Βιταμίνη Κ: Ποιες τροφές την περιέχουν;

Βιταμίνη Κ: Ποιες τροφές την περιέχουν;

Οι βιταμίνες είναι απαραίτητα θρεπτικά συστατικά σε έναν υγιή οργανισμό και χρειάζεται να προσλαμβάνονται καθημερινά σε επαρκείς ποσότητες.

 

Της Έλενας Γεράνη

 

Συγκεκριμένα, η βιταμίνη Κ έχει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του οργανισμού, καθώς συμμετέχει στην διαδικασία πήξης του αίματος και συμβάλλει στη δόμηση γερών ιστών και οστών. Ωστόσο, η μακροχρόνια ανεπαρκείς πρόσληψη σε αυτή τη βιταμίνη μπορεί να δημιουργήσει στο σώμα διάφορες δυσμενείς καταστάσεις, όπως αιμορραγία, αποδυνάμωση των οστών και αύξηση του κινδύνου εμφάνισης καρδιακών παθήσεων.

Για αυτόν τον λόγο, χρειάζεται να φροντίζετε σε καθημερινή βάση την ικανοποιητική πρόσληψή σας σε βιταμίνη Κ, ώστε να τροφοδοτείτε τον οργανισμό με την απαραίτητη ποσότητα που χρειάζεται. Ευτυχώς, υπάρχει τεράστιο πληθώρα υγιεινών τροφών που αποτελούν πλούσιες πηγές βιταμίνης Κ, τις οποίες μπορείτε να συμπεριλαμβάνετε καθημερινά στη διατροφή σας.

Παρακάτω, θα δείτε μια λίστα με τις πιο θρεπτικές τροφές που διαθέτουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Κ, καθώς και πλήθος άλλων θρεπτικών συστατικών.

1. Λάχανο kale
Η συγκεκριμένη ποικιλία λάχανου έχει σκούρο πράσινο χρώμα και μοιάζει αρκετά με σγουρό μαρούλι. Διαθέτει πλούσιο θρεπτικό περιεχόμενο, γεμάτο βιταμίνες και αντιοξειδωτικές ενώσεις.
2. Σπανάκι
Το σπανάκι είναι ακόμα ένα πράσινο φυλλώδες λαχανικό με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Κ. Επίσης, διαθέτει υψηλές τιμές σιδήρου.
3. Μπρόκολο
Το μπρόκολο αποτελεί επίσης ένα λαχανικό που παρέχει αυτή την πολύτιμη βιταμίνη. Παράλληλα, η συστηματική κατανάλωση μπρόκολου παρέχει στον οργανισμό πλήθος σημαντικών βιταμινών και μετάλλων.
4. Μοσχαρίσιο συκώτι
Το μοσχαρίσιο συκώτι έχει εξαιρετικά υψηλή περιεκτικότητα βιταμίνη Κ. Επίσης, παρέχει στον οργανισμό πρωτεΐνες υψηλής διατροφικής ποιότητας.
5. Κοτόπουλο
Όπως το συκώτι, έτσι και το κοτόπουλο αποτελούν δύο από τις καλύτερες τροφές ζωικής προέλευσης για την πρόσληψη βιταμίνης Κ.
6. Δαμάσκηνα
Τα δαμάσκηνα είτε σε φρέσκια είτε σε αποξηραμένη μορφή αποτελούν ιδανική επιλογή για την πρόσληψη βιταμίνης Κ. Επιπλέον, διαθέτουν μια σειρά σημαντικών βιταμινών, μετάλλων, φυτικών ινών και αντιοξειδωτικών ενώσεων.
7. Ακτινίδιο
Το ακτινίδιο αποτελεί ένα από τα πολλά φρούτα που διαθέτουν σημαντικές τιμές βιταμίνης Κ. Επιπλέον, περιέχει υψηλές ποσότητες και άλλων βιταμινών, μετάλλων, φυτικών ινών και δραστικών αντιοξειδωτικών.


8. Καρύδια
Αν και τα καρύδια διαθέτουν σχετικά μικρότερες τιμές βιταμίνης Κ, η συστηματική κατανάλωσή τους παρέχει στον οργανισμό πλήθος ω-3 λιπαρών οξέων, γνωστών και ως «υγιών» λιπών, τα οποία ευεργετούν τη λειτουργία της καρδιάς και του εγκεφάλου.
9. Κάσιους
Τα κάσιους περιέχουν ικανοποιητικές τιμές βιταμίνης Κ. Επιπλέον, παρέχουν στον οργανισμό μια σειρά από «υγιή» λίπη, φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, μέταλλα και βιταμίνες.
10. Σόγια
Τόσο τα φασόλια σόγιας όσο και τα παράγωγα προϊόντα της, όπως το γάλα σόγιας, το tofu και άλλα, διαθέτουν σεβαστές τιμές βιταμίνης Κ.

Extra tip: Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο την καθημερινή σας πρόσληψη σε βιταμίνη Κ, δοκιμάστε να την καταναλώσετε μαζί με κάποιο είδος λαδιού ή λίπους. Αυτό προτείνεται καθώς η βιταμίνη Κ είναι λιποδιαλυτή, γεγονός που σημαίνει ότι απορροφάται αποτελεσματικότερα, όταν συνδυάζετε με την κατανάλωση κάποιου είδους λίπους.

Πιο συγκεκριμένα, η προσθήκη λίγου ελαιόλαδου στην σαλάτα με το μπρόκολο, το σπανάκι ή το λάχανο kale, θα κάνει πιο εύκολη την απορρόφηση της βιταμίνης Κ από τον οργανισμό. Αντίστοιχα, ο συνδυασμός των φρούτων που περιέχουν βιταμίνη Κ, με ξηρούς καρπούς που περιέχου «υγιή» λίπη, επίσης θα επηρεάσει θετικά την απορρόφησή της.

Έτσι λοιπόν, για να διατηρείτε συνεχώς τις αποθήκες βιταμίνης Κ του οργανισμού γεμάτες, μην ξεχνάτε να καταναλώνετε συστηματικά τις παραπάνω τροφές.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

DWHITE.eu

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ