Ανοικτή επιστολή εργαζομένων Εγνατίας Οδού προς Καραμανλή

Ανοικτή επιστολή εργαζομένων Εγνατίας Οδού προς Καραμανλή

Με ανοικτή επιστολή οι εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού Α.Ε., ζητούν από τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, να απαιτήσει και να φέρει στη Βουλή τη μελέτη χωροθέτησης και τιμολογιακής πολιτικής του ΤΑΙΠΕΔ για τους σταθμούς διοδίων, όπως είχε δεσμευτεί να πράξει, σημειώνοντας ότι παρά τις αρχικές δηλώσεις του κ. Καραμανλή, για επανεξέταση του μοντέλου παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου, τελικώς φαίνεται να αποδέχεται το μοντέλο παραχώρησης του Ταμείου, με τα διόδια να αυξάνονται από 18 σε 19, τα μετωπικά και , σε 40 τα πλευρικά.

Το κείμενο της επιστολής έχει ως ακολούθως:

“Κύριε Υπουργέ,

Μετά την άτυπη συνάντηση μαζί σας στη ΔΕΘ 2019, τη δέσμευσή σας για αλλαγή του μοντέλου παραχώρησης , τις δικές σας τοποθετήσεις καθώς και άλλων Βουλευτών, τόσο της κυβέρνησης, όσο και όλων των κομμάτων, στην Επιτροπή της Βουλής κατά τον ορισμό νέας διοίκησης στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.», ότι θα απαιτηθεί άμεσα από το ΤΑΙΠΕΔ η μελέτη χωροθέτησης και τιμολογιακής πολιτικής των διοδίων της Εγνατίας Οδού, διαπιστώνουμε τα κάτωθι:

  • Δεν έχετε ακόμα αποδεχθεί επίσημη συνάντηση με το Σύλλογό μας, παρόλες τις επαναλαμβανόμενες επιστολές μας (22.07.2019, 23.09.2019, 10.03.2020 και 25.05.2020), με τις οποίες ζητούμε να σας ενημερώσουμε για επείγοντα θέματα που αφορούν όχι μόνο τη βιωσιμότητα της εταιρείας, αλλά και την αξιοποίηση της ως αναπτυξιακό μοχλό του υπουργείου για την εξυπηρέτηση των σύγχρονών κοινωνικών αναγκών, με κύρια ατζέντα:

Ø  Παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού

Ø  Οικονομική κατάσταση της εταιρείας

Ø  Επιχειρησιακή κατάσταση της εταιρείας

  • Παρόλες τις αρχικές διατυπώσεις σας σχετικά με το μοντέλο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, τα υπερβολικά διόδια που επιβάλλει το ΤΑΙΠΕΔ και τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος,  διαφαίνεται ότι έχετε αποδεχθεί πλήρως το μοντέλο παραχώρησης του ΤΑΙΠΕΔ και ότι έχετε αναλάβει προσωπικά, ως πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου, να κλείσετε τις εκκρεμότητες για την άμεση ολοκλήρωση της παραχώρησης. Ήδη, το Υπουργείο σας, μέσω του τεχνικού συμβουλίου στις 10/12/2019, ενέκρινε συμβάσεις παροχής υπηρεσιών Νομικού (Κ/1018) και Χρηματοοικονομικού (Κ/1019) συμβούλου για την υποβοήθηση του Υπουργείου στην άσκηση εποπτείας της διαδικασίας σύναψης Παραχώρησης.
  • Επίσης, αντί της δημοσιοποίησης της «απόρρητης» μελέτης του ΤΑΙΠΕΔ για τη χωροθέτηση και την τιμολόγηση των διοδίων για τα οποία δεσμευτήκατε στη Βουλή, τελικώς υπαναχωρείτε στις πιέσεις του ΤΑΙΠΕΔ και νομοθετείτε στις 25.5.2020 (ΦΕΚ Β’2018/2020) τη νέα τιμολογιακή πολιτική των διοδίων της Εγνατίας Οδού ώστε να αυξηθούν οι χρεώσεις στο αμέσως προσεχές διάστημα από τα 3 στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο και περαιτέρω αποδέχεστε τον υπερδιπλασιασμό της χρέωσης στα 6,5 λεπτά ανά χιλιόμετρο στο πλαίσιο της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Με το παραπάνω ΦΕΚ, που εκδόθηκε στο παρά πέντε των δεσμευτικών προσφορών του διαγωνισμού παραχώρησης, επιβάλλονται κατ’ απαίτηση του ΤΑΙΠΕΔ και νέοι σταθμοί διοδίων και διορθώνονται προηγούμενα «λάθη», με πλέον εξώφθαλμο τα διόδια Μαλγάρων, τα οποία παράτυπα εισέπρατταν και θα συνέχιζαν να εισπράττουν σε όλο το βάθος 35ετίας επιπλέον 1 δισ. Ευρώ  από τους  διερχόμενους χρήστες της οδού.
  • Φαίνεται να ενστερνίζεστε πλέον αυτό που κατηγορούσατε, αποδεχόμενος την κατασκευή και άλλων σταθμών διοδίων, που θα φτάσουν αισίως τους 19 Μετωπικούς και του 40 Πλευρικούς Σταθμούς, με χρεώσεις αντίστοιχες των αυτοκινητοδρόμων παρότι η Εγνατία Οδός δεν έχει κατασκευαστικό αντικείμενο όπως και εσείς έχετε δηλώσει. Ενδεικτικά σας ενημερώνουμε ότι, με βάση την Τιμολογιακή Πολιτική που έχετε αποδεχθεί στο πλαίσιο της παραχώρησης, η μετ’ επιστροφής μετακίνηση από τις Σέρρες στη Βιομηχανική Περιοχή της Θεσσαλονίκης θα κοστίζει, μέσω 3 σταθμών διοδίων, για τα επιβατικά οχήματα μέχρι 9 Ευρώ και για τα φορτηγά μέχρι 31 Ευρώ. Σημειώνουμε επίσης ότι οι σταθμοί διοδίων που θα παραδοθούν αύριο στον παραχωρησιούχο κατασκευάζονται σήμερα με δημόσια κονδύλια και ότι για κάποιους σταθμούς είναι αμφίβολο αν θα αποσβέσουν ακόμη και το κόστος λειτουργίας τους πόσο μάλλον το κόστος κατασκευής τους (π.χ. ο πλευρικός σταθμός διοδίων Μαλακασίου Τρικάλων στον Α/Κ Παναγιάς).

Επαναλαμβάνουμε λοιπόν, τελικώς θα απαιτήσετε από το ΤΑΙΠΕΔ τη μελέτη χωροθέτησης και τιμολογιακής πολιτικής των διοδίων της Εγνατίας Οδού και, αν τελικώς υπάρχει, θα την καταθέσετε  στη Βουλή όπως έχετε δεσμευτεί;

Οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» αντιτίθενται στη διαφαινόμενη «αξιοποίηση» του αυτοκινητόδρομου της  ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ και δεσμευόμαστε ότι θα διατρανώσουμε με τις δυνάμεις μας τις θέσεις μας, αφού πλέον δεν έχουμε αυταπάτες για τις προθέσεις σας μετά από ένα έτος στον κυβερνητικό θώκο”.

 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top