Υγιεινά τρόφιμα που σας φτιάχνουν τη διάθεση!

Υγιεινά τρόφιμα που σας φτιάχνουν τη διάθεση!

Είναι συχνό φαινόμενο, όταν είμαστε πνευματικά πεσμένοι να καταφεύγουμε σε ανθυγιεινές τροφές, όπως γλυκά, σοκολάτες και άλλα λιπαρά σνακς, προσπαθώντας να βρούμε την παρηγοριά μέσω του φαγητού.

 

Της Έλενας Γεράνη

 

Ωστόσο, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να γεμίζουμε το σώμα μας με αθέμιτα λιπαρά και θερμίδες. Πρόσφατα, προέκυψε μια έρευνα σχετικά με τον ρόλο της διατροφής στην ψυχική υγεία, αναδεικνύοντας τις θετικές επιδράσεις που έχουν ορισμένες υγιεινές τροφές σε μερικά τμήματα του εγκεφάλου, που ελέγχουν τη διάθεση.

Βέβαια, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η διάθεση επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως για παράδειγμα την ποιότητα του ύπνου, το στρες και το άγχος, την γενετική προδιάθεση, το περιβάλλον, τις διατροφικές συνήθειες, την άσκηση κ.ά. Παρ’όλα αυτά, η κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών συνδέεται με την αύξηση ή την παραγωγή ορμονών, όπως η σεροτονίνη, που ελέγχουν τη διάθεση και συμβάλλουν γενικότερα στην εύρυθμη λειτουργία του εγκεφάλου.

Παρακάτω ακολουθούν οι πιο υγιεινές τροφές που μπορούν να ανεβάσουν τη διάθεσή σας!

1. Μπανάνες
Οι μπανάνες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β6, η οποία συμβάλλει στην σύνθεση σεροτονίνης και ντοπαμίνης, δύο ουσίες που επηρεάζουν τα επίπεδα διάθεσης.
2. Σολομός
Ο σολομός, όπως και άλλα λιπαρά ψάρια, αποτελούν πλούσιες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων, στοιχεία που σχετίζονται με την υγεία του εγκεφάλου. Συγκεκριμένα, έρευνες έχουν δείξει πως η υψηλή κατανάλωση ω-3 λιπαρών οξέων από τροφές ή συμπληρώματα, μπορεί να μειώσει την εμφάνιση συμπτωμάτων που σχετίζονται με την κατάθλιψη.
3. Μαύρη σοκολάτα
Η μαύρη σοκολάτα είναι πλούσια σε πολλές φυτικές ενώσεις που σχετίζονται με τη διάθεση. Περιέχει υψηλές τιμές καφεΐνης, τρυπτοφάνης και θεοβρωμίνης, τρείς ουσίες που δρουν με διαφορετικό τρόπο στην ενίσχυση της διάθεσης.
4. Κεφίρ
Το κεφίρ είναι μια ζυμωμένη τροφή, η οποία συμβάλει σημαντικά στην καλή υγεία του εντέρου. Ωστόσο, δεδομένου ότι το 90% της σεροτονίνης παράγεται στο έντερο, ένα υγιές έντερο αντιστοιχεί σε υψηλά επίπεδα παραγωγής της σεροτονίνης.
5. Βατόμουρα
Μελέτες έχουν συνδέσει την υψηλή κατανάλωση μούρων με χαμηλό κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης. Στα μούρα περιλαμβάνονται τα βατόμουρα, τα μύρτιλα, τα σμέουρα και οι φράουλες. Έχουν ιδιαίτερα υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, ιδίως σε ανθοκυανίνες, τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες και στην διατήρηση της καλής υγείας του εγκεφάλου.


6. Αμύγδαλα
Ορισμένοι ξηροί καρποί, όπως τα αμύγδαλα, τα κάσιους, τα φιστίκια Αιγίνης και τα καρύδια περιέχουν υψηλές τιμές τρυπτοφάνης, ένα αμινοξύ υπεύθυνο για την παραγωγή της σεροτονίνης, που ενισχύει τη διάθεση. Επιπλέον, σημαντικές επιστημονικές μελέτες έχουν συσχετίσει την υψηλή κατανάλωση ξηρών καρπών με τον χαμηλό κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης. Αυτό οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητα των ξηρών καρπών σε ω-3 λιπαρά οξέα, σε ψευδάργυρο και σελήνιο.

Σε γενικές γραμμές, στις μουντές σας μέρες, όπου θα λαχταράτε τροφές, όπως σοκολάτα και άλλα γλυκά για να σας ανέβει η διάθεση, θυμηθείτε ότι αυτές οι τροφές σας προσφέρουν μόνο περιττά λιπαρά και θερμίδες. Αντ’αυτού, είναι καλύτερο να επιλέξετε τις παραπάνω υγιεινές τροφές, οι οποίες έχει αποδειχθεί ότι όχι μόνο ενισχύουν την διάθεσή σας, αλλά συμβάλουν στη συνολική σας υγεία.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ