Κινηματογραφική απόδραση του πρώην CEO της Nissan

Κινηματογραφική απόδραση του πρώην CEO της Nissan

Σάλος στην υπόθεση Κάρλος Γκοσν: ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, ο οποίος προετοίμαζε τη δίκη του στην Ιαπωνία ενώ ήταν ελεύθερος υπό όρους, επιβεβαίωσε σήμερα ότι βρίσκεται στον Λίβανο, απ’ όπου υποσχέθηκε ότι θα μιλήσει ελεύθερα στον Τύπο, αφήνοντας «κατάπληκτη» την υπερασπιστική ομάδα του στην Ιαπωνία. Η απόδραση Γκοσν, γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακή καθώς φέρεται να διέφυγε κρυμένος μέσα σε θήκη μουσικού οργάνου.

Όπως αναφέρει ο Guardian, επικαλούμενος λιβανέζικο τηλεοπτικό σταθμό, «εγκέφαλος» της κινηματογραφικής απόδρασης του Γκον ήταν η σύζυγός του, Κάρολ, ενώ καθοριστική αποδείχθηκε η βοήθεια μιας μουσικής μπάντας καθώς και μιας ομάδας πρώην αξιωματικών των ειδικών δυνάμεων.

Η απόδραση ξεκίνησε όταν η μπάντα έφτασε στο σπίτι του Γκον στο Τόκιο για μια παράσταση. Όταν αυτή ολοκληρώθηκε και ενώ οι μουσικοί μάζευαν τα όργανά τους, ο Γκον κρύφτηκε μέσα σε ένα από αυτά και στη συνέχεια μεταφέρθηκε σε ένα μικρό ιαπωνικό αεροδρόμιο.

Εκεί τον περίμενε ένα ιδιωτικό αεροπλάνο το οποίο αρχικά μετέφερε τον Γκον στην Κωνσταντινούπολη. Από εκεί, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, επιβιβάστηκε σε ένα ιδιωτικό τζετ Bombardier Challenger για πτήση προς Λίβανο όπου φέρεται να έφτασε τα ξημερώματα της Δευτέρας.

«Βρίσκεται στο σπίτι του. Μιλάμε για μια μεγάλη περιπέτεια» δήλωσε ο Ρικάρντο Καράμ, ένας Λιβανέζος τηλεπαρουσιαστής και φίλος του Γκον επιβεβαιώνοντας την απόδραση.

Η είδηση της απόδρασης προκάλεσε σοκ όχι μόνο στις ιαπωνικές αρχές οι οποίες τον κατηγορούν για παραποίηση στοιχείων όσον αφορά τις προσωπικές του απολαβές αλλά και στους ίδιους τους δικηγόρους του Γκον.

Ο Γκον βρισκόταν σε αυστηρό κατ΄ οίκον περιορισμό με παρακολούθηση σε 24ωρη βάση ενώ είχε υποχρεωθεί να παραδώσει και τα τρία διαβατήρια που κατείχε καθώς είχε Βραζιλιάνικη, Γαλλική και Λιβανέζικη υπηκοότητα.

Το ιστορικό της υπόθεσης

Ο Κάρλος Γκον συνελήφθη στο διεθνές αεροδρόμιο της ιαπωνικής πρωτεύουσας λίγη ώρα μετά την άφιξη του ιδιωτικού αεροσκάφους του στο Τόκιο τη 19η Νοεμβρίου 2018. Του έχουν απαγγελθεί τέσσερις κατηγορίες —τις αρνείται όλες— ιδίως για την απόκρυψη μέρους των εισοδημάτων του, προσωπικό πλουτισμό μέσω εικονικών πληρωμών σε αντιπροσωπείες στη Μέση Ανατολή και κατάχρηση εταιρικών πόρων.

Η Νισάν απέπεμψε τον Γκον, τον οποίο εξυμνούσαν επί σειρά ετών οι οικονομικές εφημερίδες και οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποκαλύπτοντας ότι η εσωτερική της έρευνα τεκμηρίωσε πως πράγματι δήλωνε χαμηλότερα εισοδήματα από τα πραγματικά όσο ήταν διευθύνων σύμβουλός της και ότι μετέφερε 5 εκατομμύρια από τα ταμεία της εταιρείας σε τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο ήταν δικαιούχος.

Γεννημένος στη Βραζιλία, με καταγωγή από τον Λίβανο, γάλλος υπήκοος, ο Γκον άρχισε την καριέρα του στη βιομηχανία ελαστικών αυτοκινήτων Michelin το 1978. Μεταπήδησε στη Renault το 1996, όπου του πιστώθηκε η αντιστροφή της πτωτικής πορείας των εσόδων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας κι απέκτησε το προσωνύμιο «Le Cost Killer» («ο δολοφόνος του κόστους»). Μετά την επισφράγιση της συμφωνίας Ρενό-Νίσαν το 1999, ο Γκον χρησιμοποίησε παρόμοιες μεθόδους μείωσης κόστους για να βελτιώσει την τροχιά της παραπαίουσας ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η επιτυχία του εγχειρήματος τον μετέτρεψε σε «business superstar» στην Ιαπωνία και σε διεθνές επίπεδο, του εξασφάλισε ευνοϊκή κάλυψη στον διεθνή Τύπο, ενώ σε αυτόν είναι αφιερωμένο ακόμα κι ένα βιβλίο κόμικ μάνγκα.

Ο Γκον διατείνεται πως η πτώση του, εξίσου θεαματική με την άνοδό του, ήταν αποτέλεσμα «πραξικοπήματος» στο ΔΣ. Κατηγορεί πρώην συνεργάτες του πως τον «μαχαίρωσαν πισώπλατα» και υποστηρίζει πως ο στόχος τους ήταν να αποτρέψουν τα σχέδιά του για στενότερη ολοκλήρωση της Νίσαν με τη Ρενό, τον βασικό της μέτοχο.

«Βρίσκομαι τώρα στον Λίβανο. Δεν είμαι πια όμηρος ενός μεροληπτικού ιαπωνικού δικαστικού συστήματος, όπου επικρατεί το τεκμήριο της ενοχής», έγραψε ο Γκοσν, ο οποίος έχει τις υπηκοότητες του Λιβάνου, της Γαλλίας και της Βραζιλίας, σύμφωνα με ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα από τους εκπροσώπους του.

«Δεν διέφυγα από τη δικαιοσύνη, ξέφυγα από την αδικία και την πολιτική δίωξη. Μπορώ επιτέλους να επικοινωνώ ελεύθερα με τα μέσα ενημέρωσης, πράγμα που θα κάνω από την ερχόμενη εβδομάδα», πρόσθεσε ο επιχειρηματίας, ο οποίος έχει ένα σπίτι στη Βηρυτό.

«Ήταν εντελώς ξαφνικό, είμαι κατάπληκτος», δήλωσε στα μέσα ενημέρωσης ο βασικός συνήγορός του στην Ιαπωνία, ο Τζουνιτσίρο Χιρονάκα, υποστηρίζοντας πως ο Γκοσν δεν είχε έρθει σε επαφή μαζί του και πως πληροφορήθηκε «από την τηλεόραση» ότι ο πελάτης του διέφυγε από την Ιαπωνία, όπου έχουν απαγγελθεί σε βάρος του τέσσερις κατηγορίες για οικονομικά αδικήματα.

Πρόκειται για μια αναπάντεχη εξέλιξη για τον έκπτωτο μεγιστάνα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος βρισκόταν μέχρι τώρα σε κατ’ οίκον περιορισμό στο Τόκιο.

Ο Κάρλος Γκοσν έφθασε χθες, Δευτέρα, στο αεροδρόμιο της Βηρυτού, σύμφωνα με πηγή στις λιβανικές δυνάμεις ασφαλείας.

Εκατόν τριάντα ημέρες στη φυλακή

«Δεν είναι σαφής ο τρόπος με τον οποίο αναχώρησε από την Ιαπωνία», διευκρίνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο μια άλλη πηγή στον Λίβανο, χώρα που συγκλονίζεται από ένα πρωτοφανές κίνημα αμφισβήτησης που έχει επιφέρει σοβαρή πολιτική κρίση.

Σύμφωνα με τη λιβανική εφημερίδα Αλ-Τζουμχουρία, η οποία αποκάλυψε την πληροφορία, ο καθαιρεθείς επικεφαλής της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi έφθασε στη Βηρυτό με αεροπλάνο προερχόμενο από την Τουρκία.

Τίποτε στη στάση του τις τελευταίες ημέρες δεν άφηνε να διαφανεί πως θα αναχωρούσε από την Ιαπωνία, δήλωσαν στο Γαλλικό Πρακτορείο πρόσωπα τα οποία είχε πρόσφατα συναναστραφεί.

«Κατά τις τακτικές μας συναντήσεις, συνέχιζε να προετοιμάζει τη δίκη του», διαβεβαίωσε και ο συνήγορός του.

Μετά τη σύλληψή του, στις 19 Νοεμβρίου 2018 στο Τόκιο, οι δικηγόροι του και η οικογένειά του κατήγγειλαν έντονα τις συνθήκες κράτησής του και τον τρόπο με τον οποίο η ιαπωνική δικαιοσύνη διεξάγει τη διαδικασία στην υπόθεση αυτή.

Ο Γκοσν είχε απελευθερωθεί με εγγύηση στα τέλη Απριλίου, αλλά του είχαν επιβληθεί αυστηροί όροι: του είχε απαγορευθεί κυρίως να δει ή να έρθει σε επαφή με τη σύζυγό του, την Καρόλ.

Στα μέσα Νοεμβρίου, είχε μπορέσει να της μιλήσει μέσω βιντεοδιάσκεψης, για πρώτη φορά σε διάστημα σχεδόν οκτώ μηνών. Μερικές ημέρες νωρίτερα, τα παιδιά του είχαν ζητήσει μια «δίκαιη» δίκη για τον πατέρα τους, με άρθρο τους που δημοσιεύθηκε από τον ιστότοπο του δημόσιου γαλλικού ραδιοσταθμού Franceinfo.

Σύμφωνα με τους συνηγόρους του και την επικοινωνιακή ομάδα του, ο Κάρλος Γκοσν ζητούσε «την πλήρη άρση» των διαφόρων απαγορεύσεων που του είχαν επιβληθεί επειδή τις θεωρούσε «υπερβολικές, ωμές και απάνθρωπες», καθώς και «για να γίνουν σεβαστά τα θεμελιώδη δικαιώματά του καθώς και αυτά της συζύγου του».

Ο άνθρωπος που είχε άλλοτε χαιρετισθεί ως «ο σωτήρας της Nissan» μετά την έλευσή του στον ιαπωνικό όμιλο το 1999, πέρασε συνολικά 130 ημέρες στη φυλακή από τον Νοέμβριο 2018 μέχρι τον Απρίλιο 2019, είτε υπό κράτηση είτε ως προφυλακισμένος.

Σε βάρος του Γκοσν, ο οποίος υπήρξε ο πιο καλοπληρωμένος επικεφαλής επιχείρησης στην Ιαπωνία, απαγγέλθηκαν στη χώρα αυτή τέσσερις κατηγορίες: δύο κατηγορίες για εισοδήματα που δεν δηλώθηκαν από την Nissan στις οικονομικές αρχές (η εταιρεία διώκεται επίσης για την πτυχή αυτή) και δύο άλλες για κατάχρηση εμπιστοσύνης με επιβαρυντικές περιστάσεις.

Ο γαλλο-λιβανο-βραζιλιάνος επικεφαλής της επιχείρησης καθαιρέθηκε από τις θέσεις του προέδρου της Nissan και της Mitsubishi Motors (3ο μέλος της συμμαχίας) τις ημέρες που ακολούθησαν τη σύλληψή του πριν από 13 μήνες. Στη συνέχεια παραιτήθηκε από την προεδρία της Renault, πριν καν ξεκινήσουν άλλες έρευνες σε βάρος του στη Γαλλία.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ