Ζέρβας: Τα σημαντικότερα έργα του τεχνικού προγράμματος – Τι είπε για ΟΑΣΘ

Ζέρβας: Τα σημαντικότερα έργα του τεχνικού προγράμματος – Τι είπε για ΟΑΣΘ

Ρεπορτάζ: Στράτος Λούβαρης

Στο τεχνικό πρόγραμμα για τη νέα χρονιά αναφέρθηκε απόψε από το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιείται μέσω τηλεδιάσκεψης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος  Ζέρβας.

Ο ίδιος, έκανε λόγο για ένα φιλόδοξο τεχνικό πρόγραμμα το οποίοι μπορεί άμεσα και έμμεσα να συνεισφέρει στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και να βελτιώσει συνθήκες και υποδομές προς το συνολικό όφελος της πόλης. Θυμίζουμε ότι το πρόγραμμα του 2021, διαμορφώνεται στο ύψος των περίπου 34,3 εκατ. ευρώ και είναι υψηλότερο σε σχέση με αυτό της τρέχουσας χρονιάς κατά περίπου δέκα εκατ. ευρώ.

Ορισμένα από τα έργα που περιλαμβάνονται σε αυτό, είναι η προκήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την ανάπλαση του μνημειακού άξονα της Αριστοτέλους, η ανάδειξη της περιοχής των πρώην στάβλων της Παπάφη σε ένα νέο τοπόσημο κι η αποκατάσταση του διατηρητέου σχολείου της οδού Κριεζώτου.

Παρουσιάζοντας ορισμένα από τα σημαντικότερα έργα που έχουν περιληφθεί στο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης για το νέο έτος, ο κ. Ζέρβας έκανε ιδιαίτερη αφορά:

  • Στην προκήρυξη αρχιτεκτονικών διαγωνισμών για την ανάπλαση του μνημειακού άξονα της Αριστοτέλους, την αξιοποίηση του διατηρητέου συγκροτήματος του Ντεπό και της περιοχής έναντι του Λευκού Πύργου
  • Στην ανάδειξη σε ένα νέο τοπόσημο της περιοχής των πρώην στάβλων της Παπάφη, έπειτα από την εξασφάλιση χρηματοδότησης περίπου 13 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
  • Στις αναπλάσεις της πλατείας Διοικητηρίου, της ζώνης πρασίνου κατά μήκος των βυζαντινών τειχών στην οδό Επταπυργίου, της οδού Βαφοπούλου, της οδού Σοφούλη, της περιοχής του Ιπποκρατείου Νοσοκομείου, των περιοχών γύρω από την οδό Βάκχου και την οδό Γραβιάς.
  • Στις εμβληματικές παρεμβάσεις στον περιβάλλοντα χώρο σημαντικών δημόσιων κτιρίων όπως τα Δικαστήρια και το παλαιό Αρχαιολογικό Μουσείο
  • Στη δημιουργία Ανοιχτών Κέντρων Εμπορίου στο Καπάνι και στον άξονα της Δημητρίου Γούναρη
  • Στην κατασκευή σύγχρονων υποδομών εκπαίδευσης, έχοντας προβλέψει σε αυτόν τον ευαίσθητο τομέα δεκάδες έργα, όπως η αποκατάσταση του διατηρητέου σχολείου της οδού Κριεζώτου, η ενεργειακή αναβάθμιση του σχολικού συγκροτήματος της Κλεάνθους, η ανέγερση νηπιαγωγείου στην οδό Καπετάν Άγρα κ.α., που συμπληρώνονται με συμβάσεις για τη διαμόρφωση 10 σχολικών αυλών με βιοκλιματικά κριτήρια, για την ανακαίνιση 60 σχολικών κτιρίων και για την υλοποίηση έργων πυρασφάλειας σε 52 σχολεία σε όλες τις δημοτικές κοινότητες.
  • Στις ολοκληρωμένες παρεμβάσεις στις γειτονιές της πόλης προϋπολογισμού 6,2 εκατ. ευρώ, με την πρώτη φάση να περιλαμβάνει παρεμβάσεις σε είκοσι γειτονιές σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα
  • Στο μεγάλο πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων σε 100 οδούς τις πόλης
  • Στο μεγάλο τετραετές κατασκευαστικό πρόγραμμα ολοκλήρωσης των έργων ηλεκτροφωτισμού της πόλης, προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ, που εκτός από την αντικατάσταση παλαιών λαμπτήρων με νέας τεχνολογίας και την εκ νέου τοποθέτηση φωτιστικών σε 15.000 σημεία περιλαμβάνει την υπογειοποίηση των δικτύων και τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων ελέγχου τους.
  • Στη διαμόρφωση είκοσι υπαίθριων χώρων στάθμευσης
  • Στην επέκταση και στη συντήρηση του δικτύου των ποδηλατόδρομων
  • Στο κατασκευαστικό πρόγραμμα για την ανακαίνιση, τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση με τις απαραίτητες υποδομές όλων των κοιμητηρίων που έχει υπό την ευθύνη του ο Δήμος
  • Στα έργα αναβάθμισης του πρασίνου, των αθλητικών εγκαταστάσεων και στις παρεμβάσεις στους τομείς της καθαριότητας και της ανακύκλωσης.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε και στα μεγάλα έργα που δρομολογούνται ή εκτελούνται στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης, όπως το μετρό, η ανάπλαση της ΔΕΘ, η Νέα Τούμπα, η ανασυγκρότηση του Ο.Α.Σ.Θ., το flyover, το Μουσείο Ολοκαυτώματος, το ειδικό χωρικό σχέδιο για το παραλιακό μέτωπο, κ.ά. Πρόκειται, όπως σημείωσε, για έργα «που έχουν προτεραιότητα στην ατζέντα της Διοίκησής μας για την πόλη που οραματιζόμαστε». «Κατά τη διάρκεια της θητείας μας είμαστε σε καθεστώς lockdown και μέτρων επί δέκα μήνες. Την ίδια ώρα ερχόμαστε να αυξήσουμε κατά δέκα εκατομμύρια το τεχνικό πρόγραμμα», σημείωσε.

Επιπλέον, ο ίδιος αναφερόμενος στην ενίσχυση του ΟΑΣΘ και ειδικότερα της αγοράς 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων από τον δήμο Λειψίας, τόνισε μεταξύ άλλων ότι έχει ζητήσει από από την κυβέρνηση την επιτάχυνση υλοποίησης του σχεδιασμού ενώ απάντησε και στη κριτική που δέχθηκε προσωπικά.

«Δε μπορούσα ποτέ να φανταστώ αυτά που λέγονται και γράφονται από κάποιους. Οι ίδιοι οποίοι δεν είχαν κανένα πρόβλημα να κυκλοφορούν όλες αυτές οι “σαραπατράκες”, ηλικίας 20-25 ετών, τα λεωφορεία τα οποία έμεναν στη μέση του δρόμου, για τα λεωφορεία που ήρθαν από τη Λειψία ξαφνικά έγιναν αυτο-αναφλεγόμενα, ξαφνικά έγιναν επικίνδυνα, όταν κάποιο λεωφορεία από αυτά σε πλήρη αναντιστοιχία με το χρησιδάνειο που υπογράψαμε με τον ΟΑΣΘ βρέθηκε να εκτελεί ένα δρομολόγιο, άσχετο, μεταμεσονύχτιο, στην περιοχή του Χορτιάτη, όταν το συμφωνητικό προέβλεπε ότι τα λεωφορεία αυτά θα κάνουν μεταφορικό έργο εντός των ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης”, είπε .

“Όλοι αυτοί οι οποίοι φρόντισαν να εξαθλιώσουν τον ΟΑΣΘ, όταν έκαναν συμβάσεις που έχουν καταπέσει γιατί παραβιαζόντουσαν ευθέως διατάξεις της νομοθεσίας, έρχονται και μας κουνάν το δάχτυλο. Αυτοί που κάνανε εγκαίνια με μουσαμάδες, αυτοί που κυκλοφορούσαν λεωφορεία από την ιστορία, από το απώτερο παρελθόν της πόλης μας, έρχονται και κάνουν πόλεμο σε οποιαδήποτε προσπάθεια πρόκειται να γίνει για την εξιχνίαση του ΟΑΣΘ, την προσωρινή και την οριστική. Αλλά εδώ είμαστε και εμείς πάντα θα δουλεύουμε και θα προσφέρουμε λύσεις», τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Απάντηση Νοτοπούλου

«Ακούσαμε για άλλη μια φορά τον κ. Ζέρβα να μας προκαλεί δυσάρεστα για το θέμα του ΟΑΣΘ. Ο ΟΑΣΘ και οι οδικές μεταφορές και συγκοινωνίες δεν θα υπήρχαν στην πόλη. Όσοι εκμεταλλεύτηκαν τον ΟΑΣΘ οικονομικά, πολιτικά, αυτοδιοικητικά ρουσφετολογικά τα τελευταία 60 χρόνια σήμερα θεωρούν ότι ο ΟΑΣΘ δημιουργήθηκε το 2017. Ό,τι γινόταν 60 χρόνια γίνεται και σήμερα. Άφησαν λεωφορεία 20ετίας, ενώ πουλούσαν τα 12ετίας για παλιοσίδερα. 394 λεωφορεία πουλήθηκαν για 570 ευρώ το ένα, 12 ετών, γι’ αυτό είχαμε τις σακαράκες και για αυτό κ. Ζέρβα κάναμε διαγωωισμό για 350 ολοκαίνουρια», τόνισε η επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί» Κατερίνα Νοτοπούλου, προσθέτοντας, ότι “εσείς πρωτοστατίσατε και τολμάτε να μιλάτε σήμερα, στο να σταματήσει ο διαγωνισμός, γιατί; Γιατί στερήσατε 350 καινούργια λεωφορεία και τουλάχιστουν 200 καινούργιους οδηγούς; Ας μας το εξηγήσει κάποιο”.

“Ξεχνάτε επίσης να αναφέρετε ότι βρήκαμε 730 ευρώ στο ταμείο αντί για 37 εκατομμύρια. Αυτά ξεχνάτε να τα πείτε. Το ότι δεν αναλαμβάνετε τις ευθύνες σας είναι γνωστό. Το ότι σήμερα όμως, που συζητούμε για το τεχνικό πρόγραμμα, τις υποδομές δηλαδή του δήμου και το σχέδιο της επόμενης μέρας εξακολουθείτε να κοροϊδεύετε τους Θεσσαλονικείς, αντί να ζητήσετε μία συγγνώμη και να σηκώσετε τα μανίκια, να ανασκουμπωθείτε και να κάνετε καμιά δουλειά είναι πραγματικά αδιανόητο και εξωφρενικό. Είναι εγκληματικό για την πόλη», τόνισε η κα. Νοτοπούλου.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ