Κ. Μακεδονία: Ψηφιακή… αίθουσα για 60.000 μαθητές

Κ. Μακεδονία: Ψηφιακή… αίθουσα για 60.000 μαθητές

Ιδιαίτερα ικανοποιημένος από την πρώτη ημέρα τηλεκπαίδευσης των Λυκείων, Γενικών και ΕΠΑΛ, στη Θεσσαλονίκη και στις Σέρρες, φαίνεται να είναι ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Κόπτσης, μιλώντας στο GRTimes.gr.

Ρεπορτάζ: Νεκταρία Ψαράκη

Σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr, στην Κεντρική Μακεδονία, το πλήθος των σχολικών μονάδων που λειτούργησαν με τηλεκπαίδευση ήταν 350, ενώ συμμετείχαν 60 χιλιάδες μαθητές και 6 χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Να σημειωθεί, ότι οι αριθμοί αυτοί αφορούν και σχολεία και τμήματα τα οποία δεν ανήκουν στη Θεσσαλονίκη και στις Σέρρες, αλλά βρίσκονται σε αναστολή.

Από το σύνολο των σχολικών μονάδων, τα 160 ΕΠΑΛ και Γενικά Λύκεια λειτούργησαν σήμερα με τηλεκπαίδευση σε Θεσσαλονίκη και Σέρρες, ενώ συμμετείχαν 4 χιλιάδες εκπαιδευτικοί και 40 χιλιάδες μαθητές.

Ομαλά κύλησε η τηλεκπαίδευση σε Θεσσαλονίκη και Σέρρες

Το ενδεχόμενο ενός δευτέρου κύματος πανδημίας, ήταν κάτι που γνωρίζαμε ήδη από τους καλοκαιρινούς μήνες και οι επιπτώσεις του είχαν προβλεφθεί. Με τον κίνδυνο να καραδοκεί για την αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων ή τμημάτων των σχολικών μονάδων, υπήρξε μέριμνα ώστε όλα τα σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας να είναι σε ετοιμότητα και ανά πάσα στιγμή να μπορεί να αρχίσει η τηλεκπαίδευση. «Είχαμε μεριμνήσει ώστε όλες οι σχολικές μονάδες να είναι έτοιμες να προχωρήσουν σε τηλεκπαίδευση ακόμη και την επόμενη μέρα εάν χρειαστεί», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Κόπτσης.

«Είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από τη σημερινή διαδικασία. Σχεδόν εκπλήσσομαι. Η διαδικασία της ενημέρωσης, τελείωσε χθες το βράδυ στις 22:00 και ευθύς αμέσως σπεύσαμε να ενημερώσουμε όλες τις διευθύνσεις και κατ’ επέκταση όλους τους εκπαιδευτικούς για τη σημερινή διαδικασία. Έως τις 00:00 είχαν συγκεντρωθεί όλα τα email των μαθητών και η σημερινή τηλεκπαίδευση κύλησε με απόλυτη ομαλότητα», αναφέρει στο GRTimes.gr.

O κ. Κόπτσης, διαβεβαιώνει ότι, από το σύνολο το σχολικών μονάδων, μόλις μία αντιμετώπισε τεχνικά προβλήματα την πρώτη μέρα, τα οποία εκτιμήθηκαν και θα αντιμετωπιστούν άμεσα. Ταυτόχρονα, υπήρξε ειδική μέριμνα, ώστε ελάχιστες περιπτώσεις μαθητών οι οποίοι δεν είχαν την υλικοτεχνική υποδομή για να μπορούν να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση, να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα για ίντερνετ από τα σχολεία, ενώ παράλληλα είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθούν το μάθημα από οποιαδήποτε κινητή συσκευή. Ακόμη, υπήρχε συνεχής επικοινωνία με τους καθηγητές με email και sms ώστε να εξακριβώνεται ότι όλα βαίνουν καλώς.

«Η ετοιμότητα των σχολικών μονάδων και των καθηγητών, η οργάνωση αλλά και η συνεργασία των μαθητών, όντες εξοικειωμένοι πλέον, ήταν εντυπωσιακή και πραγματικά τους συγχαίρω και τους ευχαριστώ. Τώρα, εάν από το σύνολο των σχολικών μονάδων μόνο μία αντιμετώπισε πρόβλημα, καταλαβαίνουμε πως είναι ανθρώπινο», αναφέρει ο κ. Κόπτσης.

Η Υπ. Παιδείας Νίκη Κεραμέως παρακολούθησε τηλεκπαίδευση

Σύμφωνα με τον κ. Κόπτση, η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, συνδέθηκε σε δύο τηλεκπαιδεύσεις, μία στη Θεσσαλονίκη και μία στις Σέρρες. Συγκεκριμένα, συνδέθηκε σε μάθημα στο 30ο Λύκειο Θεσσαλονίκης και στο 4ο Λύκειο Σερρών, ώστε να παρακολουθήσει τη διαδικασία εκμάθησης και να βεβαιωθεί ότι όλα λειτουργούν ομαλά.

Η διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο Lockdown

«Στο προηγούμενο Lockdown, η κατάσταση ήταν πρωτόγνωρη. Υπήρχε μία πλατφόρμα στην οποία προσπαθούσαν να μπουν όλοι και φυσικά δεν άντεχε. Οι καθηγητές δεν ήταν ενημερωμένοι και δεν ήξεραν πώς να διαχειριστούν το νέο ιντερνετικό περιβάλλον. Οι μαθητές το ίδιο. Δεν υπήρχε αυτή η κουλτούρα και τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα. Γι’ αυτό το λόγο, φροντίσαμε να διεξαχθούν μετεκπαιδεύσεις και ειδικές επιμορφώσεις για τους καθηγητές και να έρθουμε αντιμέτωποι με το δεύτερο κύμα της πανδημίας προετοιμασμένοι», αναφέρει ο κ. Κόπτσης, ενώ προσθέτει ότι και οι μαθητές είναι πολύ πιο εξοικειωμένοι και υπάρχει διάδραση.

Παρά το γεγονός όμως ότι η κατάσταση είναι φανερά βελτιωμένη σε σχέση με το πρώτο Lockdown, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικατασταθεί η δια ζώσης μάθηση με την τηλεκπαίδευση.

«Με την τηλεκπαίδευση, επιτυγχάνεται η αναπλήρωση και όχι η αντικατάσταση», αναφέρει ο κ. Κόπτσης χαρακτηριστικά, ενώ προσθέτει: «Τώρα, όμως, που πρέπει να προστατεύσουμε την υγεία των μαθητών, που υπάρχουν κίνδυνοι να απομονωθούν σε περίπτωση που επιβεβαιωθούν ως θετικά κρούσματα, ή που μπορεί να χαθεί η ύλη, εάν ανασταλεί η λειτουργία των σχολείων, η τηλεκπαίδευση, με τον τρόπο που συνέβη σήμερα, είναι μία ικανοποιητική μέθοδος αναπλήρωσης».

Κλείνοντας, ο κ. Κόπτσης αναφέρει: «Θα μπορούσε, αν χρειαστεί, να λειτουργήσει με τηλεκπαίδευση μία ολόκληρη σχολική χρονιά. Όμως, σχολείο δεν είναι μόνο το μάθημα. Η κοινωνική και η ψυχολογική διάσταση του σχολείου, δεν μπορούν να αντικατασταθούν».

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ