Ποια είναι τα πιο υγιεινά λάδια που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στη μαγειρική σας;

Ποια είναι τα πιο υγιεινά λάδια που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στη μαγειρική σας;

Η αλήθεια είναι ότι έχετε πολλές επιλογές όσον αφορά στα λάδια και τα βούτυρα μαγειρικής.

 

Της Έλενας Γεράνη

 

Ωστόσο, όλα τα λάδια και τα βούτυρα έχουν διαφορετική διατροφική αξία καθώς, άλλα είναι φυτικής προέλευσης, άλλα ζωικής, μερικά παρασκευάζονται με πιο φυσικό τρόπο, ενώ σε άλλα προστίθενται πολλές χημικές ουσίες. Παράλληλα, μερικά λάδια φτιάχνονται από εξαιρετικά θρεπτικές πρώτες ύλες και περιέχουν ως επί το πλείστον «υγιή» λίπη, ενώ άλλα λάδια περιέχουν πλήθος trans λιπαρών, τα οποία είναι αρκετά βλαβερά για την υγεία.

Παρακάτω, θα δείτε μια λίστα με τα κορυφαία λάδια μαγειρικής που μπορείτε να χρησιμοποιείτε καθημερινά στη διατροφή σας.

1. Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μαγειρικά λάδια στον κόσμο, ιδίως στη μεσόγειο. Έχει εντυπωσιακό θρεπτικό προφίλ, το οποίο συνδέεται με πολλές ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία του ανθρώπου. Μάλιστα, το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο λέγεται ότι αποτελεί βασικό λόγο για τα οφέλη που προσφέρει η μεσογειακή διατροφή στον άνθρωπο. Είναι σημαντικό να επιλέγετε ποιοτικό ελαιόλαδο και όχι επεξεργασμένες ποικιλίες, για να αποκομίζετε ολόκληρα τα αντιοξειδωτικά του οφέλη.
2. Λάδι καρύδας
Το λάδι καρύδας αποτελεί κορυφαία διατροφική τάση κατά τα τελευταία χρόνια. Πράγματι, όσον αφορά στο μαγείρεμα σε υψηλές θερμοκρασίες, το λάδι καρύδας είναι ίσως η καλύτερή σας επιλογή. Διαθέτει σημαντικό θρεπτικό περιεχόμενο, παρέχοντας πολλά απαραίτητα συστατικά στον οργανισμό.
Αυτό το λάδι συνήθως διατίθεται σε ημιστερεή μορφή και μπορεί να διαρκέσει στο ράφι σας για πολλούς μήνες χωρίς να χαλάσει.
3. Βούτυρο ζωικής προέλευσης
Το ζωικό βούτυρο έχει δαιμονοποιηθεί αρκετά στο παρελθόν λόγω της περιεκτικότητάς του σε κορεσμένα λιπαρά και του υψηλού θερμιδικού του κόστους. Ωστόσο, έχει αποδειχθεί ότι μια μέτρια κατανάλωση δεν μπορεί να βλάψει την υγεία, όπως ισχυρίζονται πολλοί. Αντίθετα, το ζωικό βούτυρο είναι μια αρκετά θρεπτική τροφή, με πλήθος βιταμινών Α, Ε και Κ2. Βέβαια, δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει το αρκετά υψηλό θερμιδικό του κόστος, έτσι χρειάζεται να διατηρείτε μια μέτρια κατανάλωση, χωρίς υπερβολές.
4. Λάδι αβοκάντο
Το λάδι αβοκάντο, ή αλλιώς γνωστό ως εκχύλισμα αβοκάντο, είναι ένα από τα πιο υγιεινά μαγειρικά έλαια. Διαθέτει σημαντικό διατροφικό περιεχόμενο, πλούσιο σε «υγιή» λίπη, βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Ωστόσο, η υψηλή τιμή και η μικρή διαθεσιμότητά του δικαιολογείται από την δυσκολία και το μεγάλο κόστος παρασκευής του.
5. Λινέλαιο
Το λινέλαιο είναι ένας τύπος διατροφικού λαδιού που δεν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες. Ουσιαστικά, χρησιμεύσει κυρίως ως συμπλήρωμα διατροφής. Το λινέλαιο παρασκευάζεται από λιναρόσπορους, οι οποίοι διαθέτουν εξαιρετικό διατροφικό περιεχόμενο. Συγκεκριμένα παρέχουν στον οργανισμό υψηλές ποσότητες ω-3 λιπαρών οξέων, μετάλλων, βιταμινών και ισχυρών αντιοξειδωτικών.
6. Καρυδέλαιο
Το καρυδέλαιο είναι από τα λίγα φυτικά έλαια που έχουν αρκετά ελκυστική γεύση. Συγκεκριμένα, η γεύση του καρυδέλαιου μοιάζει πολύ με την γεύση που έχει ο ωμός καρπός καρυδιού. Ωστόσο, το καρυδέλαιο είναι προτιμότερο να καταναλώνετε ωμό σε μέτριες ποσότητες και όχι μαγειρεμένο. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες, μέταλλα και «υγιή λίπη».

Σε γενικές γραμμές, τα περισσότερα μαγειρικά λάδια παρασκευάζονται από αρκετά θρεπτικές πρώτες ύλες, όπως είναι το αβοκάντο, οι ελιές, οι λιναρόσποροι, η καρύδα και οι ξηροί καρποί. Ωστόσο, ίσως χρειάζεται να δείξετε ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο μαγειρέματος συγκεκριμένων λαδιών, καθώς μερικά οξυγονώνονται όταν εκτίθενται σε υψηλές θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται αρνητικά η διατροφική τους αξία.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

DWHITE.eu

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ