H Θεσσαλονίκη στο «μικροσκόπιο» του συνεδριακού τουρισμού – 28 αγοραστές από 10 χώρες

H Θεσσαλονίκη στο «μικροσκόπιο» του συνεδριακού τουρισμού – 28 αγοραστές από 10 χώρες

“Connect Tourism” είναι ο τίτλος της διοργάνωσης του Thessaloniki Convention Bureau που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και στόχο την προώθηση του προορισμού, όχι μόνο στο κομμάτι του συνεδριακού τουρισμού, αλλά και στο city break.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Είκοσι οκτώ (28) αγοραστές από δέκα χώρες του εξωτερικού θα δώσουν το ‘παρών’ στη Θεσσαλονίκη, το τριήμερο 8-10 Μαΐου, στο πλαίσιο της Β2Β διοργάνωσης του Thessaloniki Convention Bureau (TCB) που πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΚΜ).

«Φέτος το Connect Tourism γίνεται πρώτη φορά δια ζώσης, πέρυσι είχε πραγματοποιηθεί διαδικτυακά» ανέφερε ο πρόεδρος του TCB Γιάννης Ασλάνης στο πλαίσιο της σημερινής συνέντευξης Τύπου.

Όπως εξήγησε το τριήμερο Κυριακή 8 – Τρίτη 10 Μαΐου, 28 byers από 10 χώρες του εξωτερικού (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Βέλγιο, Ελβετία, Σλοβακία, Πορτογαλία, Ισπανία, Πολωνία και Ρουμανία) θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να συμμετέχουν σε Β2Β συναντήσεις με Έλληνες προμηθευτές όχι μόνο από Θεσσαλονίκη αλλά και από τις υπόλοιπες Περιφερειακές Ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας με απώτερο σκοπό την προώθηση της Θεσσαλονίκης όχι μόνο στον τομέα του συνεδριακού τουρισμού, αλλά και του city break, και του ελεύθερου χρόνου (leisure).

Όπως επισήμανε ο κ. Ασλάνης από τους 28 buyers, οι 23 αποτελούν επιλογή του TCB ενώ οι υπόλοιποι πέντε (5) επιλογή του χορηγού αερομεταφορών της AEGEAN. Το 55% των αγοραστών από το εξωτερικό είναι tour operators και ταξιδιωτικοί πράκτορες, το 39% διοργανωτές εκδηλώσεων και συνεδρίων και το 5% στελέχη οργανισμών που διοργανώνουν συνέδρια, ημερίδες κτλ.

Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου αναφέρθηκαν και ποσοστά επισκεψιμότητας των υποψήφιων αγοραστών που θα βρεθούν στη Θεσσαλονίκη το τριήμερο του Μαΐου.

Συγκεκριμένα, όπως επισημάνθηκε, το 52% δεν έχει επισκεφτεί τη Θεσσαλονίκη ποτέ στο παρελθόν, το 48% την έχει επισκεφτεί, το 81% έχει έρθει στην πόλη για επιχειρηματικούς λόγους ενώ το 18% για city break καθώς και για προσωπικούς λόγους.

Η συμμετοχή των Ελλήνων προμηθευτών τόσο από Θεσσαλονίκη και γενικότερα από την ΠΚΜ ανέρχεται σε 35 επαγγελματίες – ξενοδόχους, τουριστικούς πράκτορες, διοργανωτές συνεδρίων κτλ. Έχουν υπολογιστεί 15 ραντεβού για κάθε προμηθευτή – αγοραστή επί 13 λεπτά έκαστο, με προοπτική να αυξηθούν τα Β2Β, εφόσον το επιτρέψει ο χρόνος.

Πυρήνας συνεργειών στο εξωτερικό

Τόσο η παρουσίαση της Θεσσαλονίκης όσο και των υπολοίπων Περιφερειακών Ενοτήτων της Κεντρικής Μακεδονίας αποτελούν από τους πρωταρχικούς στόχους στρατηγικής της ΠΚΜ, και όπως δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού ΠΚΜ Αλέξανδρος Θάνος «διαμορφώνουμε έναν πυρήνα συνεργειών στο εξωτερικό, μια περιφερειακή δράση, κατ’ επιλογή της αγοράς».

Όπως ο ίδιος εξήγησε στο πλαίσιο της σημερινής συνέντευξης Τύπου, το Connect Tourism ξεκίνησε πέρυσι διαδικτυακά εν μέσω πανδημίας, «ήταν μια ιδέα να υποκινήσουμε την επαγγελματική αγορά της πόλης για να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος» προσθέτοντας πως η δράση συνδιαμορφώνεται από τους επαγγελματίες για τους επαγγελματίες.

Ο κ. Θάνος τόνισε πως ο συνεδριακός τουρισμός είναι ένα μικρό success story, και πως τα επόμενα χρόνια θα ενσωματωθούν και οι υπόλοιπες Περιφερειακές Ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας.

Συμμετοχή της Χαλκιδικής

Στο πλαίσιο του Connect Tourism συμμετέχει ενεργά και ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής (ΤΟΧ) ο οποίος ως μέλος του TCB αποσκοπεί στις κοινές και συμπληρωματικές δράσεις της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής στις διεθνείς αγορές. Βάσει της κοινής στρατηγικής, 18 από τους 28 αγοραστές του εξωτερικού θα συνεχίσουν την αποστολή τους στην Χαλκιδική, όπου για ένα διήμερο θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις ομορφιές του νομού, να συμμετέχουν σε δραστηριότητες, να γευτούν την τοπική γαστρονομία κτλ.

Όπως δήλωσε ο κ. Ασλάνης, οι σύνεδροι εκτός από τη συμμετοχή τους στα συνέδρια επιθυμούν να κάνουν και εκδρομές, να δουν τη φύση, να επισκεφτούν αρχαιολογικούς χώρους κτλ. «Είναι ένα μπουκέτο υπηρεσιών που έχουν προστιθέμενη αξία σε ένα συνέδριο» πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Δράσεις στο εξωτερικό

Η εξωστρέφεια του TCB συνεχίζεται και στις αγορές του εξωτερικού και όπως επισήμανε ο πρόεδρος του TCB Γιάννης Ασλάνης, το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου 2022 θα βρεθούν στο Ισραήλ.

«Πρώτος μας σταθμός θα είναι το Ισραήλ, μια σημαντική αγορά για τη Θεσσαλονίκη» δήλωσε  ο κ. Ασλάνης εξηγώντας πως η επιλογή για την παρουσία τους σε προορισμούς του εξωτερικού θα εξαρτάται ανάλογα τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των μελών τους, που ανέρχονται σε 55.

Η δράση που θα έχει την ονομασία Connect On Tour θα συνεχιστεί και θα αναπτυχθεί και την επόμενη χρονιά, δίχως ωστόσο να έχουν αποφασισθεί οι αγορές – στόχοι για τη Θεσσαλονίκη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Θεσσαλονίκη – TCB: Το αφήγημα της Θεσσαλονίκης στον συνεδριακό τουρισμό

Θεσσαλονίκη: Λαβωμένος ο συνεδριακός τουρισμός από την πανδημία – Επανάκαμψη σε δυο χρόνια

Φραγκάκης στο GRTimes: Τουριστικά το 2022 θα είναι καλύτερο από το 2021 – Στοχεύουμε στα έσοδα

Ασλάνης: Να καθοριστούν άμεσα τα πρωτόκολλα των συνεδρίων (ΗΧΗΤΙΚΟ)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top