Α. Γιόβας: “Πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα ώστε η Ελλάδα να ανέβει οριστικά στο τρένο της καινοτομίας και της ανάπτυξης”

Α. Γιόβας: “Πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα ώστε η Ελλάδα να ανέβει οριστικά στο τρένο της καινοτομίας και της ανάπτυξης”

Ρεπορτάζ: Βάσω Βεγίρη

Την ανάγκη να γίνουν πολλά περισσότερα άλματα όσον αφορά στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών σε τομείς της καθημερινότητας και στην επιχειρηματικότητα στη χώρα μας τονίζει σε συνέντευξή του στο GRTimes.gr ο Senior Account Manager της Vantage Towers Greece, κ. Αναστάσιος Γιόβας.

Μεταξύ άλλων, o Senior Account Manager της Vantage Towers Greece προτείνει την παροχή φορολογικών κινήτρων για τέτοιες εξειδικευμένες επενδύσεις και δίνει παραδείγματα νέων προϊόντων και υπηρεσιών μιας νέας επιχειρηματικότητας που μπορεί να αναπτυχθεί στη χώρα μας, εφόσον οι επιχειρήσεις κάνουν το άλμα από την βασική ψηφιοποίηση στην ευφυή χρήση των δεδομένων.

Στόχος της Vantage Towers είναι ακριβώς να αναδείξει τα οφέλη της ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στους κλάδους του Τουρισμού, των Υποδομών, της Βιομηχανίας και της Υγείας και στην κατεύθυνση αυτή μεθαύριο, στις 22 Μαρτίου, διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη, στο ξενοδοχείο Porto Palace, την επόμενή της εκδήλωση Connect Smart , σε συνέχεια της επιτυχημένης αντίστοιχης εκδήλωσης στην Αθήνα.

O Όμιλος Vantage Towers δραστηριοποιείται σε 10 ευρωπαϊκές χώρες και η Vantage Towers Greece είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά του Ομίλου μετά τη Γερμανία και την Ισπανία. Ιδρύθηκε στα τέλη του 2020 και ενσωματώθηκε πλήρως στον Όμιλο Vantage Towers στις αρχές του  2021.

ΕΡ: Πόσο ευχαριστημένος είστε, κ. Γιόβα, από τη μέχρι σήμερα ενσωμάτωση στη χώρα μας των νέων τεχνολογιών στους κλάδους του Τουρισμού, των Υποδομών, της Βιομηχανίας και της Υγείας, την οποία έχει ακριβώς ως στόχο της η Vantage Towers, και ποιος από τους τομείς αυτούς είναι ο περισσότερο και λιγότερο προχωρημένος;

Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει άλματα στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών σε διάφορους τομείς της καθημερινότητας, καθώς και στην επιχειρηματικότητα. Παρόλα αυτά, η τεχνολογία εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς και είναι ανάγκη να γίνουν πολλά περισσότερα ώστε η Ελλάδα να ανέβει οριστικά στο τρένο της καινοτομίας και της ανάπτυξης. Αρκετοί επιχειρηματίες δεν έχουν ακόμα ενστερνιστεί την πραγματική αξία που φέρνει η νέα τεχνολογία.

Ο κλάδος του τουρισμού, επειδή είναι εξωστρεφής, έχει προχωρήσει πιο γρήγορα στην ενσωμάτωση κάποιων λύσεων που κυρίως αφορούν την εξυπηρέτηση των πελατών. Επίσης, η βιομηχανία λόγω του έντονου ανταγωνισμού έχει ξεκινήσει την υιοθέτηση ρομποτικών συστημάτων και τεχνητής νοημοσύνης. Στην περίθαλψη, αν και η ανάγκη για περιορισμό του κόστους είναι πολύ επιτακτική, μέχρι σήμερα οι  βασικές επενδύσεις αφορούν την τηλεϊατρική και κάποιες φορές τη ρομποτική ιατρική. Θα έλεγα ότι ο τομέας των υποδομών είναι εκείνος που έχει μείνει πίσω, λόγω του γεγονότος ότι ακόμα δεν έχουν ενσωματωθεί στους δημόσιους διαγωνισμούς αυστηρές απαιτήσεις για νέες τεχνολογίες”.

ΕΡ: Τι πιστεύετε ότι πρέπει και μπορεί να γίνει από πλευράς πολιτείας για να επιταχυνθεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός σε αυτούς – και όχι μόνο – τους τομείς, ώστε όπως ακριβώς επισημαίνει η Vantage Towers να γίνει το άλμα από τη βασική ψηφιοποίηση στην ευφυή χρήση των δεδομένων, για τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών;

“Ο μέχρι τώρα σχεδιασμός της πολιτείας αφορά στην εκπόνηση ενός γενικού επιχειρησιακού πλάνου για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και το ψηφιακό μετασχηματισμό, το οποίο προσπαθεί να το χρηματοδοτήσει κυρίως μέσω των κεφαλαίων του σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας. Εκείνο που επιπλέον μπορεί να κάνει, είναι να δώσει κάποια φορολογικά κίνητρα για τέτοιες εξειδικευμένες επενδύσεις ή κάποια στοχευμένα κίνητρα για την επιστροφή Ελλήνων από το εξωτερικό, που είναι εξειδικευμένοι στις υψηλές τεχνολογίες. Είναι φρόνιμο παράλληλα να προβούμε γρήγορα στην αλλαγή της κατεστημένης νοοτροπίας αναμονής από το κράτος. Να πάρει την πρωτοβουλία, ειδικά σε θέματα υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας. Οι επιχειρήσεις είναι εκείνες που προτεραιοποιούν τις ανάγκες τους, αποφασίζουν αν θέλουν να εστιάσουν στην μείωση του κόστους, στην καινοτομία, την αναδιαμόρφωση των διαδικασιών ή κάπου αλλού και ανάλογα να επιλέγουν τις ενδεικνυόμενες τεχνολογίες για το στόχο τους”.

ΕΡ: Θα μπορούσατε να μας δώσετε μερικά παραδείγματα – για να κατανοήσει καλύτερα και ο μέσος αναγνώστης – τέτοιων νέων προϊόντων και υπηρεσιών, δηλαδή της νέας επιχειρηματικότητας που μπορεί να αναπτυχθεί στη χώρα μας;

“Τα παραδείγματα είναι πολλά και άμεσα εφαρμόσιμα. Επιγραμματικά και μόνο θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ότι στον τουρισμό ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στην συνδεσιμότητα που θα επιτρέψει την απρόσκοπτη λειτουργία real time υπηρεσιών (πχ gaming). Επίσης, υπηρεσιών  βασισμένων στην τεχνητή νοημοσύνη, την επαυξημένη πραγματικότητα και το metaverse. Προκειμένου να μειωθεί το κόστος, απαιτείται έλεγχος της κατανάλωσης με διάφορους αισθητήρες του διαδικτύου των πραγμάτων για την ενέργεια, το νερό και τα καύσιμα.

Οι βιομηχανίες και τα logistics μπορούν να εστιάσουν στην αναβάθμιση της ποιότητας των προϊόντων χρησιμοποιώντας ρομπότ, στη στοχευμένη προληπτική συντήρηση και την άμεση τεχνική υποστήριξη.

Τα φυσικά εμπορικά καταστήματα αντιμετωπίζουν μεγάλο ανταγωνισμό από τα ηλεκτρονικά και χρειάζονται τρόπους ώστε να προσελκύσουν τους πελάτες να τα επισκεφτούν, να μάθουν τις επιθυμίες τους και να τους προσφέρουν κάποια επιπλέον προνόμια, ώστε να εξασφαλίσουν την αξιοπιστία τους. Ιδιαίτερο ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση παίζουν οι τεχνικές του ψηφιακού marketing, η επεξεργασία μεγάλου όγκου δεδομένων, οι στοχευμένες προσφορές κατά την περιήγηση των πελατών στο κατάστημα και η πλήρης και σφαιρική ενημέρωση για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες.

Όσον αφορά στην υγεία, η γρήγορη μετάβαση στις νέες τεχνολογίες της ευφυούς νοσοκομειακής κλίνης, της χρησιμοποίησης των health wearable devices και της παρακολούθησης των χρονίως πασχόντων από το σπίτι, όπου είναι αυτό εφικτό, θα βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής των ασθενών και θα επιτύχουν οικονομίες κλίμακας για το σύστημα υγείας”.

ΕΡ: Ειδικότερα όσον αφορά στη Θεσσαλονίκη, τα τελευταία χρόνια έχουν ανεγερθεί πολλά νέα ξενοδοχεία διαφόρων κατηγοριών, κυρίως πεντάστερα, και βρίσκονται σε προγραμματισμό και νέες και μεγάλες ξενοδοχειακές επενδύσεις, λ.χ. στη ΔΕΘ στο πλαίσιο της ανάπλασης, στο διατηρητέο βιομηχανικό συγκρότημα του ΦΙΞ στη δυτική είσοδο, στο Thess Intec κ.α. Πώς πιστεύετε ότι θα πρέπει να λειτουργούν τέτοιες μονάδες και με τι προδιαγραφές θα πρέπει να κατασκευαστούν όταν έρθει η ώρα;

“Πράγματι η Θεσσαλονίκη φαίνεται πως μπαίνει στην πρωτοπορία της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας. Πιστεύω ότι τώρα πλέον έχουμε φτάσει στο σημείο που η ανάγκη για την επικοινωνιακή κάλυψη παντού είναι σχεδόν το ίδιο έντονη, όσο το νερό και το ρεύμα. Αυτό αφορά και τους εσωτερικούς χώρους των ξενοδοχείων και άλλων μεγάλων κτιριακών εγκαταστάσεων. Είναι προφανές ότι ένας σωστός αρχικός  σχεδιασμός οδηγεί σε μείωση κόστους, σε ευχαριστημένους πελάτες και παραγωγικούς εργαζόμενους. Ένας τέτοιος σχεδιασμός θα πρέπει να προβλέπει ταχύτατη σύνδεση σε όλους τους χώρους με ασύρματες τεχνολογίες όπως το 5G, υποδομές οπτικής ίνας υψηλής χωρητικότητας ώστε να υποστηρίζουν και μελλοντικές τεχνολογίες, επαρκή χώρο για την τοποθέτηση των μηχανημάτων και την τεχνική τους υποστήριξη, παροχή στους πελάτες ολοκληρωμένης εμπειρίας από την στιγμή που εισέρχονται στο κτίριο μέχρι και τη στιγμή που αποχωρούν, ώστε κάθε ενέργεια τους να διευκολύνεται με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου και να αποφεύγονται οι οχλήσεις στους εργαζόμενους χωρίς λόγο”.

ΕΡ: Ποια θα χαρακτηρίζατε ως τα σημαντικότερα σημεία στη μέχρι σήμερα διαδρομή της Vantage Towers (ένα σύντομο «βιογραφικό») στην κατεύθυνση της ανάπτυξης της 5G συνδεσιμότητας και ποια θα είναι τα επόμενα βήματα και στόχοι της εταιρείας;

“Ο Όμιλος Vantage Towers δραστηριοποιείται σε 10 ευρωπαϊκές χώρες και διαχειρίζεται ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα παθητικών υποδομών στην Ευρώπη με περισσότερα από 83.000 σημεία. Όραμα μας είναι να συμβάλουμε στο βιώσιμο ψηφιακό μετασχηματισμό της Ευρώπης, επιταχύνοντας τη μετάβαση σε δίκτυα νέας γενιάς (όπως 5G και 6G) που θα προσφέρουν ευρεία τηλεπικοινωνιακή κάλυψη και θα ξεκλειδώσουν δυνατότητες ικανές να φέρουν επανάσταση στην καθημερινή ζωή, όπως οι «έξυπνες πόλεις».

Επίσης, μεγιστοποιούμε τα οφέλη της βέλτιστης συνδεσιμότητας, οικοδομώντας τη στρατηγική μας γύρω από τρεις βασικούς πυλώνες:

  • Γρήγορη επέκταση του δικτύου μας
  • Την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού μας και
  • Την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος.

Η Vantage Towers Greece είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά του Ομίλου μετά τη Γερμανία και την Ισπανία. Ιδρύθηκε στα τέλη του 2020 και ενσωματώθηκε  πλήρως στον Όμιλο Vantage Towers αρχές του έτους 2021. Στη Vantage Towers Greece μεταφέρθηκαν οι  παθητικές υποδομές τόσο της Vodafone Ελλάδας όσο και της NOVA (πρώην WIND). Δημιουργήσαμε έτσι τον πρώτο και μοναδικό ανεξάρτητο πάροχο παθητικών υποδομών στη χώρα με παρουσία σε περισσότερα από 5.250 σημεία πανελλαδικά. Επιπλέον, οι ιστοί μας φιλοξενούν σήμερα περισσότερους από 20 διαφορετικούς πελάτες. Οι νέες υπηρεσίες και τα πλάνα μας για την κατασκευή νέων σταθμών βάσης στην ηπειρωτική χώρα και τα νησιά υποστηρίζουν την εθνική στρατηγική ψηφιακού μετασχηματισμού της Ελλάδας και θα βοηθήσουν στη μεταμόρφωση του τρόπου ζωής μας, καθώς και στον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των οικονομιών των απομακρυσμένων κοινοτήτων της, που βασίζονται κυρίως στον τουρισμό και τη γεωργία”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Connect Smart Roadshow από την Vantage Towers Greece – Επόμενος σταθμός η Θεσσαλονίκη

Advent Technologies και Vantage Towers σε πιλοτικό έργο κυψελών καυσίμου

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top