11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης: Στα “κάγκελα” κατά της συγχώνευσης τμημάτων οι μαθητές (VIDEO)

11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης: Στα “κάγκελα” κατά της συγχώνευσης τμημάτων οι μαθητές (VIDEO)

Ρεπορτάζ: Αλέξανδρος Αλεξιάδης

Κατάληψη ενάντια στη συγχώνευση τριών τμημάτων σε δύο, πραγματοποιούν οι μαθητές του 11ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, οι οποίοι διαμαρτύρονται καθώς κάνουν λόγο για υγειονομικά απαράδεκτη απόφαση, αλλά και για διατάραξη της σχολικής ζωής, έναν μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων.

Μετά από σχεδόν δύο χρόνια πανδημίας που έφερε τα πάνω κάτω στην εκπαίδευση και ενώ το ζητούμενο από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς, ήταν τα σχολεία να επιστρέψουν στην κανονικότητα με όρους υγειονομικής ασφάλειας, σε ακόμα ένα σχολείο της Θεσσαλονίκης, στο 11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, αποφασίστηκε να συμπτυχθούν τρία τμήματα σε δύο, στην Α` και Β` Λυκείου, με αποτέλεσμα από 18, να γίνουν 27 οι μαθητές σε κάθε τμήμα.

Οι μαθητές του 11ου Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης, προχώρησαν σε κατάληψη από την περασμένη Τρίτη, επιχειρώντας να ανατρέψουν τη συγκεκριμένη απόφαση, που όπως λένε οι ίδιοι, μπορεί νομικά να επιτρέπεται, ωστόσο υγειονομικά είναι απαράδεκτη. Οι μαθητές επισημαίνουν στο GRTimes πως έστειλαν επιστολές προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, χωρίς ωστόσο να λάβουν κάποια απάντηση, ενώ ειδικά με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ζήτησαν να συναντήσουν την προϊσταμένη, η οποία ωστόσο αρνήθηκε. “Συναντάμε ένα τείχος μπροστά μας” λέει χαρακτηριστικά, ο μαθητής που θα ακούσετε στο παρακάτω βίντεο:

Οι μαθητές του 11ου ΓΕΛ, κάνουν γνωστό πως από αύριο θα επιστρέψουν στα μαθήματα τους, δεν θα αφήσουν όμως το θέμα να περάσει και θα κάνουν ότι μπορούν για να ανατρέψουν την απόφαση. Καλούν μάλιστα μαθητές από άλλα σχολεία που έχουν αντίστοιχο πρόβλημα, ώστε να έρθουν σε συνεννόηση μαζί τους, για να κινηθούν ενιαία για τη διεκδίκηση λύσης ευνοϊκής για όλους. Δείτε τι είπε και ο πρόεδρος του 15μελούς συμβουλίου:

Στο πλευρό των μαθητών ενάντια στην απόφαση για σύμπτυξη τμημάτων, στέκονται και οι γονείς. Όπως δήλωσε στο GRTimes ο κ. Βασίλης Παπαχαρίσης, γονέας μαθητή του Λυκείου, η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται σε μια στιγμή που όλοι προσπαθούν να ακολουθήσουν κατά γράμμα τις εντολές του υπουργείου Παιδείας, ώστε να επιστρέψει η κανονικότητα στα σχολεία. Ωστόσο, η σύμπτυξη τμημάτων έναν μήνα μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, έρχεται να διαταράξει τη ζωή των μαθητών, ενώ όπως τονίζει, είναι και αντίθετη στα υγειονομικά πρωτόκολλα, καθώς υπάρχει σύσταση για μέχρι 25 παιδιά ανά τμήμα.

Το πρόβλημα, σύμφωνα με τον γονέα, είναι πως οι υπεύθυνοι θέλουν να χρησιμοποιήσουν καθηγητές από το συγκεκριμένο σχολείο σε ενδεχόμενα κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν σε άλλα σχολεία, ταράζοντας ωστόσο τη ζωή στο 11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης. “Αυτό είναι άδικο, ειδικά για τους μαθητές που ετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις” ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ όπως είπε, ήδη πριν την έναρξη των κινητοποιήσεων από τους μαθητές, οι γονείς ζήτησαν και τηλεφωνικά και με γραπτό αίτημα, συνάντηση με τη διευθύντρια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ωστόσο δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση, με αποτέλεσμα οι μαθητές να προχωρήσουν τελικά στην κατάληψη του σχολείου.

Δείτε τι ανέφερε ο γονέας:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 6ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης: Αποχή μαθητών που “στοιβάζονται” σε τάξεις (VIDEO)

Αποχή για 2η μέρα στο 6ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης ενάντια στο “στοίβαγμα” (VIDEO)

Ακολουθούν οι αιτήσεις – διαμαρτυρίες που έκαναν τόσο οι μαθητές, όσο και ο Σύλλογος Γονέων:

ΑΙΤΗΣΗ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ 11ΟΥ ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Θεσσαλονίκη, 1/10/2021

Σε μια περίοδο γενικευμένης ανασφάλειας λόγω της ανάδυσης της πρόσφατης υγειονομικής κρίσης, η ανακοίνωση της σύμπτυξης των τμημάτων τόσο της Α Λυκείου όσο και της Β Λυκείου αποτέλεσε γεγονός που προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση στο σχολείο μας.

Αφορμές αυτής της απόφασης αποτέλεσαν η μεταγραφή μιας μαθήτριας σε άλλο σχολείο άλλης πόλης στην πρώτη περίπτωση και η ένταξη μιας μαθήτριας σε διαδικτυακό τμήμα στην δεύτερη. Ωστόσο, η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών στο σχολείο μας θεώρησε τα εν λόγω αίτια αβάσιμα ώστε τα τμήματα να οδηγηθούν σε συμπύκνωση.

Η αλλαγή αυτή εν μέσω πανδημίας του κορωνοϊου μας αποτρέπει από την τήρηση των πρωτοκόλλων υγείας που έχουν οριστεί, καθώς αυτό σημαίνει αυτομάτως ότι 27 μαθητές θα στοιβαχτούν σε αίθουσες προοριζόμενες από κατασκευής για μικρότερα τμήματα. Να σας αναφέρουμε επίσης ότι τα ήδη υπάρχοντα μέτρα προστασίας (διεξαγωγή self-test, αερισμός αιθουσών, χρήση μάσκας) είναι αδύνατο να λειτουργήσουν υπέρ της πρόληψης από τον ιό χωρίς την τήρηση των προβλεπόμενων αποστάσεων, οι οποίες λόγω της συμπύκνωσης των μαθητών δεν θα είναι εφαρμόσιμες. Επιπρόσθετα, οι μαθητές της Β Λυκείου θα οδηγηθούν αναπόφευκτα στον συγχρωτισμό με διαφορετικά άτομα ώστε να παρακολουθήσουν τα μαθήματα των κατευθύνσεων τους, γεγονός που θα οξύνει ακόμη περισσότερο το πρόβλημα της διασποράς του ιού και θα θέσει σε κίνδυνο την υγεία τόσο των μαθητών όσο και τον καθηγητών.

Άλλωστε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, η υπουργός παιδείας είχε δηλώσει δημοσίως ότι όπου υπάρχει η δυνατότητα θα επιδιωχθεί η αραίωση-και όχι η συμπύκνωση όπως στην περίπτωση του σχολείου μας-των μαθητών, ούτως ώστε να υπάρχει ένας μαθητής ανά θρανίο.

Ένα ακόμη ζήτημα που προκύπτει μέσω αυτής της απόφασης είναι η μείωση των μόνιμων καθηγητών στο Λύκειό μας, το οποίο έχει αρνητικό αντίκτυπο τόσο σε εμάς τους μαθητές όσο και στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Έπειτα από μήνες τηλεκπαίδευσης και συνεπώς στέρησής ποικίλων εκπαιδευτικών εκδρομών που θα μας αποφόρτιζαν από την ένταση της κρίσης που διανύουμε, δεν θα έχουμε την δυνατότητα να αναπληρώσουμε τον εν λόγω δημιουργικό χρόνο με κατάλληλες εξωσχολικές επισκέψεις λόγω έλλειψης συνοδών. Πέρα από αυτό ,η αλλαγή των καθηγητών μας την δεδομένη στιγμή αποδεικνύεται μια άκρως αντιπαιδαγωγική κίνηση, καθώς έχουμε προσαρμοστεί στο δικό τους σύστημα διδασκαλίας, έχουμε συμμετάσχει σε γραπτές διαδικασίες και –ίσως το σημαντικότερο-  έχουμε αναπτύξει σχέσεις εμπιστοσύνης. Συνεπώς θα ήταν επιζήμιο τόσο για την πρόοδο όσο και για την ψυχολογία μας η μετακίνηση τους σε άλλα σχολεία τώρα που διανύουμε τα τελευταία και πιο κρίσιμα για την περαιτέρω ζωή μας σχολικά έτη.

Εν κατακλείδι, όπως προκύπτει από τα παραπάνω, αφενός είναι οριακή διαφορά στον αριθμό των μαθητών, αφετέρου θα ήταν αντιπαιδαγωγική η εν λόγω κίνηση στην παρούσα φάση και έπειτα από μια περίοδο που εξουθένωσε σωματικά και κυρίως ψυχολογικά τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Εκπροσωπώντας τους μαθητές του 11ου ΓΕΛ, σας παρακαλούμε να εξετάσετε τα αιτήματά μας και να προβείτε στην έγκριση της διατήρησης των τμημάτων τόσο της Α Λυκείου όσο και της Β Λυκείου. Η αναστάτωση που έχει προκληθεί είναι μεγάλη. Για τον λόγο αυτόν, έχει σταλεί χαρτί διαμαρτυρίας από τους γονείς των μαθητών του σχολείου που με τη σειρά τους παίρνουν θέση επί του ζητήματος. Ζητούμε και εμείς, λοιπόν την διατήρηση των τμημάτων ως έχουν.

Το 15μελές του σχολείου

ΑΙΤΗΣΗ – ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΟΥ 11ου ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Θεσσαλονίκη, 01-10-2021

Μεγάλη αναστάτωση προκάλεσε σε όλους τους γονείς και μαθητές του 11ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης η  είδηση ότι πρόκειται να συμπτυχθούν τα τμήματα τόσο της Α΄ Λυκείου όσο και της Β΄ Λυκείου λόγω της μετεγγραφής μιας μαθήτριας σε σχολείο άλλης πόλης στην πρώτη περίπτωση και λόγω ένταξης μιας μαθήτριας σε διαδικτυακό τμήμα στη δεύτερη.

Η αλλαγή αυτή  εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού δεν συνάδει με τα πρωτόκολλα υγείας ούτε με όλον τον αγώνα που γίνεται ποικιλοτρόπως για τον περιορισμό της. Αντιθέτως σημαίνει ότι 27 μαθητές θα στοιβαχτούν σε αίθουσες μικρές,35τμ η μεγαλύτερη  αίθουσα, προορισμένες από κατασκευής να φιλοξενήσουν μικρότερα τμήματα.   Επιπλέον οι μαθητές της Β΄ Λυκείου θα υποχρεωθούν να μετακινούνται σε τάξεις με διαφορετική σύνθεση και επομένως να συγχρωτίζονται με διαφορετικούς μαθητές στα μαθήματα κατεύθυνσης.

Είναι οριακή η διαφορά του ενός μαθητή και αξίζει η διατήρηση των τμημάτων, ως έχουν, αν αναλογιστεί κανείς το τεράστιο όφελος ως προς την κατεύθυνση της αποτροπής διασποράς του κορονοϊού και διαφύλαξης της υγείας τόσων ανθρώπων, μαθητών, εκπαιδευτικών και των συγγενών τους -διαπιστωμένα ευπαθών σε αρκετές περιπτώσεις.

Άλλωστε στην αρχή της σχολικής χρονιάς, η Υπουργός Παιδείας δήλωσε στα ΜΜΕ ότι όπου υπάρχει δυνατότητα, θα επιδιωχθεί η αραίωση – και όχι η συμπύκνωση που τώρα μας ανησυχεί- των μαθητών, ώστε να κάθονται ει δυνατόν ένας – ένας στα θρανία. Πόσο μάλλον  όλα αυτά να συμβαίνουν στην πόλη της Θεσσαλονίκης που είναι ήδη σε minilockdown!

Τέλος, θα ήταν άκρως αντιπαιδαγωγική η αλλαγή αυτή στη δεδομένη χρονική στιγμή, κατά την οποία οι μαθητές έχουν προσαρμοστεί, έχουν αρχίσει να συμμετέχουν σε γραπτές δοκιμασίες και θα ήταν πραγματικά επιζήμιο για την πρόοδό τους να αλλάξουν καθηγητές και συνθήκες διδασκαλίας τώρα που διανύουν τα τελευταία κρίσιμα για την περαιτέρω ζωή τους σχολικά έτη. Ούτε βέβαια μπορούμε να διανοηθούμε ότι σε περίπτωση που γίνει αυτή η σύμπτυξη και έρθει νέος μαθητής θα πρέπει εκ νέου να χωριστούν και πάλι τα τμήματα… Όλες αυτές οι ανακατατάξεις οδηγούν σε απώλεια πολύτιμων  διδακτικών ωρών.

Εν κατακλείδι, επειδή, όπως προκύπτει από τα παραπάνω, αφενός είναι οριακή η διαφορά στον αριθμό των μαθητών, αφετέρου θα ήταν αντιπαιδαγωγική μια τέτοια αλλαγή στην παρούσα φάση και προπαντός εξαιτίας των ιδιαίτερων συνθηκών λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, εκπροσωπώντας τους γονείς του 11ου ΓΕΛ, σας παρακαλούμε να εγκρίνετε κατ’ εξαίρεσιν την διατήρηση των τμημάτων τόσο της Α΄ όσο και της Β΄ Λυκείου , όπως άλλωστε έχει συμβεί και σε άλλες περιπτώσεις, όπου κρίθηκε αναγκαίο.

Επίσης για αυτό το λόγο ζητούμε άμεσα συνάντηση με την Προϊσταμένη Εκπαίδευσης .

Σε περίπτωση άρνησης παρακαλούμε να μας γνωστοποιηθεί εγγράφως ο λόγος.

Οι υπογραφές όλων των γονέων παραδόθηκαν στο Δ/ντή του σχολείου για τη δυνατότητα  επιβεβαίωσης.

ΚΟΙΝ: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ Δ/ΝΤΗ ΕΚΠ/ΣΗΣ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ