“Παράλογο να πληρώσουμε τέλη κυκλοφορίας με ακινητοποιημένα λεωφορεία”

“Παράλογο να πληρώσουμε τέλη κυκλοφορίας με ακινητοποιημένα λεωφορεία”

Κραυγή αγωνίας απευθύνουν προς την Πολιτεία, οι επαγγελματίες των τουριστικών λεωφορείων, έναν επαγγελματικό κλάδο που έχει πληγεί ιδιαίτερα από τα μέτρα που έχουν παρθεί ενάντια στην πανδημία. 

Ρεπορτάζ: Θωμάς Καλέσης 

“Ο δικός μας ο κλάδος έχει πληγεί στο σύνολό του κατά 93%. Έχουμε να πατήσουμε μίζα πάνω από δέκα μήνες, πλησιάζουμε πλέον τον χρόνο. Οπότε και ένα ευρώ να βρίσκαμε στο δρόμο θα σκύβαμε να το μαζέψουμε” τονίζει στο GRTimes ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Λεωφορείων Ελλάδας (ΕΤΛΕ), Αλέξανδρος Γασπαράτος, Ένωση που ανήκει στην Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού.  

Τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο δύσκολα από την στιγμή που δεν φαίνεται φως στον ορίζοντα ενόψει και του τρίτου κύματος της πανδημίας, αναφορικά με το πότε οι επαγγελματίες στον χώρο του τουρισμού θα μπορέσουν να βάλουν και πάλι μπροστά τις μηχανές τους. Και όλα αυτά την στιγμή που τα πάγια έξοδα τόσο σ’ ότι αφορά τα οχήματά τους, όσο και αυτά που αφορούν την ζωή τους, αυξάνονται μέρα με τη μέρα. “Το μεγάλο παιχνίδι γίνεται με τις αστικές συγκοινωνίες και το μονοπώλειο των ΚΤΕΛ. Θα μπορούσαμε ίσως να έχουμε και εμείς ορισμένες από τις αστικές γραμμές που έχουν παραχωρηθεί, τώρα που ουσιαστικά δεν έχουμε έργο, αλλά οι υπεύθυνοι δεν μας ακούν” τονίζει ο κ. Γασπαράτος.

“Ταυτόχρονα τα πάγια έξοδα, ενοίκια, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο, τράπεζες, ασφαλιστικές εισφορές, τρέχουν, όπως τρέχουν και τα έξοδα που αφορούν το αυτοκίνητο. Δεν είναι μόνο το πετρέλαιο που κινεί ένα όχημα. Υπάρχουν και άλλα πράγματα που κοστίζουν και εμείς εδώ και ένα χρόνο περίπου δεν έχουμε έσοδα. Όλο αυτό το διάστημα που δεν εργαζόμαστε, δεν έχουμε λάβει καμία οικονομική ενίσχυση -και δεν μιλώ για τους εργαζόμενους αλλά για τους ιδιοκτήτες- και τώρα, καλούμαστε να πληρώσουμε κι ένα σημαντικό ποσό για τέλη κυκλοφορίας. Χωρίς καν να έχουμε μετακινήσει τα λεωφορεία μας” προσθέτει. 

Από τη μια τσέπη θα μπουν και από την άλλη θα βγουν

Εξηγώντας τον λόγο για τον οποίο η απόφαση περί πληρωμής των τελών κυκλοφορίας φαντάζει παράλογη για οχήματα που δεν έχουν μετακινηθεί σχεδόν ένα χρόνο, ο κ. Γασπαράτος τονίζει στο GRTimes πως “ακόμη και τα μισά χρήματα να κληθούμε να πληρώσουμε είναι μια δύσκολη κατάσταση για εμάς και θα σας εξηγήσω γιατί. Η κυβέρνηση μας έχει πει, ότι βρίσκεται στη διαδικασία ελέγχων των αιτήσεων μας προκειμένου να μας δώσει μια οικονομική βοήθεια η οποία δεν γνωρίζουμε και πότε θα μας δοθεί. Εάν εμείς κληθούμε να πληρώσουμε τα τέλη, σημαίνει ότι τα χρήματα από τη μια τσέπη θα μπουν και από την άλλη βγουν προκειμένου να καταλήξουν εκ νέου στα ταμεία του κράτους. Είμαι λοιπόν πεπεισμένος ότι οι μισοί και παραπάνω επαγγελματίες του κλάδου δεν θα πληρώσουν το αντίτιμο. Όχι γιατί δεν θέλουν, αλλά γιατί δεν μπορούν”.

Προσθέτει δε, πως ένα ενδεχόμενο μέτρο βάσει του οποίου θα κληθούν να πληρώσουν το μισό ποσό, είναι επίσης παράλογο, δίνοντας το εξής παράδειγμα: “Μία μετακίνηση -που αυτόν τον χρόνο πολλοί επαγγελματίες δεν την έχουν κάνει – κοστίζει περίπου 500 ευρώ. Τα τέλη κυκλοφορίας για ένα λεωφορείο 50 θέσεων κοστίζουν 595 ευρώ. Τα μισά λοιπόν αντιστοιχούν σε 297,5 ευρώ. Γιατί να κληθεί ένας επαγγελματίας να πληρώσει ένα ποσό κοντά στα 300 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας χωρίς ουσιαστικά να έχει κυκλοφορήσει το όχημά του; Είναι παράλογο. Ωστόσο είναι τουλάχιστον κάτι, μια κίνηση καλής θέλησης από την πλευρά της Πολιτείας” καταλήγει.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ