Ακτοπλοϊκά καύσιμα: Πάνω από 60 δις το κόστος

Ακτοπλοϊκά καύσιμα: Πάνω από 60 δις το κόστος

Σε ισχύ υποτίθεται πως έχει τεθεί από την 1η Ιανουαρίου η νομοθεσία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού-ΙΜΟ για τη χρήση καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο, προκειμένου να αποφευχθεί η περιβαλλοντική ρύπανση σε θάλασσες και ακτές. Το ετήσιο επιπλέον κόστος σε παγκόσμιο επίπεδο όμως υπολογίζεται πάνω από 60 δισεκατομμύρια δολάρια, με αποτέλεσμα να αμφισβητείται η εφαρμογή του.

Κάποιοι εφοπλιστές φαίνεται βέβαια έχουν εγκαταστήσει και εγκαθιστούν στα πλοία τους scrubbers δηλαδή σύστημα καθαρισμού καυσαερίων και θα συνεχίσουν έτσι τη χρήση Βαρέως Καυσίμου HFO 3,5 %S, ελπίζοντας στη διαθεσιμότητά του και στην χαμηλή συγκριτικά τιμή του με το αποθειωμένο.

Η πλειοψηφία όμως επιλέγει καύσιμα χαμηλού θείου ή επιλογές καυσίμων LNG. Μερικοί ακούγεται πως θα προτιμήσουν το Slow Steaming, δηλαδή τη μείωση ταχύτητας των πλοίων.

Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ζήτησε παράταση για την έναρξη ισχύος του νόμου και έχει ταχθεί κατά των scrubbers.

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να μην υπάρχουν διαθέσιμα τα νέα καύσιμα σε πάρα πολλά λιμάνια εκτός της Ευρώπης, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένα σημεία του πλανήτη με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να μείνουν τα πλοία χωρίς σωστή πετρέλευση και να επικρατήσει χάος στην παγκόσμια ναυτιλία που διαθέτει σήμερα 80.000 με 90.000 πλοία όλων των κατηγοριών.

Πηγή: protothema.gr

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ