Κ. Καζάκος – Τζ. Καρέζη: Ο κεραυνοβόλος έρωτας σε μία παρτίδα τάβλι που κράτησε 26 χρόνια

Κ. Καζάκος – Τζ. Καρέζη: Ο κεραυνοβόλος έρωτας σε μία παρτίδα τάβλι που κράτησε 26 χρόνια

Λένε πως οι μεγάλοι έρωτες χωράνε μονάχα σε μεγάλες καρδιές, σε καρδιές που τολμούν να ρισκάρουν, ν’ ανοιχτούν, να δώσουν.

Εκείνη πρόσωπο πολυδιάστατο, αντιφατικό και ασυμβίβαστο, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την τέχνη της αλλά και τα κοινά, μετείχε στις ζυμώσεις της εποχής της και ήταν ενήμερη για την πορεία αυτού του τόπου. Εκείνος δυναμικός που αντιμετώπισε από νωρίς δυσκολίες εξαιτίας των αριστερών καταβολών του. Έδωσε τις πρώτες μάχες του με τον ρομαντισμό του επαναστάτη που πολεμά για ανώτερα ιδανικά και έμεινε πιστός στις αξίες του ως το τέλος της ζωής του.

Ο Κώστας Καζάκος και η Τζένη Καρέζη υπήρξαν ένα από τα πιο αγαπημένα και όμορφα ζευγάρια του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου. «Θα ήθελα να είχα γνωρίσει πιο πριν τον Κώστα. Να είχα κερδίσει τα χαμένα χρόνια. Τίποτα άλλο. Βλέπεις, εγώ σε όλη μου τη ζωή περίμενα τον Καζάκο. Δεν τον είχα βρει και περιπλανιόμουν» είχε δηλώσει η δημοφιλής ηθοποιός σε μία από τις τελευταίες συνεντεύξεις της, λίγο πριν φύγει από τη ζωή.

Οι δυο τους γνωρίστηκαν στα γυρίσματα του πολεμικού δράματος «Κοντσέρτο για πολυβόλα» του Ντίνου Δημόπουλου, σε σενάριο Νίκου Φώσκολου. Το παράστημά του εντυπωσίασε τη σταρ, που μέχρι εκείνη τη στιγμή είχε αδιαφορήσει για εκείνον στις προηγούμενες συναντήσεις τους.

«Θυμάμαι ότι μας γνώρισαν ένα πρωινό που είχαμε γύρισμα στα Ίσθμια. Μόλις είπαμε “χαίρω πολύ”, αισθάνθηκα ένα “κρακ” μέσα μου και είπα: “Α, εδώ είναι, αυτό είναι!”. Το ένστικτό μου, μου έλεγε πολλά. Γίναμε αχώριστοι. Παίζαμε τάβλι, κάναμε ατέλειωτες βόλτες, πνευματικές συζητήσεις για ώρες. Πιστεύω πως μέχρι τότε ζούσα σε μια απόλυτη μοναξιά» έχει εκμυστηρευτεί η ίδια.

Ωστόσο, η αναζήτηση του γοητευτικού λοχαγού που θα ερωτευόταν βαθιά η Καρέζη στην ταινία και μετέπειτα στη ζωή, δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Ο Φίνος πρότεινε στον Δημόπουλο κάποια από τα πιο διάσημα ονόματα ζεν πρεμιέ της εποχής, όμως, ο σκηνοθέτης δεν ικανοποιείτο με κανέναν και επέμενε να θέλει για το ρόλο τον Καζάκο.

Ο έρωτας τους ξεκίνησε στα διαλείμματα των γυρισμάτων, όταν έπαιζαν τάβλι κάτω από μια ελιά για να περάσει η ώρα πιο ευχάριστα. «Ήταν μανιακή ταβλαδόρισσα η Τζένη. Τελικά, ήταν μια παρτίδα τάβλι που κράτησε 26 χρόνια» θα συμπληρώσει ο ηθοποιός. Η συνάντησή τους έφερε έναν μεγάλο έρωτα, που όπως όλα έδειχναν θα κατέληγε στην εκκλησία.

Ο γάμος τους χαρακτηρίζεται από απλότητα, σαν τη ζωή τους

Παντρεύτηκαν στις 5 Αυγούστου του 1968. Το μυστήριο τελέστηκε στον Ιερό Ναό του Αγίου Χαραλάμπου στα Ιλίσια, όπου διατηρούσαν το διαμέρισμά τους. Η νύφη μ’ ένα μίνι νυφικό και λευκά λουλούδια στα μαλλιά, βιώνει την απόλυτη ευτυχία δίπλα στον μεγάλο έρωτα της ζωής της και τον άνθρωπο που θα σφραγίσει τη μετέπειτα προσωπική και καλλιτεχνική πορεία της.

Μετά το τέλος του μυστηρίου ακολούθησε φαγητό στη βεράντα του σπιτιού τους, έχοντας συντροφιά αγαπημένους φίλους και συγγενείς. «Διαφωνούμε σε πάρα πολλά πράγματα. Ανταλλάζουμε απόψεις. Πότε έχει δίκιο ένας, πότε έχει ο άλλος. Αλλά δεν γίνονται καβγάδες από αυτούς που ρίχνουν τον έναν στην υπόληψη του άλλου» θα δηλώσουν σε κοινή τους συνέντευξη στην εκπομπή «Κατ΄οίκον» της ΕΡΤ2.

Την ολοκλήρωση της ευτυχίας τους ήρθε να συμπληρώσει ο γιος τους, Κωνσταντίνος, που γεννήθηκε σχεδόν έναν χρόνο μετά τον γάμο τους. «Με το παιδί μας έχουμε μία μοναδική σχέση. Φροντίσαμε από τότε που ήταν πάρα πολύ μικρός, να τον φέρουμε κοντά μας, να τον μπάσουμε στη ζωή μας, να μην αισθανθεί ποτέ ότι οι γονείς του κάνουν μία περίεργη δουλειά, τυχόν μυθική. Ο κόσμος του θεάτρου ήταν πάρα πολύ οικείος για εκείνον, ήξερε πάρα πολύ καλά πού πηγαίνουμε.

Από μικρός γνώριζε ότι δουλεύουμε και εμείς, όπως όλος ο κόσμος. Κάνουν και οι γονείς του μια δουλειά. Επειδή πιστεύω ότι σημασία δεν έχει τόσο η ποσότητα, δηλαδή ο χρόνος που θα καταναλώσεις με το παιδί, αλλά η ποιότητα, πάντα φροντίζαμε οι ώρες που είμαστε κοντά του να είναι ζεστές και δημιουργικές» είχε αναφέρει η Καρέζη για τον τρόπο που μεγάλωσαν τον γιο τους.

Η συντροφικότητα είναι σαν ένα λουλούδι, το οποίο χρειάζεται χρόνο, φροντίδα, τρυφερότητα και ζεστασιά. Έχει ανάγκη τον ήλιο της αγάπης και την αυθεντική επικοινωνία χωρίς προσωπεία και μάσκες που αργά ή γρήγορα αποκαλύπτονται.

«Το βασικό στοιχείο για τη διατήρηση της σχέσης μας ήταν ότι βάλαμε πρώτα τη ζωή μας και μετά τη δουλειά μας. Επίσης, μία σχέση χρειάζεται πολύ μεγάλη περιφρούρηση. Είναι μεγάλο λάθος να λέμε: “Ωραία, είμαστε παντρεμένοι, η ζωή συνεχίζεται, πάμε μια χαρά”. Η ζωή, νομίζω, όπως και η Τέχνη, θέλει καθημερινή κατάθεση και προσπάθεια για να κερδίσεις τον άλλον. Για να είσαι κοντά του και να τον φέρεις σ’ εσένα. Δεν νομίζω πως τελειώνει ποτέ ο αγώνας σε μία σχέση. Πρέπει πάντα να διατηρείται. Γιατί αν δεν υπάρχει αυτή η περιφρούριση, τότε κινδυνεύει» έχει δηλώσει η Τζένη Καρέζη, με τον Καζάκο να συμπληρώνει: «Η σχέση χτίζεται σιγά – σιγά. Αλλά πρέπει να χτίζεται συνεχώς. Κάτι να οικοδομείται ανάμεσα σε δύο ανθρώπους που ζουν μαζί».

Οι δυο τους συνεργάστηκαν πολλές φορές τόσο στον κινηματογράφο, όσο και στο θέατρο. «Η Τζένη ενσάρκωσε ένα κορίτσι, έναν τύπο γυναίκας, έναν χαρακτήρα, με πολύτιμα στοιχεία για την ελληνική κοινωνία εκείνης της εποχής. Ήταν μια ανεξάρτητη, αυθόρμητη γυναίκα, γεμάτη δυναμισμό, εξυπνάδα, με μία μοντέρνα αντίληψη ομορφιάς που χρησιμοποιούσε στοιχεία χαρακτήρα πολύτιμα και ακριβά. Όχι φθηνά και χυδαία. Αυτό δημιούργησε ένα πρότυπο για την ελληνική κοινωνία, το οποίο ήταν απαραίτητο τότε για τον εκσυγχρονισμό της» είχε σχολιάσει ο Κώστας Καζάκος για τους κινηματογραφικούς ρόλους που είχε υποδυθεί η πρώτη του σύζυγος.

Το 1968, η Καρέζη θα παίξει για πρώτη φορά μαζί με τον Καζάκο στο θέατρο, στο έργο «Θεοδώρα η Μεγάλη» του Γιώργου Ρούσσου, σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή. Έκτοτε με τον σύζυγό της θ’ ακολουθήσουν κοινή θεατρική πορεία επί δύο δεκαετίες και θα παίξουν σε εμβληματικά έργα που γνώρισαν τεράστια επιτυχία, ενώ ο Καζάκος θ’ αναλάβει και τον ρόλο του σκηνοθέτη στις περισσότερες εμφανίσεις της στο σανίδι.

Η μάχη με τον καρκίνο και ο επίλογος της σχέσης τους

Ο θάνατος, όμως, θα τους χωρίσει πολύ νωρίς. Το κορίτσι, με το βελούδινο βλέμμα και τα υπέροχα βιολετιά μάτια, άφησε την τελευταία του πνοή, μόλις σε ηλικία 60 ετών, παλεύοντας για πέντε χρόνια με τον καρκίνο. Είχε προλάβει, όμως, να ζήσει και να ρουφήξει τη ζωή μέχρι το μεδούλι.

«Ευτυχία στη ζωή, μπορώ να πω τώρα με βεβαιότητα, είναι όλα τα πολύ απλά πράγματα. Ένας ευτυχισμένος γάμος, ένα παιδί, μία οικογένεια… Νομίζω ότι μία γυναίκα, την ολοκλήρωση της τη βρίσκει μέσω ενός άντρα και μόνο. Τίποτε άλλο δεν μπορεί να ολοκληρώσει μία γυναίκα. Ούτε η επιτυχία στην καριέρα της, ούτε η δόξα, ούτε το χρήμα. Αυτά είναι σαχλαμάρες. Κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας. Η ευτυχία και η επιτυχία μίας γυναίκας βρίσκεται μέσω ενός ανδρός, αυτό είναι σίγουρο» είχε πει η ίδια στο περιοδικό «Πάνθεον».

Φεύγοντας, άφησε το ίδρυμα Τζένη Καρέζη, το οποίο δίνει βοήθεια σε άτομα που πάσχουν από χρόνιες καταληκτικές ασθένειες. «Πέρασαν χρόνια από τότε που έφυγε η Τζένη. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι παύει να υπάρχει. Αφού την κουβαλάμε, την έχουμε στην συνείδηση μας. Είναι εδώ στον χώρο της.

Οι απουσίες των ανθρώπων είναι βασανιστικές. Αλλά από εμάς εξαρτάται αν χαθούν ανεπιστρεπτί ή αν έχουμε αυτή την εξάρτηση, αυτή τη σχέση μεταξύ τους. Αυτά που έχουμε ζήσει μαζί και μας διαμορφώνουν» είχε δηλώσει ο Κώστας Καζάκος στην εκπομπή «Art Week», στην τελευταία του τηλεοπτική συνέντευξη πριν πεθάνει και εκείνος, σε ηλικία 87 ετών, αφήνoντας πίσω του σπουδαίο έργο, καλλιτεχνικό και πολιτικό: Από το υπόγειο του Κουν στο «ρετιρέ» του «Μεγάλου μας Τσίρκο» και μετά στο… παλάτι της Βουλής.

Ο έρωτας τους ήταν κεραυνοβόλος και κράτησε 26 ολόκληρα χρόνια. Ακόμα και όλος ο κόσμος να ήταν εναντίον τους, αυτοί αγαπιόντουσαν βαθιά και αληθινά.

Πηγή: ethnos.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κ. Καζάκος: Αυτή είναι η αιτία θανάτου-Η ανακοίνωση του νοσοκομείου «Ευαγγελισμός»

Ο Βασίλης Πρατσινάκης σήμερα στο Πάρκο Δενδροποτάμου Σταυρούπολης

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top