Ginseng: Ποια οφέλη προσφέρει η κατανάλωσή του στην υγεία;

Ginseng: Ποια οφέλη προσφέρει η κατανάλωσή του στην υγεία;

Το ginseng είναι ένα πολύτιμο φυτό ρίζας, το οποίο προέρχεται από την Κίνα και χρησιμοποιείται τόσο στην παραδοσιακή τους κουζίνα, όσο και στην εμπειρική φαρμακευτική ως φυσικό φάρμακο.

 

Της Έλενας Γεράνη

 

Αυτό το βραδέως αναπτυσσόμενο φυτό μπορεί να ταξινομηθεί με τρείς τρόπους, ανάλογα με το πόσο έχει αναπτυχθεί, σε φρέσκο, λευκό ή κόκκινο. Πολύ συχνά, λόγω του παρόμοιου ονόματος και σχήματος, αρκετοί το μπερδεύουν με το ginger. Η αλήθεια είναι ότι τα δύο αυτά βότανα ρίζας παρουσιάζουν πολλά κοινά στοιχεία μεταξύ τους, τόσο στην εμφάνιση, όσο και στο διατροφικό τους περιεχόμενο. Βέβαια, το ginseng είναι πιο σπάνιο, λόγω της δύσκολης συγκομιδής του, και ανάλογα την ποικιλία, μπορεί να προσφέρει εντυπωσιακά οφέλη στον οργανισμό. Οι δύο πιο δημοφιλείς ποικιλίες είναι το αμερικάνικο ginseng και το ασιατικό, που έχουν παρόμοια ευεργετικά οφέλη, χάρη στο εξαιρετικό τους διατροφικό περιεχόμενο.

Δείτε παρακάτω, μερικούς λόγους που θα σας πείσουν να εντάξετε το ginseng στη διατροφή σας.

1. Ισχυρό αντιοξειδωτικό περιεχόμενο
Το ginseng, όπως και το ginger, έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Ορισμένες μελέτες σε δοκιμαστικούς σωλήνες έχουν δείξει ότι τα εκχυλίσματα ginseng θα μπορούσαν να αναστέλλουν τη φλεγμονή και να αυξήσουν την αντιοξειδωτική ικανότητα των κυττάρων. Επίσης, παρόμοια μελέτη έχει φέρει στοιχεία ότι το ginseng μπορεί να καταπολεμήσει αποτελεσματικά το χρόνιο οξειδωτικό στρες, προστατεύοντας την υγεία των κυττάρων. Βέβαια, αν και οι παραπάνω μελέτες είναι πολλά υποσχόμενες, ίσως χρειάζεται περαιτέρω επιστημονική έρευνα για πιο σαφή συμπεράσματα.

2. Ενισχύει την υγεία του εγκεφάλου
Το ginseng, χάρη στο πλούσιο διατροφικό του περιεχόμενο, θα μπορούσε να ωφελήσει διάφορες λειτουργίες του εγκεφάλου, όπως τη μνήμη και τη διάθεση. Παράλληλα, ορισμένα στοιχεία δείχνουν ότι μερικά από τα δραστικά συστατικά που εμπεριέχονται στο ginseng, όπως το ginsenosides και compound K, μπορούν να συμβάλλουν καθοριστικά στην προστασία του εγκεφάλου από τις ελεύθερες ρίζες.

3. Μπορεί να βελτιώσει το ανοσοποιητικό σύστημα
Το ginseng περιέχει πληθώρα σημαντικών φυτικών ενώσεων, τα οποία συμβάλλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Μελέτες έχουν δείξει ότι το εκχύλισμα από κόκκινο ginseng μπορεί να δυναμώσει την ανοσολογική λειτουργία σε άτομα που έχουν περάσει μόλις ασθένεια.

4. Μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ενέργειας
Το ginseng εμπεριέχεται σαν συστατικό σε πολλά συμπληρώματα διατροφής, τα οποία υπόσχονται ενίσχυση της ενέργειας, της μνήμης και της συγκέντρωσης. Πράγματι, τα δραστικά συστατικά που εμπεριέχονται στο ginseng το καθιστούν ικανό να καταπολεμά την αίσθηση κόπωσης και να αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας στον οργανισμό

5. Μπορεί να προστεθεί εύκολα στη διατροφή σας
Η ρίζα ginseng μπορεί να καταναλωθεί με πολλούς τρόπους, όπως και το ginger. Μπορεί να προστεθεί σε διάφορες συνταγές με τη μορφή σκόνης η εκχυλίσματος, όπως σε σούπες, σε ζεστά και κρύα ροφήματα, σε πικάντικες σαλάτες, σε smoothie και άλλα.

Σε γενικές γραμμές, το ginseng είναι μια τροφή που συμπυκνώνει πολλά σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Χάρη, λοιπόν, στο εξαιρετικό του περιεχόμενο, το ginseng έχει συνδεθεί με πολλαπλά οφέλη για την υγεία, όπως τη βελτιωμένη διάθεση, τα υψηλά επίπεδα ενέργειας και την θωράκιση του οργανισμού. Αξίζει να προσθέσετε το ginseng στη διατροφή σας, είτε σε φρέσκια μορφή, είτε σε μορφή συμπληρώματος.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ