Οι οκτώ κορυφαίες τροφές που ενισχύουν την μνήμη

Οι οκτώ κορυφαίες τροφές που ενισχύουν την μνήμη

Είναι ενδιαφέρον το πόσο διαφορετικά δρα η κάθε τροφή στο σώμα σας. Υπάρχουν πολλά τρόφιμα με αξιοθαύμαστο θρεπτικό προφίλ, τα οποία μπορούν να κάνουν πολλά περισσότερα από το να γεμίσουν ένα πεινασμένο στομάχι.

 

Της Έλενας Γεράνη

Η επιλογή, λοιπόν, υγιεινών τροφών, πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά, μπορεί να ευνοήσει διάφορες λειτουργίες του οργανισμού, όπως την καλή υγεία του εγκεφάλου. Πράγματι, υπάρχουν τροφές με την ετικέτα των «superfoods» και πολλά συμπληρώματα διατροφής, τα οποία υπόσχονται ενέργεια, ενίσχυση μνήμης και βελτιωμένη συγκέντρωση. Ωστόσο, υπάρχουν και οι πιο απλές, καθημερινές τροφές, με εξαιρετικό θρεπτικό περιεχόμενο, οι οποίες ενισχύουν εξίσου αποτελεσματικά τον εγκέφαλο.

Παρακάτω, λοιπόν, ακολουθεί μια λίστα με τις οχτώ πιο θρεπτικές τροφές, που θα ενισχύσουν τον εγκέφαλο και την μνήμη.

1. Λιπαρά ψάρια
Τα λιπαρά ψάρια είναι από τις κορυφαίες τροφές, που θα μπορούσαν να ενισχύσουν τις λειτουργίες του εγκεφάλου. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν: ο σολομός, ο τόνος, η πέστροφα, το σκουμπρί και οι σαρδέλες. Τα παραπάνω λιπαρά ψάρια είναι εξαιρετικές πηγές ω-3 λιπαρών οξέων, συστατικά απαραίτητα για τον οργανισμό και τον εγκέφαλο. Ενισχύουν διάφορες λειτουργίες, ψυχικές αλλά και νοητικές, όπως την μνήμη, την διάθεση και τη συγκέντρωση.
2. Κουρκουμάς
Ο κουρκουμάς είναι ένα μπαχαρικό, το οποίο έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές το τελευταίο διάστημα. Εκτός από την έντονη πικάντική γεύση του, διαθέτει επίσης σημαντικό θρεπτικό περιεχόμενο, με ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ενώσεις. Συγκεκριμένα, μια ουσία που περιέχεται στον κουρουμά, η κουρκουμίνη, έχει αποδειχθεί ότι ευνοεί με πολλούς τρόπους την λειτουργία του εγκεφάλου, καθώς μπορεί να προστατέψει από τη νόσο Αλτσχάιμερ και από συμπτώματα κατάθλιψης.


3. Καφές
Ο καφές είναι ίσως το πιο δημοφιλές ρόφημα. Είναι, επίσης, μια από τις πιο σημαντικές πηγές αντιοξειδωτικών για πολλούς ανθρώπους. Δύο κύρια συστατικά που εμπεριέχονται στον καφέ, η καφεΐνη και οι αντιοξειδωτικές ενώσεις, προάγουν την υγεία του εγκεφάλου.
4. Μούρα
Τα μούρα, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα μύρτιλα, τα βατόμουρα, τα σμέουρα και οι φράουλες, διαθέτουν εξαιρετικό αντιοξειδωτικό περιεχόμενο, το οποίο μπορεί να ενισχύσει την λειτουργία του εγκεφάλου. Τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν τον οργανισμό από οξειδωτικές βλάβες, οι οποίες θα μπορούσαν να βλάψουν ανεπανόρθωτα τον εγκέφαλο.
5. Μπρόκολο
Το μπρόκολο είναι εξίσου καλή πηγή αντιοξειδωτικών ενώσεων. Ωστόσο, εκτός από τα αντιοξειδωτικά, το μπρόκολο περιέχει καλές ποσότητες βιταμίνης Κ, η οποία συμβάλλει στην καλή υγεία του εγκεφάλου.
6. Σοκολάτα υγείας
Η σοκολάτα υγείας διαθέτει μια σειρά από ισχυρές αντιοξειδωτικές ενώσεις, βιταμίνες και μέταλλα, τα οποία δραν ευεργετικά στην συνολική υγεία. Συγκεκριμένα, κάποια συστατικά της, όπως τα φλαβονοειδή και η καφεΐνη, συμβάλλουν θετικά στην υγεία του εγκεφάλου. Αρκεί η σοκολάτα υγείας που επιλέγετε να έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο, περίπου 70%, και να μην έχει πρόσθετα γλυκαντικά.
7. Ξηροί καρποί
Επιστημονική έρευνα έχει δείξει ότι η κατανάλωση ξηρών καρπών συνδέεται με την καλή καρδιακή και εγκεφαλική υγεία. Αυτό συμβαίνει, καθώς οι ξηροί καρποί περιέχουν μια σειρά από θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνη Ε, ω-3 λιπαρά οξέα και αντιοξειδωτικά, τα οποία ενισχύουν ορισμένες διεργασίες του εγκεφάλου και προάγουν την καλή υγεία του. Ωστόσο, καλό είναι να τηρείτε μια μέτρια κατανάλωση ξηρών καρπών, διότι έχουν υψηλό θερμιδικό κόστος.
8. Αυγά
Τα αυγά είναι άριστη πηγή αρκετών θρεπτικών στοιχείων που συνδέονται με την καλή υγεία του εγκεφάλου, όπως οι βιταμίνες Β6 και Β12, το φυλλικό οξύ και η χολίνη. Αυτά τα τρία στοιχεία συμβάλλουν στην υγιή ανάπτυξη του εγκεφάλου και προωθούν διάφορες λειτουργίες του, όπως τη ρύθμιση της διάθεσης.

Σε γενικές γραμμές, πολλά τρόφιμα μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση της καλής υγείας του εγκεφάλου. Εάν, λοιπόν, θέλετε να ενισχύσετε την μνήμη, τη συγκέντρωση και τη διάθεση σας, δοκιμάστε να καταναλώνετε καθημερινά τις παραπάνω τροφές.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ