Στήριξη 300 δισ. δολ. σε τοπικά ΜΜΕ από τη Facebook

Tags#: Facebook

Στήριξη 300 δισ. δολ. σε τοπικά ΜΜΕ από τη Facebook

Επενδύσεις ύψους 300 δισ. δολαρίων θα πραγματοποιήσει η Facebook μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, προκειμένου να στηρίξει παγκοσμίως τα τοπικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ). Mεταξύ άλλων διαδικτυακών ομίλων, ο αμερικανικός κολοσσός έχει θεωρηθεί υπεύθυνος για την περιορισμένη απήχηση του έντυπου Τύπου, καθώς και την προώθηση ψευδών ειδήσεων και ειδήσεων χαμηλής ποιότητας. Ο περιορισμένος αριθμός διαφημίσεων και πωλήσεων εφημερίδων και περιοδικών οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη μετακίνηση των διαφημιστών και των αναγνωστών στο Διαδίκτυο. Παρότι το πλήγμα στα ΜΜΕ δεν μπορεί να επουλωθεί, η Facebook θα στηρίξει τους εκδότες τους και στις ψηφιακές τους πλατφόρμες και στα έντυπα και στις εφημερίδες τους. «Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί πώς θα εξελιχθεί η δημοσιογραφία στο μέλλον, θέλουμε όμως να βοηθήσουμε στην εύρεση λύσης», σχολίασε χθες η Κάμπελ Μπράουν, επικεφαλής των σχέσεων της Facebook με τον διεθνή Τύπο. Η συγκεκριμένη επένδυση χρόνου και χρήματος είναι μία σημαντική επέκταση του σχεδίου για την ενίσχυση των ειδησεογραφικών πρακτορείων παγκοσμίως, ώστε να δημιουργήσουν επιχειρηματικά μοντέλα ανθεκτικά στον χρόνο, εξήγησε χθες η Facebook.

Kριτική

Κίνητρο για την αλλαγή πορείας της Facebook στάθηκαν οι έντονες κριτικές που δέχεται. Η εταιρεία έχει χαρακτηρισθεί εστία παραπληροφόρησης και πλατφόρμα που ευνοούν τη ρητορική μίσους, ενώ κατηγορείται πως έχει παρεμβατικό ρόλο στα πολιτικά δρώμενα και στις εκλογές. Επιπλέον, η Facebook ανακοίνωσε χθες πως πολλοί χρήστες ζητούν την προώθηση ειδήσεων με τοπικό ενδιαφέρον μέσω του κοινωνικού δικτύου, όπως για παράδειγμα η ενημέρωση για το κυκλοφοριακό ή τον καιρό. Σε πρώτη φάση οι επενδύσεις θα διοχετευθούν στις ΗΠΑ, όπου ο στόχος είναι να αυξηθούν οι πηγές πληροφόρησης για δημοσιογράφους, που απασχολούνται σε τοπικά ΜΜΕ, να χρησιμοποιείται σωστότερα η τεχνολογία για δημοσιογραφικούς σκοπούς και να ενισχυθούν τα προγράμματα πρακτικής για νέους εργαζομένους στον κλάδο. Μέρος των επενδύσεων δρομολογείται με αποδέκτη το μη κερδοσκοπικό κέντρο Πούλιτζερ για τη δημοσιογραφική κάλυψη περισσότερων τοπικών γεγονότων. Δύο εκατομμύρια δολάρια θα δοθούν στο Report for America, έναν οργανισμό ο οποίος ανέλαβε τη δημοσιογραφική κάλυψη περιοχών όπου υπάρχει έλλειψη δημοσιογράφων. Το κονδύλι θα καλύψει τα έξοδα ενός πενταετούς προγράμματος πρόσληψης και μετάθεσης 1.000 δημοσιογράφων σε τοπικά δίκτυα ενημέρωσης.

Η εν λόγω επιχειρηματική κίνηση της Facebook αποτελεί συνέχεια ενός σχεδίου ενίσχυσης των ΜΜΕ, που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο με επένδυση 6 δισ. δολαρίων σε τοπικά ΜΜΕ της Βρετανίας. Η Facebook το τελευταίο έτος έχει επιδείξει επιπλέον ενδιαφέρον όσον αφορά την προώθηση των τοπικών ειδήσεων. Χαρακτηριστική είναι η περυσινή ανακοίνωσή της πως η αρχική σελίδα των χρηστών θα περιλαμβάνει περισσότερες αναρτήσεις των φίλων τους παρά ειδήσεις από τον διεθνή Τύπο. Παρότι η αμερικανική εταιρεία προέβαινε ενίοτε σε τέτοιου είδους επενδύσεις, στις τελευταίες διακρίνεται η εξής διαφορά: δεν αποσκοπούν στην προώθηση των προϊόντων του κοινωνικού δικτύου της Facebook.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top