Διστακτικοί οι Βενζινοπώλες με τον κλιματικό νόμο: «Θολό τοπίο η ηλεκτροκίνηση»

Διστακτικοί οι Βενζινοπώλες με τον κλιματικό νόμο: «Θολό τοπίο η ηλεκτροκίνηση»

Ρεπορτάζ: Αναστασία Κοσμίδου

Επιφυλακτικοί με τον νέο κλιματικό νόμο ο οποίος καταργεί και επισήμως τη πετρελαιοκίνηση είναι οι βενζινοπώλες. «Είναι υποκρισία» λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, Θεμιστοκλής Κιουρτζής στο GRTimes.

Μεταρρυθμίσεις για τον ενεργειακό προσανατολισμό της χώρας προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά και μέτρα που επηρεάζουν την καθημερινότητα των πολιτών όσον αφορά στη θέρμανση κατοικιών και τα ΙΧ, περιλαμβάνει ο κλιματικός νόμος, που παρουσιάστηκε χθες Πέμπτη 4/11 στο υπουργικό συμβούλιο, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να ανακοινώνει ότι:

  • Από το 2023 σε όλα τα νέα σπίτια που θα κατασκευάζονται, θα απαγορεύεται η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου εκεί που υπάρχει επαρκές δίκτυο φυσικού αερίου.
  • Από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
  • Και από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ο πρόεδρος Ένωσης Βενιζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝΒΕΘ) και εκπρόσωπος στην Π.Ο.Π.Ε.Κ. Θεμιστοκλής Κιουρτζής αναφέρει στο GRTimes εμφανώς προβληματισμένος ότι «δεν μας συμφέρει η απόφαση της κυβέρνησης και δεν μπορεί να γίνει ακόμη ουσιαστική συζήτηση, καθώς η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα σε εμβρυακό στάδιο στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να επικρατεί ένα θολό τοπίο».

«Εμείς θέλουμε να συμβαδίσουμε με τις εξελίξεις της τεχνολογίας και να προσαρμοστούμε με τις ανάγκες που έχει επιφέρει η κλιματική κρίση, αλλά δεν μπορούμε μιλάμε ρεαλιστικά όταν δεν υπάρχουν οι στοιχειώδεις υποδομές στην Ελλάδα» προσθέτει.

Σχέδιο εκτός της ελληνικής πραγματικότητας χαρακτηρίζει ο κ. Κιουρτζής τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση, η οποία για να εφαρμοστεί από τη θεωρία στη πράξη θα πρέπει οι  αρμόδιοι των αποφάσεων να λάβουν υπόψη τους:

  • το κόστος
  • την υποδομή
  • την ασφάλεια (καθώς έχουν σημειωθεί ατυχήματα με φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων)
  • τη δυνατότητα προσαρμογής των πρατηρίων καυσίμων
  • την εκπαίδευση

«Φαύλος κύκλος και υποκρισία» η στροφή στην ηλεκτροκίνηση

Υποκριτική  χαρακτήρισε τη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια, η οποία έχοντας πρόσχημα την προστασία του περιβάλλοντος αποσκοπεί επί της ουσίας στο κέρδος από τις εκάστοτε εταιρείες ενέργειας.

«Πριν από λίγα χρόνια προωθούσαν το πετρέλαιο κίνησης, τώρα την ηλεκτροκίνηση και ενδεχομένως στο άμεσο μέλλον να κάνουν στροφή στο υγραέριο αναλογικά με το κέρδος που αποσκοπούν να επιτύχουν δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο» επισημαίνει, διευκρινίζοντας επίσης ότι το φυσικό αέριο είναι εξίσου φιλικό προς το περιβάλλον αλλά δεν προωθείται.

«Τα καύσιμα δεν έχουν πρωτεύον ρόλο στην κλιματική κρίση, αντιθέτως η εξόρυξη που γίνεται για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι εξίσου αν όχι και περισσότερο ζημιογόνος για το περιβάλλον» είπε ενώ πρόσθεσε ότι η «η υπερφορολόγηση του πετρελαίου αναγκάζει τον καταναλωτή να στραφεί σε άλλες διεξόδους για τη θέρμανση του, όπως τα πέλλετ, με αποτέλεσμα να διαιωνίζεται η μάστιγα της αποψίλωσης των δασών».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ηλεκτροκίνηση: Θετικοί υπό προϋποθέσεις οι ιδιοκτήτες ταξί

Κορωνοϊός: Βρέφος 20 ημερών στο Ιπποκράτειο – 6 παιδιά νοσηλεύονται συνολικά (ΗΧΗΤΙΚΟ)

Λιβανός: Νέα εργαλεία χρηματοδότησης των αγροτών- έρχονται και funds

Κέντρα Αισθητικής: “Ενισχύεται η μαύρη εργασία στο 100% με τα νέα μέτρα”

Τρέχουν άρον-άρον οι ανεμβολίαστοι στα κομμωτήρια: “Μας βάζουν ταφόπλακα”, λένε οι κομμωτές

Τρέχουν άρον-άρον οι ανεμβολίαστοι στα κομμωτήρια: “Μας βάζουν ταφόπλακα”, λένε οι κομμωτές

Κρούσματα σε κλινική με ηλικιωμένους στη Θεσσαλονίκη (ΦΩΤΟ)

Σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη σήμερα ο Θάνος Πλεύρης

Θεσσαλονίκη: Σύσκεψη για το νέο γήπεδο του Άρη (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Θεσσαλονίκη: Η κοινότητα εθελοντών που μαγειρεύει και κάνει «delivery» σε άπορους

 

 

 

 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top