Παντζάρια: Ποια τα εντυπωσιακά οφέλη από την κατανάλωσή τους

Παντζάρια: Ποια τα εντυπωσιακά οφέλη από την κατανάλωσή τους

Τα παντζάρια είναι ένα αρκετά δημοφιλές λαχανικό ρίζας, το οποίο χρησιμοποιείται ως μαγειρικό υλικό σε πολλές κουζίνες σε όλο τον κόσμο.

 

Της Έλενας Γεράνη

 

Έχουν ιδιαίτερη ζουμερή γεύση και μοναδικό χρώμα. Παράλληλα, διαθέτουν ένα εντυπωσιακό θρεπτικό περιεχόμενο, γεμάτο βιταμίνες, αντιοξειδωτικές ενώσεις, μέταλλα, φυτικές ίνες και ιχνοστοιχεία. Μάλιστα, στην αρχαιότητα το εκχύλισμα παντζαριών αξιοποιούταν ως φυσικό φάρμακο της παραδοσιακής ιατρικής. Αυτό οφείλεται σε ορισμένες φυτικές ενώσεις που έχουν τα παντζάρια, οι οποίες φαίνεται να έχουν ευεργετικές ιδιότητες.

Σε αυτό το άρθρο, θα δείτε τα σημαντικότερα οφέλη που αποκομίζει ο οργανισμός από την κατανάλωση παντζαριών.

1. Πολλά θρεπτικά στοιχεία με λίγες θερμίδες
Τα παντζάρια, όπως και τα περισσότερα λαχανικά ρίζας, διαθέτουν εξαιρετικό διατροφικό προφίλ. Διαθέτουν πλήθος βιταμινών και μετάλλων, τα οποία συνοδεύονται από ελάχιστες θερμίδες. Συγκεκριμένα, περιέχουν βιταμίνη C, βιταμίνη Β6 και Β9, μαγνήσιο, κάλιο, φώσφορο και μαγγάνιο, στοιχεία απαραίτητα για έναν υγιή οργανισμό.
2. Συμβάλλει στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης
Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ένας από τους παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά καρδιακά προβλήματα. Επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση παντζαριών μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης.
3. Μπορεί να βελτιώσει την αθλητική απόδοση
Μελέτες έχουν δείξει ότι τα νιτρικά άλατα που εμπεριέχοντα στα παντζάρια μπορούν να βελτιώσουν την αθλητική απόδοση. Για αυτόν τον λόγο τα παντζάρια είναι ένα βασικό μαγειρικό προϊόν στην αθλητική διατροφή.


4. Μπορεί να συμβάλλει στην καταπολέμηση της φλεγμονής
Η χρόνια φλεγμονή μπορεί να επιφέρει διάφορες σοβαρές παθήσεις, όπως παχυσαρκία, καρδιακές παθήσεις, διαβήτη ή και καρκίνο. Τα παντζάρια συσκευάζουν πολλές ισχυρές φυτικές ενώσεις, με αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση, οι οποίες μπορούν να προστατέψουν τον οργανισμό από την φλεγμονή και άλλες βλάβες.
5. Ενισχύει την πεπτική λειτουργία
Η ύπαρξη φυτικών ινών στον οργανισμό, ιδίως στο έντερο, είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία του. Τα παντζάρια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, οι οποίες έχουν συνδεθεί με την καλή πεπτική υγεία.
6. Μπορεί να έχει αντικαρκινικές ιδιότητες
Μελέτες σε δοκιμαστικούς σωλήνες και τρωκτικά δείχνουν ότι το εκχύλισμα παντζαριού μπορεί να συμβάλλει στη μείωση ανάπτυξης καρκινικών κυττάρων. Ωστόσο, χρειάζεται περεταίρω επιστημονική έρευνα, για να υπάρξουν σαφέστερα αποτελέσματα.
7. Συμβάλλει στον έλεγχο του σωματικού βάρους
Τα παντζάρια είναι μια τροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και φυτικές ίνες, και σχεδόν μηδαμινές θερμίδες και λιπαρά. Επομένως, τα παντζάρια είναι μια επιλογή χορταστικού σνακ, χωρίς να σας γεμίζει με περιττές θερμίδες και λιπαρά. Επιπλέον, μπορεί να αντικαταστήσει τα λαχανικά με μεγαλύτερο θερμιδικό κόστος, όπως τις πατάτες.

Σε γενικές γραμμές, τα παντζάρια είναι ένα νόστιμο και ευέλικτο λαχανικό, που μπορείτε να καταναλώνετε σε καθημερινή βάση. Διατίθενται στην αγορά φρέσκα, βραστά, ή τουρσί, και είναι το ίδιο θρεπτικά και υγιεινά σε οποιαδήποτε μορφή και αν τα επιλέξετε.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

DWHITE.eu

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ