iQom: Το success story της Θεσσαλονικιώτικης εταιρείας Πληροφορικής

iQom: Το success story της Θεσσαλονικιώτικης εταιρείας Πληροφορικής

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Για την «iQom Intelligent Systems», που αυτή την περίοδο υλοποιεί το ‘Retail Studio’ σε ένα νέο μεγάλο πελάτη, στα 206 καταστήματα της «Market In», ο covid λειτούργησε σαν εφαλτήριο για ένα ακόμη αναπτυξιακό άλμα.

Η Θεσσαλονικιώτικη εξειδικευμένη εταιρεία Πληροφορικής, μετά την πρόσφατη εξαγορά του 80% από την Epsilon SingularLogic, ενισχύει ακόμη περισσότερο την παρουσία της σε μία Λιανική που γίνεται Εντατική προκειμένου να προσαρμοστεί στις «fast track» συνθήκες που επιβάλλει ο ανταγωνισμός στην αγορά.

Για το πως βγήκε ενισχυμένη στην περίοδο της πρόσφατης κρίσης, μίλησε στο GRTimes.gr o συνιδρυτής της iQom, σημερινό μέλος δ.σ. της Εταιρείας και Εμπορικός Διευθυντής κ. Αχιλλέας Τριανταφυλλίδης, εξηγώντας ότι οι συνεργασίες, όταν μάλιστα υπάρχει «δημιουργική χημεία»,  είναι αυτές που βοηθάνε στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων και στην κατάκτηση μεγαλυτέρων μεριδίων στην αγορά.

Η «iQom» είναι αναμφίβολα ένα success story στην παροχή προϊόντων και υπηρεσιών στο Retail και στην μεθαυριανή εκδήλωση του Marketint Club Greece, θα παρουσιαστεί το πως αξιοποίησε τις ιδιαίτερες συνθήκες που διαμόρφωσε για το Λιανεμπόριο η πανδημία, προκειμένου να βγει κερδισμένη από την υγειονομική και οικονομική κρίση.

Ιστορία και προφίλ της «iQom»

Η iQom ιδρύθηκε  από τον Αχιλλέα Τριανταφυλλίδη και τον Δημήτρη Ζάχο, δύο software engineers με πορεία πολλών ετών στον κλάδο Πληροφορικής, που έχουν ζήσει εκ των ένδον τις μεγάλες και τις λιγότερο καλές περιόδους του χώρου.

«Είμαι 34 χρόνια, επαγγελματικά, στην Πληροφορική και μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι όταν μπορείς να πετύχεις ανάπτυξη μέσα από συνεργασίες, πρέπει να αποφεύγεις την ανάλωση πόρων στον ανταγωνισμό.

«Ιδρύσαμε το 2008 την «iQom», επιλέγοντας να δραστηριοποιηθούμε καθετοποιημένα σε μία niche αγορά, στο retail,  με προϊόν κύριο το Retail Studio», είπε ο κ. Τριανταφυλλίδης κάνοντας μία αναδρομή στη δημιουργία της «iQom».

Η δουλειά πήρε γρήγορα τα πάνω της, η εταιρεία αναπτύχθηκε ταχύτατα ακόμη και στη γκρίζα εποχή των μνημονίων και σήμερα φθάνει να έχει το 22% της αγοράς στη λιανική τροφίμων και τα convenience stores, εκτός των πολύ μικρών σημείων λιανικής τα οποία όμως, όπως επισήμανε ο κ. Τριανταφυλλίδης, σταδιακά προσχωρούν στις αλυσίδες που δουλεύουν με τη μέθοδο του franchise.

H iQom, δραστηριοποιείται πανελλαδικά αλλά και στην αγορά της Κύπρου μέσω δύο συνεργατών. Η  δραστηριότητά της iQom αναπτύσσεται μέσα από τρία κανάλια πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών, ανάλογα με το μέγεθος και τις  ανάγκες των επιχειρήσεων που υποστηρίζει.

Η «iQom», ως σήμερα έχει διαθέσει 1.300 προγράμματα σε 550 πελάτες και 2.400 χρήστες, ενώ έχει περισσότερους από 400 συνεργάτες πανελλαδικά που δραστηριοποιούνται στην προώθηση και υποστήριξη των προϊόντων λογισμικού της εταιρίας, με μεγάλα ονόματα να έχουν συμπεριληφθεί στο χαρτοφυλάκιο των πελατών της.

Τυποποιημένο λογισμικό νέας γενιάς

«Η μεγάλη επιτυχία της «iQom» έγκειται στο ότι παρέχουμε το ίδιο   τυποποιημένο επιχειρησιακό λογισμικό, νέας γενιάς, για το  λιανικό εμπόριο, είτε ο πελάτης είναι μία αλυσίδα σούπερ μάρκετ, είτε ένα περιφερειακό περίπτερο. Το προϊόν, η λειτουργικότητα είναι ακριβώς η ίδια, απλώς η μικρή επιχείρηση δεν αγοράζει τα modules που χρειάζεται ένας μεγάλος πελάτης», υπογράμμισε ο κ. Τριανταφυλλίδης.

Tο ‘iQom RetailStudio’, με λογισμικό νέας γενιάς, συνεργάζεται με 9 από τα πιο γνωστά ERP της  αγοράς, συνδέεται σχεδόν με όλα τα περιφερειακά που κυκλοφορούν και αξιοποιεί τον πιθανό υφιστάμενο εξοπλισμό.

To προϊόν ‘Retail Studio’, συνοδεύεται για όσες εταιρείες επιθυμούν, από το Retail Studio Advertisement , δηλαδή από ένα module μέσω του οποίου προβάλλεται στο πελάτη προωθητικό υλικό κατά την ώρα που αυτός βρίσκεται στο ταμείο. Έτσι σε μία δεύτερη οθόνη που βλέπει ο πελάτης δεν αναρτώνται μόνο τα στοιχεία της συναλλαγής, αλλά και προωθητικό υλικό του marketing.

Yπάρχει επίσης το RetailStudioWebπου δίνει πληροφόρηση στον επιχειρηματία και εικόνα της εταιρείας του,  από όπου κι’ αν βρίσκεται , μέσω του κινητού του τηλεφώνου ή άλλης συσκευής με πρόσβαση στο internet.

«Πες μου τους… πελάτες σου, να σου πω ποιος είσαι»

Η «iQom» είναι πολύ δυνατή και με μεγάλο μερίδιο αγοράς στα convenience stores, καθώς υποστηρίζει αλυσίδες όπως τα Τoday, τα 4all, τα Yes!Stores, τα Hellenic Kiosk καθώς και ορισμένες μικρότερες αλυσίδες franchise.

Στον κλάδο των super market, η «iQom» έχει αναλάβει τα «Express Market» της «Μασούτης» με 240 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, την «Discount Markt» με 78 καταστήματα, την εταιρεία «Αφροδίτη» στη Θεσσαλονίκη, την «Πίτσιας» σε Πιερία και Ημαθία, την «KosmoPlus» στη Θράκη.

Η «iQom», όταν λέει λιανική, αναφέρεται και σε άλλους κλάδους, από καταστήματα ειδών δώρων μέχρι φωτιστικών και σιδηρικών, χωρίς φυσικά να εξαιρεί τον κλάδο  της ένδυσης – υπόδησης. Αρκεί να αναφερθεί ότι υποστηρίζει τα «Hondos Center» σε όλη την Ελλάδα, δηλαδή 300 ταμεία εξυπηρέτησης καταναλωτών.

Mε  κατάλληλη παραμετροποίηση του προϊόντας, η «iQom» καλύπτει και πολύ γνωστές επιχειρήσεις εστίασης όπως τα «ΕRGON Agora», τα «Public Café Restaurants», σημεία τoυ «La Pasteria».

Το πάντρεμα με την «Epsilon SingularLogic»

Πριν γίνει ο «γάμος» με την «Epsilon SingularLogic» το φετινό Σεπτέμβριο, το 2020 η iQom είχε φτάσει να απασχολεί 27 άτομα προσωπικό, ενώ ο κύκλος εργασιών της είχε κλείσει στα 1,330 εκατ. ευρώ.

«Δώσαμε το 80% στην «Epsilon SingulanLogic», η οποία βεβαίως γνώριζε την μεγάλη ανάπτυξή μας στο χώρο του retail, επειδή κι’ εμείς από την πλευρά μας διαπιστώσαμε ότι η Εταιρεία θα ωφελούνταν από οικονομίες κλίμακας, άλλωστε δεν πιστεύουμε στην διάθεση πόρων σε ένα ράλι ανταγωνισμού, όταν η ανάπτυξη μπορεί να εξασφαλιστεί μέσα από συνεργασίες.

«Εμείς είδαμε τις προοπτικές ανάπτυξης  και τα οφέλη για την Εταιρεία αλλά και για εμάς ως μετόχους, που προκύπτουν μέσα από συνέργειες, ενώ βεβαίως κεφαλαιοποιήσαμε ένα μέρος της δουλειάς που είχε γίνει όλα τα προηγούμενα χρόνια. Πέραν αυτού, οι αρχικοί μέτοχοι παραμένουμε στην Εταιρεία με ποσοστό του 20% και διαπιστώνουμε κάθε ημέρα ότι υπάρχει η λεγόμενη «χημεία» με το βασικό μέτοχο, κάτι που βοηθάει στο day to day business», εξήγησε ο κ. Τριανταφυλλίδης.

Η Λιανική την επόμενη ημέρα

«Το χονδρεμπόριο από πολλά χρόνια ήταν μηχανοργανωμένο, έχοντας εισάγει προϊόντα και υπηρεσίες της Πληροφορικής. Η λιανική στους μεγάλους πελάτες ήταν επίσης οργανωμένη, αλλά η μεσαία και μικρή αγορά ακολούθησαν με πιο αργούς ρυθμούς, γιατί δεν ήταν τόσο έτοιμη να προσαρμοσθεί στις εξελίξεις».

Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά και τα περιθώρια ανάπτυξης σε αυτή, ο κ. Τριανταφυλλίδης υποστήριξε ότι σε μεγέθη η αγορά λιανικής στην Ελλάδα μπορεί να είναι σχετικά μικρή, αλλά ταυτόχρονα είναι και μεγάλη, επειδή υπάρχουν πολλά περιθώρια οργανωτικής βελτίωσης του λιανεμπορίου.

 «Η Λιανική γίνεται πλέον Εντατική γιατί όλες οι επιχειρήσεις προσπαθούν να κάνουν την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση χώρων, χρόνου, ανθρωπίνου δυναμικού προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η αξιοποίηση των πόρων που η κάθε μία διαθέτει.   Σαν αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις λιανικής χρειάζονται τις σύγχρονες τεχνολογίες και συστήματα για τη βέλτιστη λειτουργία τους. Παρακολουθούμε, στην «iQom», τις τάσεις του retail διεθνώς για να τις υλοποιούμε και στην ελληνική αγορά. Ήμασταν και παραμένουμε focused στην ελληνική και κυπριακή αγορά, αξιοποιώντας νέες ιδέες εφ’ όσον αυτές αποδίδουν στην πράξη», κατέληξε ο κ. Τριανταφυλλίδης.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top