Κετογενική δίαιτα: Ποιες τροφές περιλαμβάνει;

Κετογενική δίαιτα: Ποιες τροφές περιλαμβάνει;

Η κετογονική δίαιτα έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής κατά τα τελευταία χρόνια, αποτελώντας μια από τις κορυφαίες τάσεις στην υγιεινή διατροφή.

 

Της Έλενας Γεράνη

 

Πολλαπλές μελέτες έχουν αναδείξει την κετογονική δίαιτα ως άκρως αποτελεσματική στην απώλεια βάρους, καθώς και την καταπολέμηση ορισμένων χρόνιων παθήσεων, όπως είναι ο διαβήτης και η επιληψία. Συγκεκριμένα, αυτή η δίαιτα προϋποθέτει χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων και αυξημένη πρόσληψη «υγιών» λιπών.

Για παράδειγμα, μια κετογονική δίαιτα έχει ως σκοπό να περιορίσει στο ελάχιστο την καθημερινή πρόσληψη υδατανθράκων, περίπου 20 έως 50 γραμμάρια την ημέρα. Ωστόσο, αν και αυτό μπορεί να φαίνεται αρκετά δύσκολο στην αρχή, μην ξεχνάτε την πληθώρα θρεπτικών τροφών που ταιριάζουν σε αυτή την δίαιτα.

Παρακάτω, λοιπόν, θα δείτε ποιες τροφές μπορεί να συμπεριλαμβάνει μια κετογονική δίαιτα, οι οποίες ικανοποιούν σίγουρα και τις πιο απαιτητικές γευστικές προτιμήσεις.

1. Αβοκάντο
Τα αβοκάντο είναι από τα πιο θρεπτικά φρούτα. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πολλές βιταμίνες και μέταλλα, συμπεριλαμβανομένου του καλίου, ένα αρκετά σημαντικό μέταλλα που πολλοί άνθρωποι παραμελούν να το προσλαμβάνουν τακτικά. Επίσης, το αβοκάντο είναι μια από τις πιο πλούσιες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων, τα οποία έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα ευεργετικά για τον οργανισμό.
2. Θαλασσινά
Τόσο τα ψάρια όσο και τα υπόλοιπα οστρακοειδή αποτελούν ιδανικές τροφές σε μια κετογονική δίαιτα. Ο σολομός, ο τόνος, οι γαρίδες και πολλά ακόμη, είναι πλούσια σε βιταμίνες Β, κάλιο και σελήνιο, ενώ δεν περιέχουν σχεδόν καθόλου υδατάνθρακες. Επιπλέον, τα περισσότερα λιπαρά ψάρια σε αυτή την κατηγορία, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, η ρέγκα, ο τόνος και οι σαρδέλες διαθέτουν πλήθος «υγιών» λιπών, όπως είναι τα ω-3 λιπαρά οξέα. Παράλληλα, τα ψάρια και τα θαλασσινά τις περισσότερες φορές περιέχουν υψηλές ποσότητες πρωτεϊνών και αντιοξειδωτικών ενώσεων, στοιχεία ιδιαίτερα ευεργετικά για την υγεία.


3. Λαχανικά χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες
Στην κετογονική δίαιτα συμπεριλαμβάνονται κυρίως τα μη αμυλούχα λαχανικά, τα οποία είναι αρκετά χαμηλά σε θερμίδες και υδατάνθρακες. Ωστόσο, η συγκεκριμένη κατηγορία λαχανικών περιέχει ιδιαίτερα υψηλές ποσότητες βιταμινών, μετάλλων, φυτικών ινών και αντιοξειδωτικών. Στην συγκεκριμένη ομάδα λαχανικών συμπεριλαμβάνονται: τα σπαράγγια, το αγγούρι, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, η μελιτζάνα, το κολοκυθάκι, το σπανάκι, το λάχανο, το μαρούλι, οι πιπεριές, οι ελιές και οι ντομάτες.
4. Τυρί
Υπάρχουν εκατοντάδες είδη και ποικιλίες τυριών στον κόσμο, Ευτυχώς, τα περισσότερα από αυτά είναι αρκετά χαμηλά σε υδατάνθρακες και πλούσια σε «υγιή» λίπη, γεγονός που τα καθιστά ιδανική επιλογή σε μια κετογονική διατροφή. Επίσης, αν και πολλά είδη τυριών περιέχουν κορεσμένα λίπη, έρευνες δείχνουν ότι δεν υπάρχει κίνδυνος, όταν γίνεται μια μέτρια κατανάλωση. Εδώ είναι μερικά τυριά με την χαμηλότερη περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες: τυρί cottage, μπλε τυρί, Brie, τσένταρ, φέτα, κατσικίσιο τυρί, μοτσαρέλα, χαλούμι και παρμεζάνα.
5. Αυγά
Τα αυγά είναι από τα πιο θρεπτικά τρόφιμα σε ολόκληρο τον πλανήτη. Περιέχουν λίγο σχεδόν από κάθε απαραίτητο θρεπτικό συστατικό που χρειάζεται ένας υγιής οργανισμός. Συγκεκριμένα, ένα μεγάλο αυγό περιέχει ικανοποιητικές ποσότητες πρωτεϊνών εξαιρετικής ποιότητας, βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες, «υγιή» λίπη και αντιοξειδωτικά, ενώ διαθέτει ιδιαίτερα χαμηλή περιεκτικότητα υδατανθράκων.
6. Ξηροί καρποί και σπόροι
Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι είναι εξαιρετικά υγιεινές, πλούσιες σε «καλά» λίπη και χαμηλές σε υδατάνθρακες τροφές. Η συχνή κατανάλωση ξηρών καρπών και σπόρων έχει συνδεθεί με μειωμένη κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων, κατάθλιψης, εγκεφαλικών επεισοδίων και άλλων χρόνιων παθήσεων. Σε αυτήν την κατηγορία συμπεριλαμβάνονται: τα αμύγδαλα, τα καρύδια, τα φουντούκια, τα φιστίκια, οι λιναρόσποροι, οι σπόροι Chia, οι σπόροι κολοκύθας, οι ηλιόσποροι, και πολλά ακόμη.

Σε γενικές γραμμές, μια κετογονική δίαιτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίτευξη της απώλειας του περιττού βάρους, για τη διαχείριση του σακχάρου και για πολλούς ακόμη λόγους που σχετίζονται με την υγεία ενός ατόμου. Οι παραπάνω τροφές μπορούν να αποτελέσουν έναν γενικό οδηγό για την αποκόμιση των οφελών της κετογονικής δίαιτας.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

DWHITE.eu

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ