Click away: Ανύπαρκτος ο τζίρος για τα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη (ΦΩΤΟ)

Click away: Ανύπαρκτος ο τζίρος για τα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη (ΦΩΤΟ)

Ρεπορτάζ: Αλέξανδρος Αλεξιάδης

Από ελάχιστο, έως μηδενικό χαρακτηρίζουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών για το click away, έμποροι και ιδιοκτήτες καταστημάτων στη Θεσσαλονίκη. Τι λένε στο GRTimes.gr και ποια τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Πολλά αυτοκίνητα και κίνηση, καθόλου πωλήσεις. Αυτή είναι με λίγα λόγια η εικόνα που επικρατούσε από το πρωί στην πολύ βροχερή Θεσσαλονίκη, όπου – όπως και χθες – το αγοραστικό ενδιαφέρον παραμένει εξαιρετικά χαμηλό, με ελάχιστο κόσμο να μπαίνει στη διαδικασία να χρησιμοποιήσει το click away, ως μέθοδο αγοράς. Τσιμισκή, Μητροπόλεως, Αγίας Σοφίας, η κατάσταση ήταν το ίδιο παντού απελπιστική.

Χθες, πρώτη μέρα που άρχισε να εφαρμόζεται η νέα μέθοδος, πολλοί καταστηματάρχες μπήκαν στη διαδικασία να ετοιμάσουν τις επιχειρήσεις τους, βγάζοντας τραπεζάκια με μηχανήματα POS μπροστά στις εισόδους, ενώ άλλοι, δεν μπήκαν καν στον κόπο και προτίμησαν να παραμείνουν στα σπίτια τους.

Όπως αναφέρει στο GRTimes.gr, ιδιοκτήτης καταστήματος ρούχων στην οδό Τσιμισκή, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, οι καταναλωτές και γενικότερα η Ελληνική αγορά δεν ήταν προετοιμασμένη για έναν τέτοιο τρόπο λειτουργίας και για αυτό, δεύτερη μέρα σήμερα, οι πωλήσεις ήταν πάνω-κάτω μηδενικές.

Ο ίδιος τονίζει πως το πρόβλημα υπάρχει και με τους χονδρέμπορους. “Με τα νέα μέτρα, πως γίνεται εγώ ως λιανικό εμπόριο να πάω στον χονδρέμπορα που έχει 3.000 κομμάτια, να κάνω μια μεγάλη παραγγελία ρούχων, χωρίς να μπορώ να τα δω; Ούτε όμως ο χονδρέμπορας είναι έτοιμος να έχει βγάλει 3.000-5.000 κομμάτια φωτογραφίες, είτε είναι κοσμήματα, είτε τσάντες, είτε παπούτσια κτλ, για να τα δείξει στους πελάτες του…  Είναι ένας φαύλος κύκλος. Δεν είναι έτοιμη η ελληνική αγορά για αυτό το πράγμα” λέει χαρακτηριστικά.

Ένα άλλο πρόβλημα που επισημαίνουν οι έμποροι, είναι πως όσοι δεν διαθέτουν e-shop, πέρα από το ότι χάνουν ένα μερίδιο της αγοράς αυτόματα, δεν μπορούν να κάνουν εύκολα επιστροφές χρημάτων στην περίπτωση που πουλήσουν πχ ένα ρούχο, μέσω τηλεφωνικής παραγγελίας ή μέσω Instagram όπως προτιμούν πολλοί ως εύκολη λύση. “Εγώ την απόδειξη τι θα την κάνω μετά;; Θα την ακυρώσω; Και αν έχω και άλλες επιστροφές, πόσες αποδείξεις θα μπορέσω να ακυρώσω στην εφορία μου; Στο eshop επιστρέφονται και φαίνονται στο σύστημα.. σε εμάς;;” λέει χαρακτηριστικά έμπορος.

Όπως ανέφεραν και άλλοι επιχειρηματίες γίνονται κάποια λίγα τηλέφωνα, τα περισσότερα για πληροφορίες, αλλά γενικά είναι πολύ λίγα. “Ανύπαρκτος ο τζίρος… Το μόνο παρήγορο ότι είμαστε ακόμη σε αναστολή” τονίζουν.

Η εκτίμηση πάντως που επικρατεί στην αγορά, είναι πως η κίνηση αυτή έγινε για να αποφορτιστούν περισσότερο οι εταιρείες ταχυμεταφορών που το τελευταίο διάστημα μόνο τέτοιες δεν είναι. Πέρα από το ότι είναι ακόμη σε αναστολή, οι καταστηματάρχες δεν βλέπουν κάτι θετικό, ελπίζοντας να μπορέσουν να ανοίξουν τις επιχειρήσεις τους κανονικά, το συντομότερο δυνατόν.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top