Εργατικά Κέντρα σε Κ. Μητσοτάκη για διανομείς: “Το ποτήρι ξεχείλισε”

Εργατικά Κέντρα σε Κ. Μητσοτάκη για διανομείς: “Το ποτήρι ξεχείλισε”

Ανοιχτή επιστολή για το θέμα των διανομέων απέστειλαν προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη 32 εργατικά κέντρα, αναφέροντας τα προβλήματα των εργαζομένων του κλάδου, και ζητούν καλύτερες συνθήκες εργασίας, όπως την άμεση υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για όλους τους διανομείς.

Τα πρόσφατα γεγονότα με τη διαδικτυακή πλατφόρμα efood, η οποία «εκβιαστικά πρότεινε σε διανομείς της να συνάψουν μια άλλη μορφή εργασιακής σχέσης- αυτή του freelancer», όπως αναφέρουν, «ήταν απλά η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι».

Δείτε ολόκληρη την επιστολή εδώ

Δείτε τα κυριότερα σημεία της επιστολής:

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Η περίπτωση της efood και της Delivery Hero, ήταν απλά η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Σαν την efood υπάρχουν δεκάδες άλλες περιπτώσεις που είναι έτοιμες να εκραγούν, διότι απλά η κατάσταση δεν πάει άλλο. Η κατάσταση στα μικρομάγαζα ούτως ή άλλως δεν ήταν καλύτερη, γι’ αυτό και βρήκαν πρόσφορο έδαφος και εισχώρησαν οι πλατφόρμες.

Διαπιστώσατε και εσείς, ως Κυβέρνηση, τη δύναμη της κοινωνικής αντίδρασης με έναν τρόπο διαφορετικό, τον οποίο πολλοί ονομάζουν διαδικτυακό ακτιβισμό. Το διαδίκτυο αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στη σφαίρα επιρροής της κοινής γνώμης. Αμέτρητοι χρήστες ή μη του γνωστού Αpp παράδοσης έτοιμου φαγητού, το οποίο παρεμπιπτόντως τον πρώτο χρόνο της πανδημίας κατέγραψε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 49% (64,4 εκατ. ευρώ, από 43,1 εκατ. ευρώ το 2019) και αύξηση καθαρών κερδών κατά 26,7% (21,3 εκατ. ευρώ, από 16,8 εκατ. ευρώ το 2019) έσπευσαν να βαθμολογήσουν την εφαρμογή με ένα αστέρι. Αποτέλεσμα αυτού ήταν το rating της εφαρμογής να πέσει από το 4,6 που ήταν στις αρχές της εβδομάδας στο Google, στο 2,1 το μεσημέρι της Παρασκευής, στο 1,7 αργά το απόγευμα της ίδιας ημέρα για να φτάσει εντέλει στο 1,1 το βράδυ της περασμένης Παρασκευής.

Το διαδίκτυο, όμως, δεν έστειλε μόνο ένα ηχηρό μήνυμα στη Delivery Hero, αλλά και σε εσάς ως Πρωθυπουργό της χώρας. Ένα μήνυμα που επισφραγίστηκε και στους δρόμους, με χιλιάδες riders να κατακλύζουν όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα κατά τη χθεσινή κινητοποίηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό- Τουρισμό, την οποία στήριξαν δεκάδες οργανώσεις και βεβαίως η τριτοβάθμια Γ.Σ.Ε.Ε. Οι Riders, οι χιλιάδες χρήστες του διαδικτύου, οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι της χώρας, ζητούν από εσάς να επιδείξετε μεγαλύτερη ευαισθησία γύρω από τις εργασιακές σχέσεις τόσο στο συγκεκριμένο κλάδο, αλλά και σε κάθε άλλο εργασιακό κλάδο. Μην αγνοήσετε και μην προσπεράσετε αυτό το μήνυμα διότι…το επόμενο «rating» που θα δεχθεί αρνητική βαθμολογία, ίσως να είναι το Κυβερνητικό «rating». Μην ξεχνάτε ότι και ο κόσμος της εργασίας βαθμολογεί τις Κυβερνήσεις στο τέλος κάθε εκλογικής περιόδου.

Σας καλούμε λοιπόν να στηρίξετε το συγκεκριμένο κλάδο, να επιδείξετε τη δέουσα πολιτική ευαισθησία και να λάβετε πρόσθετα μέτρα αυστηροποίησης των κανόνων της αγοράς εργασίας, στηρίζοντας με ενεργές πολιτικές όλους όσοι είτε από επιλογή, είτε από ανάγκη βρέθηκαν στη θέση του «παιδιού που έχει φύγει και είναι στο δρόμο», με το πακέτο με το εμπόρευμα μας ή την πίτσα, το σουβλάκι, τον καφέ, την κρέπα μας. Όλους όσοι κινδυνεύουν σε κάθε εκατοστό στην άσφαλτο να μην γυρίσουν ζωντανοί σπίτι τους. Όλους όσοι «τρώνε» καθημερινά τα καυσαέρια από τις εξατμίσεις των ασυντήρητων Ι.Χ, φορτηγών και λεωφορείων και βιώνουν τις καιρικές συνθήκες στο πετσί τους.

Αν θέλετε λοιπόν να δείξετε αλληλεγγύη στον κλάδο των ταχυμεταφορέων -ταχυδιανομέων πρέπει να το κάνετε έμπρακτα. Το τελευταίο εργασιακό νομοσχέδιο της Κυβέρνησής σας δεν έβαλε τάξη στην αταξία που επικρατεί στον κλάδο. Αντιθέτως, προκάλεσε σύγχυση και θόλωσε περισσότερο το τοπίο στο τι τελικά ισχύει και τι τελικά δικαιούται κάθε εργαζόμενος/η. Κι όχι μόνο. Άναψε το πράσινο φως σε τέτοιου τύπου πλατφόρμες όπως η efood να προβούν σε εκβιασμούς σε βάρος του απασχολούμενου σε αυτές προσωπικού. Αν συνυπολογίσει κανείς και την παντελή έλλειψη ολοκληρωμένου σχεδίου δράσης των συναρμόδιων για την πάταξη της εργοδοτικής παραβατικότητας στον κλάδο, τότε δεν είναι υπερβολή ο ισχυρισμός ότι επικρατούν συνθήκες εργασιακής «ζούγκλας».

Η αδήλωτη ή η ψευδώς δηλωμένη εργασία πρέπει να εκλείψει. Το ίδιο πρέπει να εκλείψουν και οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Οι συμβάσεις όλες πρέπει να είναι εξαρτημένης εργασίας και μάλιστα αορίστου χρόνου. Οι ψευδεπίγραφες συμβάσεις με «τίτλο κτήσης» (κοινώς μπλοκάκι) ή οι συμβάσεις με «βαπτισμένους» εργαζομένους ως… «ελεύθερους επαγγελματίες»…πρέπει να καταργηθούν. Όλοι γνωρίζουμε ότι πίσω από κάθε τέτοια σχέση εργασίας υποκρύπτεται πάντα εξαρτημένη εργασία. Υπάρχει διευθυντικό δικαίωμα και εντολές των υπευθύνων της πλατφόρμας, υπάρχει απομακρυσμένη παρακολούθηση των διαδρομών και των διανομών, υπάρχουν αξιολογήσεις της παραγωγικότητας οι οποίες βεβαίως είναι συνδεδεμένες με την ταχύτητα διανομής μιας παραγγελίας και το χρόνο ημερήσιας διασύνδεσης στην πλατφόρμα (συνεπώς επιβάλλεται έστω και έμμεσα συγκεκριμένο ωράριο εργασίας). Δε νοείται λοιπόν το «παπί» να λογίζεται ως επιχείρηση διότι απλούστατα δεν είναι. Ήταν λάθος της Κυβέρνησης να αναγνωρίσει τέτοιες μορφές απασχόλησης στο συγκεκριμένο κλάδο. Ήταν λάθος της που δεν περιόρισε ευθύς εξαρχής την εργασιακή σχέση σε σχέση εξαρτημένης εργασίας. Οφείλετε λοιπόν να αναγνωρίσετε πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα στους «Riders», είτε απασχολούνται σε πλατφόρμα, είτε σε εμπορικά καταστήματα, είτε σε καταστήματα εστίασης-καφέ. Μόνο έτσι εκφράζονται έμπρακτα το ενδιαφέρον και η αλληλεγγύη. Μόνο έτσι η πολιτική αποκτά ουσία και δεν περιορίζεται απλά και μόνο σε επικοινωνία.

Λάβετε άμεσα μέτρα και πρωτοβουλίες ώστε:

Να υπογραφεί άμεσα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που να καλύπτει το σύνολο των διανομέων της χώρας (εστίαση, εμπόριο, τρόφιμα).

Να σταματήσει η επιβολή της freelancing εργασίας και να μετατραπούν όλες οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου σε αορίστου εξαρτημένης εργασίας,

Να μην φορολογείται και να μην υπόκειται σε κρατήσεις η χιλιομετρική αποζημίωση για τη συντήρηση των οχημάτων,

Να μην φορολογούνται και να μην υπόκεινται σε κρατήσεις τα ηλεκτρονικά φιλοδωρήματα ή εφόσον θεωρούνται νόμιμος μισθός να πληρώνονται επ’ αυτών προσαυξήσεις για υπερωριακή απασχόληση, εργασία τις Κυριακές, αργίες και νύχτες.

Να σταματήσουν τα συστήματα αξιολογήσεων που υιοθετούν οι εταιρείες ως κριτήριο απόλυσης και απειλή στέρησης ημερομισθίων,

Να συμπεριληφθούν οι διανομείς στα μέτρα πρόληψης διάδοσης του Sars-Cov-2 και να γίνεται η παράδοση στην είσοδο κάθε κτηρίου, με εξαίρεση περιπτώσεις ατόμων με κινητικά προβλήματα,

Να προβλέπονται χώροι υγιεινής και στεγασμένοι χώροι αναμονής για τους Riders.

Να ασφαλίζονται με ευθύνη των εργοδοτών το όχημα, ο εξοπλισμός και τα χρηματικά ποσά, από τον κίνδυνο ληστείας,

Να οριοθετηθούν ορθολογικά οι χιλιομετρικές αποστάσεις παραλαβής και παράδοσης,

Να σταματήσει η ηθική και ψυχολογική παρενόχληση προς τους εργαζόμενους και να υποβληθούν σε αυστηρό θεσμικό έλεγχο από το ΣΕΠΕ και το Υπουργείο Εργασίας όλες οι εσωτερικές παραμετροποιήσεις της εφαρμογής που οδηγούν σε μισθολογικές και ανταγωνιστικές διακρίσεις και που χρησιμοποιούνται ως λόγοι απόλυσης,

Να διακόπτεται η διανομή με απόφαση κρατικής αρχής σε περιόδους ακραίων καιρικών φαινομένων (βροχές, χιόνια, παγετοί, καύσωνες).

Εμείς από την πλευρά μας, τιμώντας το θεσμικό μας ρόλο, δηλώνουμε ότι δεν θα επιτρέψουμε να εκβιάζονται οι συνάδελφοί μας, ενώ θέτουν σε κίνδυνο τις ίδιες τους τις ζωές. Θα συνεχίσουμε αταλάντευτα τον αγώνα μας, από κοινού με τους “Riders”, για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας, την πάταξη εργοδοτικών αυθαιρεσιών και παρανομιών, την κατάκτηση ενιαίου πλαισίου εργασιακών σχέσεων, το χτίσιμο ενός δικαιωματικού χάρτη που θα ανοίγει «ομπρέλα» προστασίας στην κακοκαιρία που βιώνουν ανεξαρτήτως σχέσης εργασίας και εργοδότη.

ΤΑ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΡΟΔΟΥ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΧΑΝΙΩΝ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΒΕΡΟΙΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΡΑΜΑΣ

ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΛΛΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕIΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΗΒΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΔΕΣΣΑΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΑΤΟΥ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ ΠΕΡΑΧΩΡΑΣ – ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΥΡΓΟΥ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΧΙΟΥ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ ΚΑΙ ΔΩΡΙΔΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΓΡΕΒΕΝΩΝ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΒΟΛΟΥ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΙΓΙΟΥ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Θεσσαλονίκη: Στους δρόμους οι διανομείς της e-food  (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Σε κινητοποιήσεις προχωρούν οι διανομείς

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ