Γιατί τα τηγανητά φαγητά είναι ανθυγιεινά για εμάς;

Γιατί τα τηγανητά φαγητά είναι ανθυγιεινά για εμάς;

Το τηγάνισμα είναι μια ευρέως γνωστή μέθοδος μαγειρέματος, η οποία χρησιμοποιείται σε ολόκληρο τον κόσμο.

 

 

Της Έλενας Γεράνη

 

Τα τηγανισμένα ή τσιγαρισμένα τρόφιμα, βρίσκονται σχεδόν σε όλες τις παραδοσιακές μας συνταγές και αποτελούν καθημερινό στοιχείο των γευμάτων μας. Πολλές φορές τυχαίνει, χωρίς καν να το συνειδητοποιούμε, να έχουμε καταναλώσει ένα γεύμα με αρκετές τηγανισμένες τροφές, όπως για παράδειγμα ένα κομμάτι μουσακά, ζυμαρικά με τσιγαρισμένο κιμά και άλλα.

Κυρίως, όμως, τα τηγανισμένα φαγητά τα συναντάμε συχνότερα σε αλυσίδες έτοιμων γευμάτων (fast foods), εστιατόρια και ταβέρνες, καθώς πρόκειται για έναν γρήγορο, φθηνό και νόστιμο τρόπο μαγειρέματος. Τα πιο δημοφιλή τηγανιτά φαγητά περιλαμβάνουν τις πατάτες, το κοτόπουλο, τα ψάρια, διάφορα χοιρινά κρεατικά, όπως σνίτσελ και λουκάνικα, τυριά, ακόμη και λαχανικά, αν και μπορείτε να τηγανίσετε σχεδόν τα πάντα.

Οι αλήθεια είναι, ότι υπάρχουν πολλοί λάτρεις των τηγανητών φαγητών, ακόμη και αυτοί που έχουν επίγνωση του ανθυγιεινού περιεχομένου τους. Ωστόσο, όσο ελκυστική και αν είναι η γεύση, πρέπει να γνωρίζουμε πως τις περισσότερες φορές οι τηγανητές τροφές περιέχουν πλήθος θερμίδων και trans λιπαρών, βλαβερών προς την υγεία, οπότε η κατανάλωση τους φέρει αρνητικές επιπτώσεις στον οργανισμό και το σώμα.

Βέβαια, αυτό εξαρτάται και από το πόσο συχνά επιλέγουμε να καταναλώνουμε τηγανισμένες τροφές και από τον τύπο λαδιού τηγανίσματος.
Εδώ, λοιπόν, θα εξηγήσουμε γιατί τα έτοιμα τηγανητά φαγητά είναι ανθυγιεινά και θα σας δώσουμε κάποιες εναλλακτικές λύσεις.

1. Υψηλό θερμιδικό κόστος.
Σε σύγκριση με άλλους τρόπους μαγειρέματος, το τηγάνισμα προσθέτει τις περισσότερες θερμίδες. Τα τρόφιμα καθώς τηγανίζονται χάνουν τα υγρά τους και τα αντικαθιστούν με λίπη από τα λάδια, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η περιεκτικότητά τους σε λιπαρά και θερμίδες.
2. Υψηλή περιεκτικότητα σε trans λιπαρά.
Τα trans λιπαρά σχηματίζονται όταν τα ακόρεστα λίπη υφίστανται μια διαδικασία, που ονομάζεται οξυγόνωση. Τέτοια λιπαρά βρίσκουμε κυρίως σε επεξεργασμένες τροφές όπως, αναψυκτικά ποτά, επεξεργασμένα λάδια και βούτυρα, πατατάκια και άλλα τηγανιτά σνακ του εμπορίου κ.ά. Αντίστοιχα, και οι τηγανητές τροφές σε επαναχρησιμοποιημένα επεξεργασμένα έλαια αποκτούν μια σημαντική αύξηση στις τιμές των λιπαρών τους.
3. Η κατανάλωση τηγανητών τροφίμων μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ασθενειών.
Αρκετές μελέτες σε ενήλικες διαπίστωσαν μια συσχέτιση μεταξύ της συχνής κατανάλωσης τηγανισμένου φαγητού με την εμφάνιση ασθενειών όπως, διαβήτης τύπου 2, καρδιακές παθήσεις και παχυσαρκία. Φαίνεται πως, όσο συχνότερη είναι η κατανάλωση τέτοιων τροφών, τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος για εμφάνιση κάποιας πάθησης.
4. Τα τηγανητά αμυλώδη τρόφιμα ενδέχεται να περιέχουν βλαβερές ουσίες, όπως το ακρυλαμίδιο.
Το ακριλαμίδιο είναι μια ουσία που θεωρείται από πολλούς καρκινογόνα για τον οργανισμό. Ωστόσο, δυστυχώς υπάρχει στην διατροφή μας και κυρίως εμφανίζεται στις τηγανισμένες αμυλώδεις τροφές, όπως τα τσίπς πατάτας, τα γαριδάκια, τις τηγανητές πατάτες, τα διάφορα κρακεράκια και άλλα.

Γίνεται, λοιπόν, αντιληπτό πως το τηγάνισμα είναι ένας τρόπος μαγειρέματος που πρέπει να αποφεύγουμε, καθώς η κατανάλωση τροφίμων που τηγανίζονται σε ανθυγιεινά και επεξεργασμένα έλαια μπορεί να έχει πολλές αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία. Ευτυχώς, υπάρχουν εξίσου νόστιμοι τρόποι μαγειρέματος, οι οποίοι δεν φέρουν αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ