RideSafeUM: Η εφαρμογή για ασφαλείς μετακινήσεις με ποδήλατο και πατίνι (VIDEO)

RideSafeUM: Η εφαρμογή για ασφαλείς μετακινήσεις με ποδήλατο και πατίνι (VIDEO)

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Aνοίγει το τρίμηνο των δοκιμαστικών τεστ σε Θεσσαλονίκη, Βαρκελώνη και Ρώμη, της εφαρμογής RideSafeUM, η οποία στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού έργου και με τη χρήση τηλεματικής, έχει σα στόχο την ασφάλεια στη μικροκινητικότητα και, κατ’ επέκταση, τη διάδοση της χρήσης ποδηλάτων και πατινιών, για τις μετακινήσεις στα αστικά κέντρα. Θέλεις να κινείσαι με ποδήλατο ή με πατίνι; θα οδηγείς σωστά.

Όπως είπε στο GRTimes.gr o κ. Γιώργος Βουλγαρούδης, ιδρυτής και CEO της BrainBox Technology, τα θέματα ασφάλειας και τήρησης, από πλευράς των χρηστών, των ορίων ταχύτητας και γενικότερα των κανόνων κίνησης με ποδήλατο και πατίνι, είναι τα πλέον σημαντικά για την ανάπτυξη της βιώσιμης μικροκινητικότητας στις πόλεις.

«Αν θέλουμε το ποδήλατο και το πατίνι, να μη χρησιμοποιείται μόνο σαν μέσο αναψυχής, αλλά για τις μετακινήσεις των πολιτών, τότε θα πρέπει να εξασφαλίσουμε συνθήκες ασφάλειας, κάτι που εξαρτάται από τους χρήστες των μέσων αλλά και από τους φορείς- παρόχους, ιδιωτικούς και δημόσιους, κοινόχρηστων μέσων μικροκινητικότητας. Πόλεις, πάροχοι και χρήστες, με την εφαρμογή RideSafeUM, πρέπει να συνεργαστούν για ασφαλείς μετακινήσεις με ποδήλατο και πατίνι», τόνισε ο κ. Βουλγαρούδης.

Οι πιλοτικές δοκιμές της εφαρμογής- που έχει ήδη τεσταριστεί με επιτυχία το Σεπτέμβριο, στη Βαρκελώνη- θα ολοκληρωθούν  το Δεκέμβριο και η εμπορική αξιοποίηση του RideSafeUM αρχίζει από το 2023. Να σημειωθεί ότι την εμπορική προώθηση του RideSafeUM  έχει αναλάβει η BrainBox Technology, εταιρεία που εξειδικεύεται σε λύσεις πληροφορικής και τηλεματικής στο bike και carsharing.

Tι είναι το RideSafeUM

Το RideSafeUM (Ride Safe Urban Mobility) είναι ένα λογισμικό η ανάπτυξη του οποίου συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία EIT Urban Mobility, προκειμένου να συμβάλει στην ασφάλεια της μικροκινητικότητας σε χρήστες, δημόσιες αρχές και φορείς εκμετάλλευσης, μέσω της χρήσης καινοτόμου τεχνολογίας.

Όπως εξήγησε ο κ. Βουλγαρούδης, πρόκειται για μια εφαρμογή η οποία ενσωματώνεται στις υπάρχουσες εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα που διαθέτουν οι πάροχοι υπηρεσιών μικροκινητικότητας , παρέχοντας προειδοποιήσεις για τα όρια ταχύτητας που πρέπει να ακολουθούν καθώς κινούνται σε διάφορα τμήματα της πόλης, τις επιτρεπόμενες ή μη επιτρεπόμενες ζώνες κίνησης (ποδηλατόδρομους, πεζόδρομους, οδικό δίκτυο κλπ) καθώς και τις επιτρεπόμενες ζώνες στάθμευσης των μέσων μικροκινητικότητας.

Παράλληλα, η εφαρμογή συλλέγει ανώνυμα στοιχεία κίνησης των οχημάτων και προειδοποιεί το κέντρο ελέγχου (δηλαδή τις αρχές της πόλης) για τυχόν ατυχήματα κατά την κίνηση.

Με το RideSafeUM, για ασφάλεια στη μετακίνηση

Στο μέσο (ποδήλατο ή πατίνι) τοποθετεί ο χρήστης το κινητό του τηλέφωνο σε ειδική βάση και ανοίγει την εφαρμογή η οποία αποκτά πρόσβαση στην κάμερα του κινητού του και καταγράφει ανώνυμα την διαδρομή. Μέσω του επιταχυνσιόμετρου, της κάμερας και του GPS, το κέντρο ελέγχου αποκτά πρόσβαση σε κρίσιμες παραμέτρους κίνησης των οχημάτων (ταχύτητα, ποδηλατόδρομοι, δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας, πεζόδρομοι, σημεία στάθμευσης κλπ). Σε έκτακτες καταστάσεις ατυχημάτων το κέντρο ελέγχου της πόλης λαμβάνει άμεσα ενημερώσεις.

Με την χρήση της τεχνολογίας αυτής θα μπορούν οι πόλεις να αποτρέψουν προληπτικά τις ασυμβατότητες στην οδήγηση των μέσων μικροκινητικότητας, να παρέχουν άμεση αντίδραση σε περίπτωση ατυχημάτων και να συλλέξουν δεδομένα για ευρύτερους σκοπούς χάραξης πολιτικής και διαχείρισης των συστημάτων μικροκινητικότητας.

Το έργο RideSafeUM γεννήθηκε ως απάντηση στην ανάγκη να γίνει η μικροκινητικότητα ασφαλέστερη και να ενθαρρυνθεί η αυξημένη επιβατική κίνηση στα μέσα αυτά, που έχουν γίνει βασικοί τρόποι για το μέλλον των συστημάτων μετακίνησης.

Η Κοινοπραξία που αναπτύσσει το RidesafeUM  αποτελείται από μια ποικιλία εταίρων. Οι δημόσιες αρχές περιλαμβάνουν την πόλη της Βαρκελώνης, το Δημοτικό Ινστιτούτο Πληροφορικής της Βαρκελώνης και την  Αναπτυξιακή Μείζονος Αστικής Θεσσαλονίκης Α.Ε. Οι ακαδημαϊκοί φορείς περιλαμβάνουν την CARNET (τεχνολογικό εργαστήριο της SEAT), το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ και το Πολυτεχνείο της Καταλονίας ενώ από τον ιδιωτικό τομέα συμμετέχουν οι εταιρίες IDIADA, FRACTUAL και BRAINBOX TECHNOLOGY.

Στη Θεσσαλονίκη την εφαρμογή καλούνται να δοκιμάσουν ποδηλάτες και χρήστες πατινιών, σε συνεργασία με την εταιρεία ThessBike.

Το «κλειδί» της επιτυχίας, στα κοινόχρηστα μέσα

Εάν το RideSafeUM, «τραβήξει» εμπορικά , οι Ευρωπαϊκές πόλεις  θα ζητούνε από τους παρόχους κοινόχρηστων μέσων μικροκινητικότητας , να έχουν τη συγκεκριμένη εφαρμογή προκειμένου να ελέγχεται η κίνηση ποδηλάτων και πατινιών. Σε περίπτωση που παρατηρούνται εσφαλμένοι τρόποι στη μετακίνηση, τότε η πόλη θα μπορεί να ζητήσει από τον πάροχο , τη λήψη μέτρων ή κινήτρων, προκειμένου να κινούνται σωστά , άρα και με ασφάλεια οι χρήστες των μέσων.

Οι εφαρμογές αυτές, εξήγησε ο κ. Βουλγαρούδης, μπορούν να φέρουν αποτελέσματα όταν πρόκειται για κοινόχρηστα μέσα, είτε δημόσια, είτε ιδιωτικά. Μπορεί τα κοινόχρηστα μέσα μικροκινητικότητας να είναι λίγα στην Ελλάδα, αλλά αντίθετα, στην Ευρώπη τα κοινόχρηστα μέσα αντιστοιχούν ως και στα 4/5 των πατινιών και των ποδηλάτων που χρησιμοποιούνται . Σε πάρα πολλές Ευρωπαϊκές πόλεις είναι έτσι οργανωμένες οι μετακινήσεις και  η μικροκινητικότητα, που οι χρήστες δεν έχουν ιδιαίτερο λόγο να αγοράσουν πατίνι ή ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους.

Η πραγματικότητα στις ελληνικές πόλεις είναι τελείως διαφορετική. Αν κρίνουμε από τη Θεσσαλονίκη, επικρατεί χάος στη μικροκινητικότητα και οι συνθήκες μετακίνησης με ποδήλατο ή ηλεκτρικό πατίνι, είναι ξεκάθαρα ανασφαλείς για τους χρήστες , οι οποίοι όμως, συνηθέστατα, με τον τρόπο που κινούνται, κάνουν τα πράγματα ακόμη πιο επικίνδυνα για τους ίδιους, αλλά συχνά και για τους πεζούς.

Είναι γεγονός, ότι η μικροκινητικότητα με τη χρήση κοινόχρηστων μέσων, δεν έχει αναπτυχθεί στην χώρα μας. Ωστόσο αναμένεται, ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, ότι η πόλη θα δει σύντομα, ίσως και ως το τέλος του χρόνου, πολλές εκατοντάδες νέων κοινόχρηστων ποδηλάτων, καθώς  υπάρχουν εταιρείες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στο χώρο. Μία τέτοια ανάπτυξη, θα πιέσει ακόμη περισσότερο για την αντιμετώπιση όλων των θεμάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια στη μικροκινητικότητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top