7ο Prodexpo North: Η Θεσσαλονίκη γίνεται ελκυστική για Logistics αλλά πρέπει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και υποδομές από πλευράς της πολιτείας

7ο Prodexpo North: Η Θεσσαλονίκη γίνεται ελκυστική για Logistics αλλά πρέπει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και υποδομές από πλευράς της πολιτείας

Η Ελλάδα και ειδικά η Θεσσαλονίκη γίνεται ελκυστική στους διεθνείς χρήστες χώρων logistics, χάρη στο σχετικά προσιτό κόστος των ενοικίων και το επίσης συγκριτικά χαμηλό εργατικό κόστος. Ωστόσο υπάρχει σαφής ανάγκη για περισσότερα μεγάλα Logistics Centers στη Θεσσαλονίκη και για επίσπευση των διαδικασιών και υποδομών από πλευράς της πολιτείας, όπως τονίστηκε στην ενότητα του 7ου Συνεδρίου Prodexpo North θέμα «Η Βόρεια Ελλάδα ως Κέντρο Logistics”.

Την ελκυστικότητα της χώρας μας και ειδικά της Θεσσαλονίκης για τους διεθνείς χρήστες χώρων Logistics τόνισε καταρχάς ο διευθυντής της αμερικανικής CBRE, Πολ Μαρφά. Ο ίδιος επισήμανε, επίσης, μεγάλα περιθώρια που διαφαίνονται στην Ελλάδα ως προς τη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στις εγκαταστάσεις logistics. Όπως πρόσθεσε σχετικά, η διείσδυση του e-commerce στον χώρο ανέρχεται σήμερα κατά μέσο όρο στο 15,85% στην ΕΕ, έναντι 10,68% στην Ελλάδα, με υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων στη χώρα μας (4,72%), σε σχέση με την ενωμένη Ευρώπη (3,5%).

“Γεφύρι της Άρτας”

 Παρά τις θετικές προαναφερόμενες προοπτικές,κοινή διαπίστωση ήταν οι χαμηλές ταχύτητες στην εξέλιξη των διαδικασιών και των υποδομών που είναι αναγκαίες από την πλευρά της πολιτείας για την ανάπτυξη της περιοχής ως κέντρο Logistics.

Η μετατροπή του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου σε Logistics Center, όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής Ελλάδας της ελβετικής πολυεθνικής μεταφορών και logistics Kuehne+Nagel, Φώτης Κυριλλίδης, μοιάζει με γεφύρι της Άρτας, ενώ επίσης η Ενωτική οδός Σίνδου συζητείται για πολλά χρόνια και στη Θεσσαλονίκη γίνονται μεν πολλά μικρά έργα αλλά όχι του μεγέθους που θα μπορούσαν να προσελκύσουν μεγάλους χρήστες και φορτία. Εάν μάλιστα – όπως υπογράμμισε σχετικά –  αύριο έπιανε στον ΟΛΘ ένα πλοίο με 10.000 containers η πόλη θα αυτοκτονούσε διότι δεν υπάρχουν σύνδεση, δρόμοι κ.ο.κ., και η πόλη έχει ανάγκη από αποθήκες εμβαδού 1000.000 και 200.000 τ.μ. για να μπορέσει να προσελκύει μεγάλους «παίκτες» του διεθνούς εμπορίου και των Logistics, οι οποίοι βρίσκουν αυτό που δεν έχει η Θεσσαλονίκη στις γειτονικές Βουλγαρία και Ρουμανία και ο ανταγωνισμός θα ενταθεί περαιτέρω όταν η Σερβία μπει στην Ε.Ε.

Όπως πρόσθεσε, μάλιστα, ο κ.Κυριλλίδης, η εταιρεία του γίνεται αποδέκτης ερωτημάτων από την Ινδία για αποθήκευση εμπορευμάτων αλλά η πόλη δεν διαθέτει τις υποδομές και τους αναγκαίους μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (ΕΕL) Βόρειας Ελλάδας και στέλεχος της ΟΛΘ Α.Ε., Δημήτρης Τσιτσάμης, εκτίμησε ότι πνοή στη διαμετακόμιση θα δώσουν – εφόσον υλοποιηθούν – μια σειρά από κρίσιμα έργα, όπως η σύνδεση του λιμένος Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ, «και η μετατροιπή του στρατοπέδου Γκόνου σε Logistics Center, όπως και η Ενωτική (οδός) Σίνδου, η οποία όπως σημείωσε έχει αποκτήσει χρονοδιάγραμμα και προϋπολογισμό από το ΕΣΠΑ και θα δώσει νέα πνοή στην κυκλοφοριακή σύνδεση της ΒΙΠΕ Σίνδου και φυσικά η διασύνδεση του ΟΛΘ με τον σιδηρόδρομο από τη δυτική πλευρά, ένα έργο που όπως σημείωσε πρέπει να ωριμάσει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

7ο Prodexpo North: Αναζητώντας ακίνητα για ξενοδοχεία στη Β. Ελλάδα

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top