Βότανα και μπαχαρικά που βοηθούν στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης

Βότανα και μπαχαρικά που βοηθούν στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης

Η χρήση φυτών και βοτάνων για φαρμακευτικούς σκοπούς έχει ιστορία πολλών αιώνων. Για πολλά χρόνια, οι άνθρωποι γνώριζαν και εκμεταλλεύονταν τις ευεργετικές ιδιότητες των βοτάνων, με σκοπό να θεραπεύσουν δερματικές παθήσεις, λοιμώξεις, καρδιακές ασθένειες και άλλα.

 

Της Έλενας Γεράνη

 

Στη σύγχρονη εποχή, γίνεται ακόμα χρήση της θεραπευτικής βοτανολογίας, με περισσότερο βοηθητική μορφή και μόνο σε περιπτώσεις που θα μπορούσε να είναι αποτελεσματική. Ωστόσο, εάν σκέφτεστε να δοκιμάσετε βότανα για ιατρικούς σκοπούς, σε μορφή συμπληρώματος ή εκχυλίσματος, συμβουλευτείτε πρώτα τον γιατρό σας.

Σήμερα, μια από τις πιο κοινές παθήσεις που ταλαιπωρεί πολλούς ενήλικες είναι η υψηλή αρτηριακή πίεση. Οι ειδικοί για την θεραπεία της συγκεκριμένης κατάστασης συνιστούν βελτίωση του τρόπου ζωής (καλή διατροφή και σωματική άσκηση) ή φαρμακευτικοί αγωγή. Παράλληλα, μέσω της παράδοσης και της βοτανολογίας, γνωρίζουμε και άλλα φυσικά «φάρμακα», τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση τέτοιων παθήσεων, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση.

Πράγματι, υπάρχουν πολλά φυτά και βότανα με τέτοιου είδους ευεργετικές ιδιότητες, τα οποία συμβάλλουν με ήπιο και φυσικό τρόπο στην βελτίωση ορισμένων ιατρικών καταστάσεων.

1. Βασιλικός
Ο βασιλικός είναι ένα πολύ γευστικό βότανο, το οποίο αποτελεί σύμβολο της μεσογειακής κουζίνας. Είναι ένα υλικό το οποίο καταναλώνουμε συχνά, καθώς εμπεριέχεται στις περισσότερες παραδοσιακές μας συνταγές. Ενδείξεις αναφέρουν πως ορισμένες δραστικές ουσίες που εμπεριέχονται σε αυτό το φυτό μπορούν να συμβάλλουν στην μείωση της αρτηριακής πίεσης, έστω για ένα προσωρινό χρονικό διάστημα. Ωστόσο, χρειάζονται περισσότερες μελέτες και έρευνα για να έχουμε επαληθευμένες αποδείξεις.
2. Σκόρδο
Ακόμη ένα υλικό, το οποίο είναι στενά συνδεδεμένο με την ελληνική κουζίνα. Το σκόρδο, εκτός από την πικάντικη γεύση που δίνει στο φαγητό, έχει, επίσης, την ικανότητα να μειώνει την αρτηριακή μας πίεση. Αυτό συμβαίνει χάρη σε μία ουσία που περιέχει, η οποία ονομάζεται νιτρικό οξείδιο και μπορεί να προκαλέσει τη χαλάρωση και διάταση των αιμοφόρων αγγείων.
3. Τζίντζερ – Πιπερόριζα
Το τζίντζερ φέρει ενδείξεις πως βοηθάει στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης. Προς το παρόν, υπάρχουν επιστημονικές μελέτες σε ζώα, οι οποίες αναφέρουν πως η πρόσληψη τζίντζερ βοηθάει στην κυκλοφορία του αίματος και χαλαρώνει τους μυς που περιβάλλουν τα αιμοφόρα αγγεία, με αποτέλεσμα τη μείωση της αρτηριακής πίεσης.
4. Κάρδαμο
Το κάρδαμο είναι ένα καρύκευμα που προέρχεται από την Ινδία και χρησιμοποιείται περισσότερο στις ασιατικές κουζίνες. Μία μικρή επιστημονική μελέτη σε ανθρώπους που έχει γίνει σχετικά με τις ιδιότητες του κάρδαμου, απέδειξε πως οι συμμετέχοντες με υψηλή αρτηριακή πίεση είδαν σημαντικές μειώσεις στις μετρήσεις της αρτηριακής πίεσης, έπειτα από την πρόσληψη 1,5 γρ. σκόνης καρδάμου δύο φορές την ημέρα για 12 εβδομάδες.
5. Κανέλα Κεϋλάνης
Η κανέλα είναι ένα από τα πιο νόστιμα μπαχαρικά που χαρίζει μοναδική γεύση σε γλυκά και φαγητά. Είναι ευρέως γνωστή για τις αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες της, ενώ παράλληλα, έρευνες αναφέρουν πως βοηθά στην μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης. Ωστόσο, χρειάζεται περαιτέρω έρευνα που να πιστοποιήσει αυτές τις αναφορές.


6. Λιναρόσπορος
Ο σπόρος λιναριού είναι μία από τις πιο σημαντικές πηγές Ω-3 λιπαρών οξέων, ενώ παράλληλα, έχει αποδειχθεί σε ορισμένες μελέτες η συμβολή του στην μείωση της αρτηριακής πίεσης. Η γενική σύσταση είναι να λαμβάνουμε 20-40 γρ. αλεσμένου λιναρόσπορου την ημέρα για ένα διάστημα περίπου 10 εβδομάδων, ώστε να έχουμε τα καλύτερα δυνατά του οφέλη. Λόγω έλλειψης συμπτωμάτων, η υψηλή αρτηριακή πίεση μπορεί να προκαλέσει βλάβη προτού ακόμα γνωρίζετε ότι την έχετε. Έτσι, μην παραμελείτε ποτέ τους τακτικούς ελέγχους της υγείας σας.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ