Πολύχρωμες πιπεριές: Τι τις ξεχωρίζει ανάμεσα στα υπόλοιπα λαχανικά;

Πολύχρωμες πιπεριές: Τι τις ξεχωρίζει ανάμεσα στα υπόλοιπα λαχανικά;

Οι πολύχρωμες ή αλλιώς γλυκές πιπεριές είναι από τα πιο δημοφιλή λαχανικά του πλανήτη και ξεχωρίζουν τόσο για την γεύση όσο και για το εντυπωσιακό θρεπτικό τους περιεχόμενο.

 

Της Έλενας Γεράνη

 

Αν και τεχνικά κατατάσσονται στην κατηγορία των φρούτων, οι χρωματιστές πιπεριές καταναλώνονται ως λαχανικά. Είναι εξαιρετικά χαμηλές σε θερμίδες και διαθέτουν μοναδικό διατροφικό περιεχόμενο, πλούσιο σε βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά. Διατίθενται σε διάφορα χρώματα, όπως σκούρο και ανοιχτό πράσινο, κίτρινο, κόκκινο, πορτοκαλί, λευκό και μωβ, ωστόσο αυτές που συναντάμε συνήθως είναι οι πορτοκαλί, οι κίτρινες, οι κόκκινες και οι πράσινες. Επίσης, ανάλογα με το χρώμα ίσως εμφανίζουν κάποιες διαφοροποιήσεις στην γεύση, όπως για παράδειγμα οι πράσινες τείνουν να είναι πιο πικρές, ενώ οι πορτοκαλί και οι κίτρινες περισσότερο γλυκές.

Παρακάτω, θα δείτε ποια είναι τα εντυπωσιακά διατροφικά χαρακτηριστικά τους και τα οφέλη που χαρίζει η κατανάλωσή τους στον οργανισμό.

1. Διατροφική αξία
Οι φρέσκες πολύχρωμες πιπεριές αποτελούνται κυρίως από νερό, με ποσοστό περίπου 90%. Το υπόλοιπο αποτελείται από υδατάνθρακες, βιταμίνες, πλήθος φυτικών ινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών. Οι υδατάνθρακες που εμπεριέχονται στις πιπεριές αποτελούνται κυρίως από σάκχαρα, όπως φρουκτόζη και γλυκόζη, πράγμα που δικαιολογεί την γλυκιά τους γεύση. Παράλληλα, οι πολύχρωμες πιπεριές, ιδίως οι πορτοκαλί, διαθέτουν εξαιρετικά υψηλές τιμές βιταμίνης C. Συγκεκριμένα, μια πορτοκαλί πιπεριά μεσαίου μεγέθους μπορεί να καλύψει κατά 167% την ημερήσια ανάγκη πρόσληψης σε βιταμίνη C. Επίσης, οι γλυκές πιπεριές περιέχουν εξίσου σημαντικές ποσότητες καλίου, βιταμινών Κ, Ε Α και Β9.
2. Αντιοξειδωτική δράση
Οι γλυκές πιπεριές είναι πλούσιες σε πολλές δραστικές φυτικές ενώσεις, όπως τα καρετονοειδή αντιοξειδωτικά, τα οποία υπάρχουν σε αφθονία, ιδιαίτερα στις πιο ώριμες. Επιπλέον, περιέχουν αντιοξειδωτικές ενώσεις, όπως βιολαξανθίνη, καψανθίνη, λουτεΐνη και κουερσετίνη, στοιχεία με ισχυρές ευεργετικές ιδιότητες στον οργανισμό. Στην πραγματικότητα, οι παραπάνω δραστικές ενώσεις μπορούν να προστατέυουν και να προλαμβάνουν αποτελεσματικά τις διάφορες κυτταρικές βλάβες.
3. Ευνοούν την υγεία των ματιών
Οι πιο συνηθισμένοι τύποι προβλημάτων που αφορούν στην όραση περιλαμβάνουν τον εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας και τον καταρράκτη. Είναι ενδιαφέρον το πόσο μπορεί να ωφελήσει μια σωστή διατροφή στην πρόληψη των παραπάνω, αλλά και πολλών ακόμη, παθήσεων. Συγκεκριμένα, ορισμένες ισχυρές αντιοξειδωτικές ενώσεις, όπως η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη, όταν καταναλώνονται σε επαρκείς ποσότητες, μπορούν να ωφελήσουν αποτελεσματικά την καλή υγεία των ματιών.
4. Βοηθούν στην πρόληψη της αναιμίας
Μια από τις πιο κοινές αιτίες που οδηγούν σε αναιμία είναι η έλλειψη ή η αδυναμία απορρόφησης του σιδήρου. Οι γλυκές πιπεριές, ιδίως οι κόκκινες και οι πορτοκαλί, είναι εξαιρετικά πλούσιες σε βιταμίνη C, η οποία ενισχύει την καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό. Επιπλέον, παρέχουν οι ίδιες ικανοποιητικές ποσότητες σιδήρου, γεγονός που ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο αναιμίας.

Σε γενικές γραμμές, οι πολύχρωμες πιπεριές διαθέτουν εντυπωσιακό διατροφικό περιεχόμενο, γεμάτο βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά. Επιπλέον, έχουν εξαιρετική γεύση και μπορούν να προστεθούν σχεδόν σε κάθε πιάτο ενισχύοντας την θρεπτική αξία.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ