ΙΕΛΚΑ: Το Λιανεμπόριο προβλέπει χειροτέρευση του οικονομικού κλίματος

ΙΕΛΚΑ: Το Λιανεμπόριο προβλέπει χειροτέρευση του οικονομικού κλίματος

Για σταθεροποίηση των πωλήσεων το Β’ εξάμηνο 2020, μιλούν στελέχη του κλάδου Λιανεμπορίου Τροφίμων-FMCG, αλλα προβλέπουν σε ποσοστό 89% χειροτέρευση του οικονομικού κλίματος, ενώ ένα στα δύο στελέχη προβλέπει ότι ο covid-19 θα επηρεάζει αγορά και οικονομία και το 2022.

Στο πλαίσιο της κυλιόμενηςΈρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), πραγματοποιήθηκε έκτακτη μέτρηση  η οποία καταγράφει τις απόψεις των στελεχών επιχειρήσεων του κλάδου για τα κύρια κλαδικά θέματα και προκλήσεις. Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο 1- 11 Νοεμβρίου 2020 σε 180 ανώτερα και ανώτατα Στελέχη Επιχειρήσεων (Λιανεμπόριο-Αλυσίδες σουπερμάρκετ και Προμηθευτές FMCG) από τη Γενική Διεύθυνση και τα τμήματα Marketing, Πωλήσεων. Αγορών, Οικονομικών, Πληροφορική κλπ.

Τα αποτελέσματα καταγράφουν την αξιολόγηση των εξελίξεων από τα στελέχη του κλάδου για το Β’ εξάμηνο 2020 οι οποίες συνοψίζονται σε:

  • Σταθερές πωλήσεις το Β’ 6μηνο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020, αλλά αυξημένες πωλήσεις συνολικά το 2020
  • Νέα επιδείνωση του οικονομικού κλίματος
  • Ανησυχία, αλλά ψύχραιμη αντιμετώπιση του VOCID-19

Σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του κλάδου,  μεγάλο ποσοστό ερωτηθέντων 48% οι οποίοι θεωρούν ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα αυξηθούν το τρέχον εξάμηνο και μεγάλο ποσοστό οι οποίοι θεωρούν ότι θα παρουσιάσουν μείωση 37%. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 0,2% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιούλιος -Δεκέμβριος 2020 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2019, ενώ για το σύνολο του έτους 2020 εκτιμούν αύξηση πωλήσεων της τάξης του 1,6%μεσοσταθμικά.

Η εξέλιξη αυτή σε μεγάλο βαθμό αποδίδεται στα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού, το κλείσιμο της εστίασης και την παραμονή των πολιτών στα σπίτια. Βέβαια οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων σχετίζονται άμεσα με την ψυχολογία των καταναλωτών και την ευρύτερη οικονομική και κοινωνική κατάσταση και λοιπές εξελίξεις να επιδράσουν σε αυτή την πρόβλεψη, ειδικά στην αγορά των εορτών.

Το 89% βλέπει χειρότερευση της οικονομίας

Η θετική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2019 παρουσιάζει πλήρη αναστροφή και σε αυτή τη μέτρηση. Συγκεκριμένα, ενώ τον Ιανουάριο 2020 η πλειοψηφία σε ποσοστό 74% θεωρούσε ότι η οικονομική κατάσταση βελτιώθηκε και το 1% ότι χειροτέρεψε, 10 μήνες μετά, το 3% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση βελτιώθηκε και το 89% ότι χειροτέρεψε. Αντίστοιχα ποσοστά είχαν να καταγραφούν από τον Ιούλιο του 2017.

Το οικονομικό κλίμα  παρουσιάζει αντίστοιχη εικόνα, η οποία οφείλεται κυρίως στις εκτιμήσεις των στελεχών για τις οικονομικές συνθήκες. Ο δείκτης καταγράφεται στο -0,22, ενώ αρνητικό πρόσημο στον δείκτη είχε να καταγραφεί από ον Ιούλιο του 2017.

Αυτό εξηγείται και από τις εκτιμήσεις των στελεχών του κλάδου για τη διάρκεια της κρίσης, όπως φαίνεται στο σχήμα . Το 58% πιστεύει ότι η έκτακτη κατάσταση με τον COVIC-19 θα διαρκέσει τουλάχιστον ως το τέλος του 2021, ενώ το 80% πιστεύει ότι η αγορά και η οικονομία θα επηρεάζονται από την έκτακτη κατάσταση έως το τέλος του 2021 ή και περισσότερο.

Αντίθετα, η πλειοψηφία των στελεχών σε ποσοστό 84% εκτιμά ότι οι εταιρείες είναι καλύτερα προετοιμασμένες στο νέο lockdown . Σε σχέση με τις δράσεις που έχουν αναλάβει οι εταιρείες, το 86% έχει εφαρμόσει πρωτόκολλα υγιεινής αυστηρότερα από αυτά που θέτει η πολιτεία, το 83% έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη σωστή παράδοση των προϊόντων και το 76% στο ηλεκτρονικό εμπόριο συγκεκριμένα, το 82% έχει κάνει κάποιου τύπου δωρεάς προς τον κρατικό μηχανισμό. Σε σχέση με τους ανθρώπινους πόρους το 44% έχει κάνει έκτακτες προσλήψεις (σημειώνεται ότι μόνο στο οργανωμένο λιανεμπόριο έχουν γίνει πάνω από 7.000 προσλήψεις), ενώ το για το 37% η διοίκηση της εταιρείας λειτουργεί από απόσταση.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top