Αθήνα: Στην τελική ευθεία η γραμμή 4 του μετρό

Αθήνα: Στην τελική ευθεία η γραμμή 4 του μετρό

Προσωρινή ανάδοχος του έργου για την κατασκευή της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του Μετρό Αθηνών και συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή ανακηρύσσεται η κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑΞ, προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%.

Το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. Ευρώ είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται να επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο. Η γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:

-Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)

-Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)

-Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)

-Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)

-Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ προσέφερε έκπτωση 12,19%, έναντι 10,57% της αντιπάλου της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ- Ansaldo- Hitachi. Η κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ κατέθεσε προσφορά ύψους 1.158.600.000 ευρώ έναντι 1.180.000.000 της αντιπάλους της, δηλαδή η διαφορά των δύο ήταν μόλις 22 εκατ. ευρώ, σε ένα έργο αρχικού προϋπολογισμού 1.510.000.000 ευρώ.

Με δεδομένο ότι κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ είχε συγκεντρώσει και οριακά υψηλότερη βαθμολογία στις τεχνική της προσφορά (88 έναντι 85,71 της αντιπάλου της), θεωρείται δεδομένο ότι είναι η επικρατέστερη για να αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος. Το ερώτημα είναι βέβαια αν η κοινοπραξία από την ΑΚΤΩΡ προσβάλλει δικαστικώς το αποτέλεσμα και πού θα μπορούσε να οδηγήσει αυτό.

O κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ ανέφερε: «Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο πνοής, όχι μόνο από πλευράς αναβάθμισης της ποιότητας ζωής και των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα για τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα έργα υποδομής στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη. Από πλευράς ΑΒΑΞ είμαστε περήφανοι, καθώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά και η μεγάλη μας δυναμική με την αξιολόγηση της τεχνικής μας προσφοράς, αλλά και η ανταγωνιστικότητα μας όσον αφορά το οικονομικό σκέλος. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους όσους έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής στο εγχείρημα, για την αφοσίωση και τις προσπάθειες τους».

Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom κατασκευάζει και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 2022, τρεις σταθμοί της οποίας τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον περασμένο Ιούλιο. Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.

Αναλυτικά παρακάτω η περιγραφή του έργου και το αντικείμενο της σύμβασης:

Το Α’ Τμήμα της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», το οποίο προγραμματίζεται να υλοποιηθεί με την παρούσα δημοπράτηση, έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει:

Δεκαπέντε (15) νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή,

Εννέα (9) ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.

Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 13km.

Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς & διακλαδώσεων.

Σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 860 μ περίπου.

Δύο επίσταθμους της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).

Ένα (1) νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο (ΚΕΛ) θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

Ένα (1) νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

Το Έργο επίσης περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό (20 αυτόματα τραίνα χωρίς οδηγό), καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής

Προϋπολογισμός: Η προβλεπόμενη δαπάνη του Έργου χωρίς Φ.Π.Α. είναι 1.510.000.000,00 Ευρώ.

Διάρκεια κατασκευής: 8 έτη

Κριτήριο ανάθεσης της Σύμβασης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής, σύμφωνα με το άρθρο 311 του N. 4412/16.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης και της Μελέτης Εφαρμογής, η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του Ηλεκτρομηχανολογικού και Σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Α΄ «Άλσος Βεΐκου – Γουδή».

Στο αντικείμενο του Έργου περιλαμβάνονται ενδεικτικά και όχι περιοριστικά:

• Το σύνολο των Οριστικών Μελετών, των Μελετών Εφαρμογής και των λοιπών απαιτούμενων μελετών.

• Πρόσθετες έρευνες (Συμπληρωματική Έρευνα Υπεδάφους (ΣΕΥ).

• Όλες τις τοπογραφικές μελέτες και εργασίες που απαιτούνται για τις ανάγκες κατασκευής του Έργου.

• Αξιολόγηση και διαχείριση κινδύνων

• Κυκλοφοριακές Παρακάμψεις.

• Διευθέτηση Εργοταξιακών Χώρων – Εργοταξιακές Εγκαταστάσεις.

• Γεωμηχανική και Δομητική Παρακολούθηση (ΓΔΠ) των κατασκευών του Έργου, της ζώνης επιρροής του και των κτιρίων και κατασκευών εντός αυτής.

• Ηλεκτρονική Διαχείριση Εγγράφων με κατάλληλο Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης εγγράφων (ΣΗΔΕ).

• Εφαρμογή του συστήματος ΒΙΜ (Μοντελοποίηση Κατασκευαστικών Πληροφοριών) στις μελέτες.

• Προσωρινές και μόνιμες κατασκευές για τα έργα Πολιτικού Μηχανικού στους σταθμούς, στις σήραγγες, στα φρέατα και στα κτίρια του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

• Εργασίες βελτίωσης εδαφών και ενίσχυσης των μέτρων άμεσης υποστήριξης των σηράγγων, κλπ, όπως και όπου απαιτείται.

• Εργασίες εφαρμογής προληπτικών, προστατευτικών ή ακόμα και μέτρων επισκευών όλων των κτηρίων και άλλων υποδομών και κατασκευών λόγω της κατασκευής του Έργου.

• Αρχιτεκτονικά τελειώματα στους σταθμούς, τα φρέατα και τα κτίρια του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

• Μόνιμες συνδέσεις κατασκευών με τα δίκτυα Ο.Κ.Ω.

• Εργασίες αποκατάστασης περιβάλλοντος χώρου σταθμών, φρεάτων, κτιρίων, και λοιπών χώρων στους οποίους έχουν γίνει επεμβάσεις για το Έργο της Γραμμής 4 του Μετρό.

• Προμήθεια και εγκατάσταση των απαιτούμενων Η/Μ και Σιδηροδρομικών συστημάτων.

• Προμήθεια, δοκιμές και θέση σε λειτουργία του απαιτούμενου τροχαίου υλικού.

• Δοκιμές και θέση σε λειτουργία των Η/Μ και Σιδηροδρομικών συστημάτων.

• Οργάνωση και παροχή συντήρησης του Έργου.

• Εκπαίδευση του προσωπικού λειτουργίας και συντήρησης.

• Προμήθεια των απαιτούμενων ανταλλακτικών του Έργου».

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top