθων. Αποτελεί ένα φυτό, το οποίο εκτός από τις θεραπευτικές ιδιότητες, προσφέρει και πολλά διατροφικά οφέλη. Μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση αγκινάρας με πολλά οφέλη για τον οργανισμό, όπως καλή πέψη, χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και ενίσχυση της καρδιακής υγείας.

Παράλληλα, το εκχύλισμα αγκινάρας, το οποίο περιέχει τα ίδια ευεργετικά συστατικά με το φυτό σε μεγαλύτερες συγκεντρώσεις, είναι ένα εξαιρετικά πολύτιμο υλικό στην κατηγορία των συμπληρωμάτων διατροφής.

Διαβάστε παρακάτω, τα κορυφαία οφέλη της αγκινάρας αλλά και του εκχυλίσματός της.

1. Πλούσιο θρεπτικό περιεχόμενο
Οι αγκινάρες είναι γεμάτες με ισχυρά θρεπτικά συστατικά, συγκεκριμένα μια αγκινάρα μεσαίου μεγέθους (περίπου 100γρ) περιέχει καλή ποσότητα φυτικών ινών, βιταμινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών, ενώ έχει πολύ μικρό θερμιδικό κόστος. Παράλληλα, περιέχει ιδιαίτερα υψηλή ποσότητα φυλλικού οξέος, βιταμινών Κ και C, σιδήρου, καλίου και φωσφόρου. Τέλος, έχει καλή περιεκτικότητα φυτικής πρωτεΐνης, συγκριτικά με άλλα φυτικά τρόφιμα.
2. Μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της «κακής» LDL χοληστερόλης
Το εκχύλισμα φύλλων αγκινάρας μπορεί να έχει θετική επίδραση στα επίπεδα χοληστερόλης. Με λίγα απλά λόγια, το εκχύλισμα αγκινάρας μπορεί να επηρεάσει τη χοληστερόλη με δύο βασικούς τρόπους. Πρώτον, οι αγκινάρες περιέχουν λουτεολίνη, ένα αντιοξειδωτικό που αποτρέπει τον σχηματισμό της χοληστερόλης. Δεύτερον, το εκχύλισμα φύλλων αγκινάρας ενθαρρύνει το σώμα σας να επεξεργάζεται τη χοληστερόλη πιο αποτελεσματικά, οδηγώντας σε χαμηλότερα επίπεδα.
3. Μπορεί να βοηθήσει στην ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης
Το εκχύλισμα αγκινάρας, σύμφωνα με μελέτες, μπορεί να βοηθήσει στην μείωση της αρτηριακής πίεσης σε άτομα με ήδη αυξημένα επίπεδα. Οι μελέτες, οι οποίες αποτελούσαν κυρίως έρευνες σε δοκιμαστικούς σωλήνες και ζώα, έδειξαν πως η πρόσληψη εκχυλίσματος αγκινάρας προάγει την δημιουργία ορισμένων ενζύμων που διευρύνουν τα αιμοφόρα αγγεία.
4. Μπορεί να ενισχύσει την λειτουργία του πεπτικού συστήματος
Οι αγκινάρες είναι μια εξαιρετική πηγή φυτικών ινών, οι οποίες συμβάλλουν στην διατήρηση της καλής υγείας του πεπτικού συστήματος, προωθώντας τα ευεργετικά βακτήρια που υπάρχουν στο έντερο. Επιπλέον, προστατεύουν από στομαχικές διαταραχές, όπως διάρροια και δυσκοιλιότητα. Το εκχύλισμα αγκινάρας, επίσης, μπορεί να ανακουφίσει από τα συμπτώματα δυσπεψίας, όπως καούρα, φούσκωμα και ναυτία. Οι αγκινάρες περιέχουν ινουλίνη, έναν τύπο φυτικών ινών που δρα ως προβιοτικό και μπορεί να βελτιώσει την υγεία του εντέρου. Παράλληλα, στις αγκινάρες βρίσκεται και η κινερίνη, μια φυσική ένωση που μπορεί να διεγείρει την παραγωγή της χολής, να επιταχύνει ορισμένες λειτουργίες του εντέρου και να βελτιώσει την πέψη ορισμένων λιπών.
5. Μπορεί να βοηθήσει στην μείωση του σακχάρου στο αίμα
Η κατανάλωση αγκινάρας αλλά και εκχυλίσματος αγκινάρας μπορούν να βοηθήσουν στην μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Μία μελέτη σε υπέρβαρους ενήλικες ανέδειξε την κατανάλωση εκχυλίσματος αγκινάρας και άλλων φυτών για την πιθανή ιδιότητά της να μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Με λίγα λόγια, το εκχύλισμα αγκινάρας έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την δραστηριότητα ενός ενζύμου, της άλφα-γλυκοσιδάσης, που διασπά το άμυλο σε γλυκόζη, αυξάνοντας δυνητικά το επίπεδο σακχάρου. Ωστόσο, το πως ακριβώς το εκχύλισμα αγκινάρας μειώνει τις τιμές σακχάρου δεν έχει γίνει ακόμη πλήρως κατανοητό.

Πως να εντάξετε την αγκινάρα στην διατροφή σας;

Αν και η αγκινάρα δεν είναι από τα πιο δημοφιλή λαχανικά, η προετοιμασία της για μαγείρεμα είναι αρκετά απλοϊκή. Έχει μια πολύ ιδιαίτερη γεύση, η οποία σε πολλούς θυμίζει γεύσεις άλλων λαχανικών με μια πιο πικάντικη νότα. Μπορεί να καταναλωθεί μαγειρεμένη στον ατμό, βραστή, ψητή ή σοταρισμένη, όπως και τα περισσότερα λαχανικά. Παράλληλα, μπορεί να αντικαταστήσει διάφορα λαχανικά στις ήδη γνωστές συνταγές, όπως τα γεμιστά, τα παπουτσάκια ή το ιμάμ.

Συμπερασματικά, οι αγκινάρες αποτελούν μια εξαιρετικά θρεπτική τροφή, με χαμηλά λιπαρά και πολλά οφέλη στον οργανισμό.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ