Ένωση Εστιατορίων: Καταγγελίες για «ληστρικές» προμήθειες από εταιρείες delivery

Ένωση Εστιατορίων: Καταγγελίες για «ληστρικές» προμήθειες από εταιρείες delivery

Ρεπορτάζ: Θωμάς Καλέσης

Πλήρης εκμετάλλευση του τομέα διανομής φαγητού στο διάστημα της πανδημίας και του lockdown καθώς επίσης και υπέρογκες προμήθειες από τις μεγάλες εταιρείες delivery, καταγγέλλουν τα μέλη της Ένωσης Εστιατορίων και Συναφών Αττικής με σχεδόν καθημερινές αναρτήσεις στη σελίδα που διαθέτουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μάλιστα, ο πρόεδρος της Ένωσης, Ιωάννης Δαβερώνης μιλώντας στο GRTimes αναφέρει ότι ίσως είναι καιρός το delivery να φύγει από αυτές τις εταιρείες που εκμεταλλεύονται καταστάσεις και η διανομή φαγητού να επιστρέψει στις ίδιες τις επιχειρήσεις.

«Στο διάστημα της πανδημίας και του lockdown όταν ο κόσμος δεν μπορούσε να επισκεφθεί τα καταστήματά μας και αυτά βασίστηκαν κατά κύριο λόγο στο take away και στο delivery για να καταφέρουν να επιβιώσουν, οι εταιρείες με μια καλή διαφήμιση βρήκαν την ευκαιρία να αυξήσουν σημαντικά τις προμήθειες τους. Συμφωνούμε ότι πρόκειται για μια πρακτική που είναι πολύ δυναμική και ακολουθείται στο εξωτερικό, όμως τα πράγματα για την εστίαση έχουν αλλάξει. Μεγάλα περιθώρια κέρδους δεν υπάρχουν, όμως οι ίδιες οι εταιρείες διανομής για να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους, προσπαθούν να εξασφαλίσουν όλο και μεγαλύτερα ποσά μέσω των προμηθειών. Στο πλαίσιο αυτό, αρκετές επιχειρήσεις φεύγουν. Και λόγω της αστοχίας της e-food αλλά και γιατί δεν πάνε καλά» συμπληρώνει ο κ. Δαβερώνης.

Προμήθειες ακόμη και 22% – Μπορούμε να επιστρέψουμε στον παραδοσιακό τρόπο του delivery

Αναφερόμενος στα ποσοστά προμηθειών που ζητούν οι μεγάλες εταιρείες διανομής φαγητού από τις επιχειρήσεις εστίασης, ο κ. Δαβερώνης τονίζει πως «όλο αυτό το διάστημα έχουμε ακούσει και για 20% και για 22% και για 17% προμήθεια. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν τί ακριβώς συνέβη όλο αυτό το διάστημα με κλειστούς εσωτερικούς χώρους και μοναδική διέξοδο το delivery».

Παράλληλα προσθέτει πως «η επιστροφή του κλάδου διανομής φαγητού στις επιχειρήσεις, είναι ένα βήμα εφικτό. «Είναι θέμα κουλτούρας, είναι θέμα πελατών. Αυτοί στηρίζονται κυρίως στην ποιότητα και στις καλές τιμές, κάτι που μια επιχείρηση θα πρέπει να το διαχειρίζεται από μόνη της. Συμφωνούμε ότι τα πράγματα έχουν εξελιχθεί. Πρέπει όμως να πείσουμε τον πελάτη να σηκώσει το τηλέφωνο και να κάνει την παραγγελία του και η επιχείρηση να φροντίσει για την ποιότητα. Εάν μεταφέρουμε τα σωστά μηνύματα μπορούμε να επιστρέψουμε στον παραδοσιακό τρόπο του delivery» προσθέτει.

Υπάρχει στοχοποίηση της εστίασης

Σε ερώτηση για το πώς κινήθηκε η εστίαση κατά τους μήνες του καλοκαιριού, ο πρόεδρος της Ένωσης Εστιατορίων και Συναφών Αττική, σημείωσε ότι «Ιούλιο και Αύγουστο οι επιχειρήσεις δούλεψαν καλά, μετά από μια πάρα πολύ δύσκολη χρονιά», ενώ αναφερόμενος στα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν ενόψει του χειμώνα, αλλά και για το αποτύπωμα που αφήνουν στην εστίαση τα τοπικά μίνι – lockdown, ο κ. Δαβερώνης σημείωσε στο GRTimes πως «γενικότερα, υπάρχει μια στοχοποίηση του κλάδου μας, ο οποίος μπαίνει στη μέση για να λυθεί το θέμα των εμβολιασμών. Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να σταματήσουν τα μέτρα που έχουν ως στόχο να πλήξουν περαιτέρω τις ήδη «πληγωμένες» από την πανδημία επιχειρήσεις και να παρθούν μέτρα στήριξης, διότι είμαστε και από τους μεγαλύτερα αναπτυσσόμενους τομείς στη χώρα. Είναι ανάγκη να προστατευθούμε από την Πολιτεία και όχι να στοχοποιηθούμε».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ