Διατροφή και οστεοπόρωση: Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε

Διατροφή και οστεοπόρωση: Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε

Η οστεοπόρωση είναι μια χρόνια πάθηση, η οποία προκαλείται από την σταδιακή απώλεια της οστικής πυκνότητας.

 

Της Έλενας Γεράνη

 

Δυστυχώς, τις τελευταίες δεκαετίες εμφανίζεται σε όλο και μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού της τρίτης ηλικίας, καθώς και σε γυναίκες που δεν έχουν υπερβεί τα εξήντα έτη. Ωστόσο, η εμφάνιση της οστεοπόρωσης μπορεί να επιβραδυνθεί, μέχρι και να αποφευχθεί, με την συστηματική σωματική δραστηριότητα και τις κατάλληλες διατροφικές συνήθειες.

Παρακάτω, θα δείτε μερικά βασικά θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα σας, για να διατηρείται γερό και υγιές με το πέρασμα των χρόνων.

1. Ασβέστιο
Το ασβέστιο είναι το πιο σημαντικό μέταλλο, το οποίο μπορεί να εμποδίσει την εμφάνιση οστεοπόρωσης. Συγκεκριμένα, το ασβέστιο συμβάλλει στη δόμηση των οστών και στη διατήρησή τους. Επομένως, μια διατροφή πλούσια σε ασβέστιο είναι μάλλον απαραίτητη στα άτομα μεγαλύτερων ηλικιών.
2. Βιταμίνη D
Η βιταμίνη D συμβάλλει σε πολλές λειτουργίες του οργανισμού. Μία από αυτές είναι η καλύτερη απορρόφηση και χρήση του ασβεστίου από τον οργανισμό.
3. Πρωτεΐνες
Η πρωτεΐνη είναι από τα πιο θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη ο οργανισμός. Μάλιστα, η πρωτεΐνη είναι υπεύθυνη και την ανάπτυξη υγιών ιστών, συμπεριλαμβανομένου του μυϊκού ιστού. Αντίθετα, η έλλειψη πρωτεΐνης πολλές φορές μπορεί να επιφέρει αντίστοιχους κινδύνους με την οστεοπόρωση, όπως κατάγματα ή άλλες βλάβες στα οστά.
4. Βιταμίνη C
Η βιταμίνη C έχει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο. Αρχικά, ενισχύει την λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, το οποίο θωρακίζει τον οργανισμό απέναντι στις γρίπες και τις ιώσεις. Επιπλέον, η ύπαρξη της βιταμίνης C είναι απαραίτητη για την αποτελεσματική απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό, για αυτό και πολλές φορές συστήνεται να προσλαμβάνονται μαζί. Ευτυχώς, υπάρχουν άπειρες τροφές που διαθέτουν υψηλές τιμές βιταμίνης C.
5. Μαγνήσιο
Το μαγνήσιο είναι ένα σημαντικό μέταλλο που επίσης συμβάλλει στη διατήρηση γερών οστών. Βέβαια, καθώς μεγαλώνετε η ικανότητα του οργανισμού να απορροφά το μαγνήσιο μειώνεται. Έτσι, είναι καλό να συμπεριλαμβάνετε συχνά τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, οι οποίες θα αναπληρώνουν τις απαιτούμενες ημερήσιες τιμές.
6. Βιταμίνη Κ
Έρευνες έχουν φέρει στοιχεία που συνδέουν την έλλειψη βιταμίνης Κ με την οστεοπόρωση. Συγκεκριμένα, οι γυναίκες με χαμηλή πρόσληψη σε βιταμίνη Κ διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης. Τροφές όπως, σπανάκι, μπρόκολο, λάχανο kale, μοσχαρίσιο συκώτι και άλλα, θα σε βοηθήσουν να προσλαμβάνεις καθημερινά ικανοποιητικές τιμές βιταμίνης Κ.
7. Ψευδάργυρος
Ο ψευδάργυρος είναι ακόμη ένα μέταλλο που συμβάλλει στη διατήρηση γερών οστών. Σε περίπτωση που δεν καταναλώνετε συστηματικά τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο, επιλέξτε την πρόσληψη κάποιου συμπληρώματος.

Σε γενικές γραμμές, η οστεοπόρωση είναι μια χρόνια πάθηση που χαρακτηρίζεται από τη σταδιακή απώλεια της οστικής πυκνότητας, κυρίως σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση. Το κάπνισμα, η ελλιπής σωματική άσκηση και η κακή διατροφή είναι οι βασικοί παράγοντες που οδηγούν σε αυτή την χρόνια πάθηση. Ωστόσο, με την τήρηση υγιεινών διατροφικών επιλογών, πλούσιων στα παραπάνω θρεπτικά συστατικά, και την καθημερινή φυσική δραστηριότητα μπορείτε να επιβραδύνετε, έως και να αποτρέψετε τελείως, την εμφάνιση οστεοπόρωσης.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ