ESERO: To ΑΠΘ φέρνει τη μαγεία του διαστήματος στα σχολεία (VIDEO)

ESERO: To ΑΠΘ φέρνει τη μαγεία του διαστήματος στα σχολεία (VIDEO)

Η μαγεία της επιστήμης αλλά και των τεχνολογιών του διαστήματος, στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την ερχόμενη σχολική χρονιά, μέσω του του γραφείου ESERO (European Space Education Resource Office) στην Ελλάδα που ξεκίνησε τη λειτουργία του στο ΑΠΘ.

Οι στόχοι του προγράμματος που θα αναπτυχθεί από το ESERO, μέσω του ΑΠΘ και θα υλοποιηθεί στα σχολεία μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων που έχει δημιουργήσει το υπουργείο Παιδείας, παρουσιάστηκαν σήμερα σε συνέντευξη Τύπου με τη συμμετοχή της υφυπουργού Παιδείας, Ζέττας Μακρή, του Πρύτανη του ΑΠΘ, Καθηγητή Νίκου Παπαϊωάννου, του Αντιπρύτανη Έρευνας και Διά Βίου Εκπαίδευσης, Αναπληρωτή Καθηγητή, Ευστράτιου Στυλιανίδη, του υπευθύνου για τη λειτουργία του Γραφείου ESERO (πρωτοβάθμια εκπαίδευση), Καθηγητή του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, Νίκου Λαμπρινού και του υπευθύνου για τη λειτουργία του Γραφείου ESERO (δευτεροβάθμια εκπαίδευση), Επίκουρου Καθηγητή του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ, Αντώνιου Μουρατίδη.

Το γραφείο ESERO, θα έχει ως βασικό στόχο την ανάδειξη της σημασίας του Διαστήματος στη σύγχρονη κοινωνία και οικονομία, ενώ αυτό θα είναι υπεύθυνο για την οργάνωση και τον συντονισμό της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών και μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, στις επιστήμες STEM, στις επιστήμες του Διαστήματος και στην παραγωγή σχετικού υλικού.

Η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, συνεχάρη το ΑΠΘ που διεκδίκησε με επιτυχία την ανάθεση του ESERO στην Ελλάδα, μέσα από τον σχετικό διεθνή διαγωνισμό – κάνοντας στη συνέχεια και ειδική μνεία στην καθοριστική συνδρομή του κ. Στυλιανίδη – επισημαίνοντας μεταξύ άλλων πως αυτό θα συμβάλει στη διαμόρφωση προγραμμάτων ανάπτυξης δεξιοτήτων STEM (Science Technology Engineering and Mathematics), σε συνεργασία με φορείς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η κ. Μακρή έκανε λόγο για ένα σύγχρονο και καινοτόμο εκπαιδευτικό σύστημα, εξωστρεφές και προσαρμοσμένο στις ανάγκες του 21ου αιώνα που εξασφαλίζει στα παιδιά τη δυνατότητα και την ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον. Όπως είπε, είναι ένα μακροπρόθεσμο εκπαιδευτικό έργο για ένα βιώσιμο μέλλον που θα ενισχύσει τη διδασκαλία και τη μάθηση των κλάδων STEM.

Όπως δήλωσε ο Πρύτανης του ΑΠΘ, Νίκος Παπαϊωάννου, η λειτουργία του γραφείου προσφέρει νέες προοπτικές στην προώθηση των επιστημών Science, Technology, Engineering και Mathematics και των επιστημών του διαστήματος στη χώρα μας. «Το Αριστοτέλειο διαθέτει διεθνώς αναγνωρισμένη εμπειρία και τεχνογνωσία στις σπουδές STEM που σχετίζονται με το διάστημα» ανέφερε μεταξύ άλλων, κάνοντας ειδική αναφορά και σε μεγάλες επιτυχίες που είχαν επιστήμονες του, στο συγκεκριμένο πεδίο.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαϊωάννου, το γραφείο εντάσσεται στην ευρύτερη «λογική του αναβαθμισμένου δημόσιου σχολείου με όραμα και είναι αυτό που χρειαζόμαστε στις μέρες μας στον 21ο αιώνα», υπογραμμίζοντας την εξωστρέφεια και την καινοτομία του ΑΠΘ και λέγοντας ότι μέσα από αυτό το γραφείο αναδεικνύεται «το διεθνές κύρος του πανεπιστημίου και η πολυσήμαντη δουλειά των ανθρώπων του».

Από την πλευρά του ο Αντιπρύτανης Έρευνας και Διά Βίου Μάθησης, Αναπληρωτής Καθηγητής Ευστράτιος Στυλιανίδης, έκανε λόγο για μια τεράστια επιτυχία και για μια Εθνική εκπαιδευτική υποδομή, μια Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική υποδομή που βάζει τη χώρα μας, μαζί με άλλες χώρες στον χάρτη, στην εκπαίδευση γύρω από τον χώρο του διαστήματος αλλά και των STEM, προσθέτοντας πως στόχος του ΑΠΘ είναι το πρόγραμμα να φτάσει σε όλα τα σχολεία.

Είπε ακόμη ότι στην Ελλάδα υπάρχει ένα εξαιρετικά αυξημένο, επιστημονικό, ερευνητικό, αλλά και δημόσιο ενδιαφέρον, για τον χώρο του διαστήματος, προαναγγέλλοντας πως «τους επόμενους μήνες θα δούμε, μια πρωτοβουλία και της Ελληνικής Κυβέρνησης, ένα πρόγραμμα να αναπτύσσεται γύρω από το διάστημα, με την κατασκευή των νανοδορυφόρων». Σύμφωνα με τον κ. Στυλιανίδη, στο πρόγραμμα θα επενδυθούν αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και το ΑΠΘ συμμετέχει και σε αυτήν την πρωτοβουλία.

Δείτε τι ανέφερε μεταξύ άλλων:

Ο καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, Νίκος Λαμπρινός, υπεύθυνος για τη λειτουργία του Γραφείου ESERO στο ΑΠΘ για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση πρόσθεσε, ότι δεν είναι το γραφείο του ΑΠΘ, αλλά της Ελλάδας, τονίζοντας ότι «η Ελλάδα δεν μπορούσε να λείπει από αυτό το πανευρωπαϊκό πρότζεκτ».

Ο Αντώνης Μουρατίδης, επικ.καθηγητής του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ και υπεύθυνος του ESERO για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σημείωσε ότι σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών θα δώσει σε 10-15 χρόνια τους επιστήμονες που θα στελεχώσουν τους διαστημικούς οργανισμούς.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top