Υγιεινά τρόφιμα που συμβάλλουν στην ανακούφιση από άγχος και στρες

Υγιεινά τρόφιμα που συμβάλλουν στην ανακούφιση από άγχος και στρες

Καθημερινά βιώνουμε πολλές καταστάσεις άγχους ή στρες που επηρεάζουν αρνητικά την ψυχολογία μας.

 

Της Έλενας Γεράνη

 

Ωστόσο, οι περιστασιακές καταστάσεις άγχους μπορούν εύκολα να αποφευχθούν και συνήθως κινούνται στο πλαίσιο του φυσιολογικού. Αντιθέτως, το χρόνιο άγχος ή στρες μπορεί να επηρεάσει σοβαρά τη σωματική και συναισθηματική μας υγεία. Στην πραγματικότητα, το χρόνιο άγχος και στρες μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων, κατάθλιψης, ακόμα και καρκίνου. Είναι ενδιαφέρον, το πως συμβάλουν ορισμένες τροφές και ροφήματα στην ανακούφιση του άγχους και του στρες, χάρη στις ισχυρές φυτικές ενώσεις που διαθέτουν. Πράγματι, υπάρχει πληθώρα τροφίμων που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην καταπολέμηση του άγχους.

Παρακάτω, ακολουθεί η λίστα με αυτά τα τρόφιμα και τις ευεργετικές τους ιδιότητες.

1. Τσάι Matcha
Το matcha είναι μια συγκεκριμένη ποικιλία πράσινου τσαγιού, ευρέως γνωστή για τις ευεργετικές της ιδιότητες και την διατροφική της αξία. Συνήθως, το τσάι matcha διατίθεται σε μορφή σκόνης και όχι σε φύλλα τσαγιού, όπως είναι το σύνηθες. Αυτή η δημοφιλής σκόνη είναι ευρέως γνωστή στους λάτρεις της υγιεινής διατροφής, κυρίως καθώς αποτελεί πλούσια πηγή σε L-θεανίνη, ένα αμινοξύ με ισχυρές ιδιότητες ανακούφισης από το άγχος.
2. Γλυκοπατάτες
Οι γλυκοπατάτες αποτελούν εξαιρετική πηγή ανεπεξέργαστων υδατανθράκων, οι οποίοι συμβάλλουν στη μείωση της κορτιζόλης, μιας ορμόνης που προκαλεί την αύξηση των επιπέδων στρες.
3. Αγκινάρες
Οι αγκινάρες είναι γεμάτες με κάλιο, μαγνήσιο, βιταμίνη Κ και βιταμίνη C, στοιχεία που συμβάλλουν στον έλεγχο των επιπέδων στρες του οργανισμού.


4. Κεράσια ασερόλα
Το ασερόλα είναι ένα ιδιαίτερο πολύ γλυκό φρούτο, που μοιάζει πολύ με το κοινό κόκκινο κεράσι. Είναι ευρέως γνωστά για το πλούσιο διατροφικό τους περιεχόμενο, το οποίο ξεπερνά σε περιεκτικότητα βιταμίνης C κατά περίπου 70% ένα μεσαίο πορτοκάλι. Η πρόσληψη βιταμίνης C είναι ένας από τους παράγοντες που συμβάλλουν στον έλεγχο των επιπέδων στρες στον οργανισμό, ενώ παράλληλα συνδέετε με αυξημένη διάθεση και ενέργεια.
5. Λιπαρά ψάρια
Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, η ρέγγα και οι σαρδέλες είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα και βιταμίνη D, δύο θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν αποτελεσματικά στη μείωση του άγχους και στη βελτίωση της διάθεσης.
6. Ταχίνι
Το ταχίνι είναι μια πλούσια, βουτυρένια πάστα που παράγεται με πρώτη ύλη το σουσάμι και το μέλι. Αυτό το γλυκό άλειμμα αποτελεί εξαιρετική πηγή L-τρυπτοφάνης, ενός αμινοξέος που σχετίζεται με την παραγωγή ντοπαμίνης και σεροτονίνης. Μια διατροφή πλούσια σε αυτό το αμινοξύ μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της διάθεσης και την ανακούφιση των συμπτωμάτων κατάθλιψης και άγχους.
7. Χαμομήλι
Το χαμομήλι είναι ένα βότανο που χρησιμοποιείται εδώ και χιλιάδες χρόνια ως φυσικό χαλαρωτικό. Τόσο τα τσάι χαμομηλιού, όσο και το εκχύλισμα του, έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν τα συμπτώματα άγχους και στρες, ενώ μπορούν να προάγουν την ποιότητα και την ποσότητα ύπνου.
8. Μύρτιλα
Η κατανάλωση μύρτιλων σχετίζεται με πολλά ευεργετικά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της βελτιωμένης διάθεσης. Συγκεκριμένα, οι ισχυρές φυτικές ενώσεις που περιέχονται στα μύρτιλα μπορούν να προστατέψουν από τις οξειδωτικές βλάβες και τη φλεγμονή, τα οποία σχετίζονται άμεσα με την εκδήλωση άγχους και στρες.

Σε γενικές γραμμές, υπάρχουν πολλά τρόφιμα που μπορούν να βοηθήσουν τον οργανισμό να απαλλαχθεί από το ανεπιθύμητο άγχος και στρες, ενισχύοντας παράλληλα την υγεία. Εάν αντιμετωπίζετε συχνές καταστάσεις πίεσης ή άγχους, δοκιμάστε να καταναλώνετε καθημερινά τα παραπάνω τρόφιμα.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ