Από τη Γ` Λυκείου άρχισαν τα εξ` αποστάσεως μαθήματα

Από τη Γ` Λυκείου άρχισαν τα εξ` αποστάσεως μαθήματα

Ρεπορτάζ: Αλέξανδρος Αλεξιάδης

Την έναρξη της εξ` αποστάσεως διδασκαλίας σε 49 νομούς της χώρας, ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κάνοντας λόγο για εντυπωσιακή συμμετοχή των τάξεων της Γ` Λυκείου, στις οποίες επικεντρώθηκε μέχρι τώρα η διαδικασία, λόγω των πανελλαδικών. Για το τι γίνεται στην Κεντρική Μακεδονία, μίλησε στο GRTimes.gr o Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αλέξανδρος Κόπτσης.

Με ταχύτατους ρυθμούς και εντυπωσιακή συμμετοχή υλοποιείται το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ώστε να διατηρηθεί η επαφή των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία. Σύμφωνα με το υπουργείο, τη Δευτέρα 23/3 θα έχει ολοκληρωθεί η κάλυψη του συνόλου των Λυκείων της χώρας (για τη Γ` Λυκείου) , ενώ αμέσως μετά, από την ερχόμενη εβδομάδα η διαδικασία θα αρχίσει να υλοποιείται στις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου και στα Γυμνάσια.

Αναλυτικά, το ψηφιακό σχολείο ξεκίνησε, με προτεραιότητα στους μαθητές της Γ’ Λυκείου, ως εξής:
– τη Δευτέρα 16/3, σε Αχαΐα, Ηλεία και Ζάκυνθο, τους νομούς όπου είχε αρχικά ανασταλεί η εκπαιδευτική λειτουργία των σχολείων,
– την Τρίτη 17/3 επεκτάθηκε σε 16 επιπλέον νομούς: Δράμας, Έβρου, Ροδόπης, Λέσβου, Σάμου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Καρδίτσας, Κιλκίς, Πέλλας, Δωδεκανήσου, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας, Λασιθίου,
– την Πέμπτη 19/3 σε ακόμα 20: Βοιωτίας Γρεβενών, Εύβοιας, Ημαθίας, Καβάλας, Κεφαλληνίας, Κορινθίας, Κυκλάδων, Λακωνίας, Λευκάδας, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Ξάνθης, Πρέβεζας, Ρεθύμνου, Τρικάλων, Φλώρινας, Φωκίδας, Χαλκιδικής και Χανίων,
– την Παρασκευή 20/3 προστέθηκαν άλλοι 10: Αργολίδας, Αρκαδίας, περιοχές της Αττικής, Πιερίας, Σερρών, Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Ηρακλείου, Λάρισας, Πειραιά.
Τη Δευτέρα 23/3 εντάσσονται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση οι νομοί Σάμου, Θεσπρωτίας, Κέρκυρας, Θεσσαλονίκης και οι υπόλοιπες περιοχές της Αττικής.

Κόπτσης: Άρχισαν τα μαθήματα στην Κ. Μακεδονία

Στην Κεντρική Μακεδονία, όπως αναφέρει στο GRTImes.gr ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αλέξανδρος Κόπτσης, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η διαδικασία ενημέρωσης που κάνει το υπουργείο Παιδείας, στις τριμελείς ομάδες υποστήριξης του κάθε λυκείου και έτσι, όταν γίνει και η σχετική ενημέρωση σε δύο Διευθύνσεις της Θεσσαλονίκης που έχουν απομείνει, η εξ` αποστάσεως διδασκαλία θα μπορεί να αρχίσει αμέσως, όπως έγινε ήδη στην Πέλλα, όπου όλες οι τάξεις της Γ` Λυκείου του νομού λειτουργούν με τηλεδιάσκεψη.

Παράλληλα, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, έστειλε εγκύκλιο σε όλα τα υπόλοιπα σχολεία, δηλαδή δημοτικά, γυμνάσια και τις άλλες τάξεις λυκείου, ζητώντας να είναι απόλυτα έτοιμα και να συγκεντρώσουν τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των μαθητών-γονέων που θα τις εισάγουν στο πληροφοριακό σύστημα  “myschool”, ώστε μόλις έρθει η εντολή από το υπουργείο Παιδείας, να μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα.

Ο κ. Κόπτσης, διευκρίνισε πως η εξ` αποστάσεως εκπαίδευση, γίνεται τόσο με σύγχρονα εργαλεία, δηλαδή αυτά που γίνονται σε απ` ευθείας μετάδοση, με τον εκπαιδευτικό και τον μαθητή, συνδεδεμένους στην πλατφόρμα, αλλά και με ασύγχρονα, για τη διδασκαλία δηλαδή κατά την οποία ο/η μαθητής/τρια συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό.


Τα ψηφιακά μαθήματα, είπε, γίνονται μέσα από ειδικές πλατφόρμες και διαδραστικά βιβλία που ήδη υπάρχουν στο υπουργείο Παιδείας και τις οποίες η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, έχει ήδη αναρτήσει στη σελίδα της στο Facebook και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να μπουν μέσα και να τα χρησιμοποιήσουν.

“Περιμένουμε την οδηγία από το υπουργείο Παιδείας για να ξεκινήσουμε άμεσα, αλλά αρκετοί εκπαιδευτικοί ήδη, με διάφορα τέτοια μέσα, έχουν ξεκινήσει να δημιουργούν ψηφιακές τάξεις” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κόπτσης, επαναλαμβάνοντας πως το συγκεκριμένο πρόγραμμα εξελίσσεται πολύ καλά, πως η Γ` Λυκείου σχεδόν τελείωσε και πως επίκεινται άμεσα οι επόμενες τάξεις.

Και Help Desk στην υπηρεσία των εκπαιδευτικών

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης τόνισε πως σε πολύ μεγάλο βαθμό οι εκπαιδευτικοί είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση τέτοιων εργαλείων και πως σε κάθε Διεύθυνση, συστήνονται ομάδες που μπορούν να βοηθούν όπου χρειάζεται, ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να έχουν άμεση πρόσβαση.

“Τα εργαλεία είναι εύκολα στη χρήση τους και κάποιος που έχει ασχοληθεί λίγο, μπορεί να ανταποκριθεί εύκολα. Παράλληλα, μας ζητήθηκε από το υπουργείο, να δημιουργηθούν Help Desk, ομάδες βοήθειας δηλαδή, οι οποίες θα είναι έτοιμες ανά Διεύθυνση να παρέμβουν όπου χρειάζεται, όπως πχ αν κάποιος εκπαιδευτικός έχει πρόβλημα σύνδεσης” είπε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον ίδιο, υλικοτεχνική υποδομή υπάρχει στα σχολεία, χωρίς να είναι απαραίτητο να μεταβαίνουν όλοι οι εκπαιδευτικοί εκεί, καθώς η διαδικασία μπορεί να γίνεται και από το σπίτι και ο εκπαιδευτικός μπορεί να πηγαίνει εκεί που υπάρχουν καλύτερες συνδέσεις.

Κάλεσμα σε όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν

Σε ερώτηση για το αν είναι υποχρεωτικό για τον εκπαιδευτικό να συμμετέχει στη διαδικασία, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης απάντησε αρνητικά, επισημαίνοντας όμως πως ο ίδιος θεωρεί τη συμμετοχή ως “συνειδησιακά υποχρεωτική”.

“Έχουν τόσο καιρό τα παιδιά που δεν πάνε σχολείο. Έχουμε το υπουργείο Παιδείας που έχει βρει άμεσα ένα ποιοτικό εργαλείο και σύγχρονης, αλλά και πολλές πλατφόρμες ασύγχρονης διδασκαλίας. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα υπάρχει εκπαιδευτικός που θα αφήσει την τάξη του έτσι, χωρίς να μπορεί να προσελκύσει τους μαθητές του, ενώ μπορεί να το κάνει. Προσωπικά καλώ και προτρέπω τους εκπαιδευτικούς να μπουν και να κάνουν τις ψηφιακές τάξεις… και όσα παιδιά ακολουθήσουν”.

Ο κ. Κόπτσης παράλληλα αναφέρει, πως ο συγκεκριμένος τρόπος διδασκαλίας, δεν υποκαθιστά ούτε τη δια ζώσης εκπαίδευση, ούτε την κάλυψη της ύλης των χαμένων ωρών, η οποία θα γίνει με άλλον τρόπο. “Είναι μόνο, τα παιδιά να είναι σε επαφή με τη μάθηση και τη γνώση, με την εκπαιδευτική διαδικασία, για να μην επιδίδονται απλά σε παιχνίδια, στην τηλεόραση, να μη χάσουν την επαφή τους, γιατί δεν ξέρουμε πόσο θα κρατήσει αυτό το πράγμα” λέει και προσθέτει πως είναι μια εξαιρετική προσπάθεια του υπουργείου Παιδείας που όλοι οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να υποστηρίξουν με θέρμη.

Υπουργείο Παιδείας – Τα μέχρι τώρα στοιχεία από τη συμμετοχή στα σχολεία της χώρας

Ενδεικτικά στοιχεία της αθρόας συμμετοχής εκπαιδευτικών και μαθητών σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας:
– Την Τρίτη, 17/3, εκπαιδευτικοί δημιούργησαν 1996 ψηφιακές τάξεις και παρέδωσαν διαδικτυακά μαθήματα, ενώ την Τετάρτη, 18/3, πραγματοποιήθηκαν 4198 ψηφιακές τάξεις.
– Στις τηλεδιασκέψεις που απευθύνονταν στις ομάδες υποστήριξης των σχολείων, διευθυντές-καθηγητές πληροφορικής και εκπαιδευτικούς με ευχέρεια χρήσης τεχνολογικών μέσων, υπήρξε πάνω από 100% συμμετοχή, π.χ. με 1200 συμμετέχοντες την Πέμπτη όταν οι προσκεκλημένοι ήταν 1130, οι οποίοι προσκάλεσαν με τη σειρά τους και συναδέλφους τους από άλλες περιοχές.
– Στις ενημερωτικές τηλεδιασκέψεις συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων απομακρυσμένων και ακριτικών περιοχών της χώρας, όπως Καστελόριζο, Φούρνοι, Νίσυρος, Τήλος, Ανάφη, Σουφλί.

Κεραμέως: Ολοκληρωμένος, συνεκτικός σχεδιασμός προς όφελος της Παιδείας και της Κοινωνίας

Για άμεσο σχεδιασμό και υλοποίηση μιας καινοτόμου για τα ελληνικά δεδομένα εφαρμογής, έκανε λόγο η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως. Σημείωσε πως το υπουργείο είναι έτοιμο και αποφασισμένο να απαντήσει σε κάθε πρόκληση,  ευχαριστώντας παράλληλα όλους τους συντελεστές του εγχειρήματος.

Η δήλωση της κ. Κεραμέως αναλυτικά:

«Το είπαμε, το κάναμε. Εν μέσω μίας πρωτόγνωρης για τη χώρα μας κατάστασης, προχωρήσαμε άμεσα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση μίας καινοτόμου για τα ελληνικά δεδομένα εφαρμογής, που δεν υποκαθιστά τη δια ζώσης εκπαίδευση, αλλά διατηρεί στενή την επαφή των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο. Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους τους συντελεστές αυτού του εγχειρήματος, που απέδειξαν ότι, και εν μέσω κρίσης, μπορούν να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα και να ανταποκριθούν τάχιστα και αποτελεσματικά, εφαρμόζοντας έναν ολοκληρωμένο, συνεκτικό σχεδιασμό, προς όφελος της Παιδείας και της Κοινωνίας. Είμαστε εδώ, έτοιμοι και αποφασισμένοι να απαντήσουμε σε κάθε πρόκληση, δίπλα στα παιδιά μας, τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς μας, ώστε να βγούμε μαζί από αυτή την κρίση, δυνατοί.»

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top