Ιαβέρης στο GRTimes: Μεγάλη ανάγκη βελτίωσης υποδομών-Σύγχρονη γενοκτονία τα τροχαία

Ιαβέρης στο GRTimes: Μεγάλη ανάγκη βελτίωσης υποδομών-Σύγχρονη γενοκτονία τα τροχαία

Ρεπορτάζ: Κώστας Κεχαγιάς

Δύο άνθρωποι, ηλικίας 47 και 42 ετών, κατέληξαν νεκροί στη Θεσσαλονίκη έπειτα από τροχαία δυστυχήματα. Με αφορμή το συγκεκριμένο γεγονός, αλλά και τον υψηλό αριθμό των τροχαίων δυστυχημάτων και ατυχημάτων στην Ελλάδα, ο Αναστάσιος Μαρκουΐζος, γνωστός ως Ιαβέρης, μιλά στο GRTimes.

Ένας διανομέας και μία ποδηλάτισσα ήταν τα θύματα των δύο τροχαίων δυστυχημάτων στη Θεσσαλονίκη. Όπως σημειώνει σχετικά ο κ. Ιαβέρης μιλώντας στο GRTimes, «οι πόλεις πλέον γεμίζουν με ποδήλατα, μηχανάκια και πατίνια. Μιλάμε για ευάλωτα οχήματα. Θα έπρεπε να υπάρχει μία μέριμνα βελτίωσης των υποδομών. Πρέπει να υπάρχουν περισσότεροι ποδηλατοδρόμοι και για αυτό θα έπρεπε να φροντίσουν οι δήμοι.

Τα οχήματα αυτά», όπως λέει ακόμη ο ίδιος, «δεν πρέπει να κυκλοφορούν στους δρόμους. Και σε όσους παρκάρουν εκεί, η αστυνομία θα πρέπει να τους ξηλώνει τις πινακίδες».

Ο νόμος, άλλωστε, όπως αναφέρει ο κ. Ιαβέρης, τονίζει ότι τα δίκυκλα δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν ανάμεσα από τα ΙΧ οχήματα. Σε σχέση με το παραπάνω, συμπληρώνει ότι «όλο αυτό θα πρέπει να ελέγχεται από την αστυνομία και να βρεθεί τρόπος ώστε να διοχετευθούν οι δικυκλιστές σε άλλα σημεία, όπως η λεωφορειολωρίδα. Οι μηχανές, πρέπει να φύγουν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα».

Σύγχρονη γενοκτονία τα τροχαία – 40 χρόνια γίνονται τα ίδια λάθη

Σε ότι αφορά, τώρα, τον αριθμό των τροχαίων δυστυχημάτων και ατυχημάτων στη χώρα μας, ο κ. Ιαβέρης αναφέρει ότι παρουσιάζεται 300% αύξηση. «Είμαστε το χειρότερο παράδειγμα», όπως λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος, αναφέροντας επιπλέον ότι «το πρόβλημα εντοπίζεται στην οδική συμπεριφορά.

Οι άνθρωποι είναι αγενείς, αυθάδης, εδώ και 40 χρόνια γίνονται τα ίδια λάθη και παραμένει η ίδια νοοτροπία, η ίδια έλλειψη αυτοσεβασμού, ενώ το οδικό δίκτυο στη χώρα παραμένει γεμάτο μαγκιά και αθλιότητα. Το αποτέλεσμα», όπως συμπληρώνει ο ίδιος, είναι να μιλάμε «για μία σύγχρονη γενοκτονία».

Εξηγώντας τον λόγο για τον οποίο χρησιμοποιεί τον συγκεκριμένο όρο, αναφέρει ότι «τα δυστυχήματα στοιχίζουν τη ζωή σε ανθρώπους από 5 -29 ετών. Και μάλιστα, είναι η πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες αυτές.  Άνθρωποι που, δεν έχουν προλάβει να κάνουν παιδιά σε μία χώρα με έντονο δημογραφικό πρόβλημα. Θα έπρεπε κάποια στιγμή να το αντιμετωπίσουμε σοβαρά και αυτό».

Προκειμένου να περιοριστεί το συγκεκριμένο φαινόμενο, ο κ. Ιαβέρης υπογραμμίζει ότι το «κλειδί», είναι η ενημέρωση.

«Για μένα πρέπει να υπάρχει μία συνεχής ενημέρωση για το κομμάτι της μάστιγας των δρόμων. Όπως υπάρχει συνεχής ενημέρωση και για τον Covid, με τη διαφορά ωστόσο ότι εκείνος σκοτώνει συνήθως ηλικιωμένους, ενώ τα δυστυχήματα, νέους. Άρα, με αφορμή το κάθε δυστύχημα με θάνατο νέου ανθρώπου, θα πρέπει να γίνεται μία ανάλυση και να μεταφέρονται μηνύματα στους ακροατές, για το πόσο εύκολα μπορεί να καταστραφεί η ζωή τους».

Άδεια… οπλοφορίας το δίπλωμα αυτοκινήτου – Είναι αργά για να εντάξουμε την οδηγική συμπεριφορά στα σχολεία

«Τα παιδιά, οδηγούνται με ανυπομονησία στην απόκτηση του διπλώματος. Ανυπομονούν δηλαδή να πάρουν στα χέρια τους μία άδεια “οπλοφορίας”. Αυτό δείχνει ότι κανείς δεν έχει μπει στη διαδικασία ενός σοβαρού θέματος, όπως η οδήγηση». Με αυτά τα λόγια, ο κ. Ιαβέρης περιγράφει μία από τις ρίζες του προβλήματος των Ελλήνων, σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά.

«Το παιδί αντιγράφει την κλειστή οικογένεια, άρα πρέπει να ευαισθητοποιήσουμε τους μεγάλους για να μεταδώσουν τη σωστή συμπεριφορά στο παιδί. Όταν λέμε παιδεία», εξηγεί ακόμη ο ίδιος, «μιλάμε για το παιδί στο αυτοκίνητο. Που βλέπει από λάθος μέρος, χωρίς παιδικό κάθισμα, τον πατέρα του να μιλάει στο κινητό, να κάνει τσιγάρο και να περνάει τα κόκκινα φανάρια. Το παιδί έτσι διδάσκεται και μία ολόκληρη γενιά, καταλήγει να έχει αυτό το πρόβλημα».

Ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του – Να υπάρξει μία αλλαγή νομοθετικού πλαισίου

«Εγκληματική πράξη» χαρακτηρίζει συγκεκριμένες παραβάσεις ο κ. Ιαβέρης, μιλώντας για ατυχήματα τα οποία προέρχονται από την παραβίαση των φωτεινών σηματοδοτών.

«Θα έπρεπε να υπάρχει μία αλλαγή νομοθετικού πλαισίου», όπως λέει, προκειμένου «να πάει ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του».

«Κάποιος φτάνει σε φανάρι και εκείνο ανάβει πορτοκαλί. Αντί να επιβραδύνει, επιταχύνει. Αυτό γίνεται ακόμη και στο κόκκινο φανάρι και δεν είναι παράβαση του ΚΟΚ από αμέλεια, αλλά εγκληματική πράξη, ανθρωποκτονία από ενδεχόμενη πρόθεση», όπως σημειώνει.

«Υπάρχουν τροχαία που είναι κακουργήματα με δόλο», λέει ακόμη, εξηγώντας ότι «όταν έχεις θανάσιμο τραυματισμό και το θύμα σου το εγκαταλείπεις και φεύγεις αντί να πράξεις τα δέοντα, διαπράττεις κακούργημα με δόλο».

Το πιο σημαντικό, ωστόσο, όπως λέει ο ίδιος, «είναι η ζωή των παιδιών. Η οικογένεια που θα χάσει το παιδί της, τελείωσε»…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Θεσσαλονίκη: Νεκρή η ποδηλάτισσα που παρασύρθηκε από φορτηγό (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Θεσσαλονίκη: Φορτηγό παρέσυρε ποδηλάτισσα (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Θεσσαλονίκη: Κατέληξε ο διανομέας που παρασύρθηκε από ΙΧ – Συνελήφθη ο οδηγός

Θεσσαλονίκη: Αυτοκίνητο παρέσυρε και εγκατέλειψε διανομέα

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top