Κενανίδης: Φορτηγά υπάρχουν, οδηγοί δεν υπάρχουν- μηνιάτικο 1.400- 2.000 €

Κενανίδης: Φορτηγά υπάρχουν, οδηγοί δεν υπάρχουν- μηνιάτικο 1.400- 2.000 €

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Άγνωστο φαινόμενο είναι η ανεργία για τους oδηγούς εμπορευματικών μεταφορών, γιατί στη χώρα μας, φορτηγά υπάρχουν, αλλά οδηγοί δεν υπάρχουν, με αποτέλεσμα, μεταφορικές εταιρείες να μη κινούν ως και το 20%-30% των οχημάτων τους, επειδή δεν υπάρχουν διαθέσιμοι οδηγοί.

Η μεγάλη έλλειψη επαγγελματιών οδηγών που παρατηρείται στη χώρα μας, δεν αποτελεί αποκλειστικά ελληνικό φαινόμενο καθώς, σύμφωνα με δημοσίευμα του Transport Intelligence, από τον ευρωπαϊκό κλάδο logistics λείπουν 400.000 οδηγοί!

Το νούμερο είναι τεράστιο κι’ όπως είπε στο GRTimes.gr o κ. Απόστολος Κενανίδης, πρόεδρος της Ο.Φ.Α.Ε. (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών) και στη χώρα μας το πρόβλημα είναι μεγάλο, με αποτέλεσμα να ρίχνει τις ταχύτητες στη διακίνηση φορτίων και να μειώνει τη δραστηριότητα των εταιρειών εμπορευματικών μεταφορών.

«Δεν έχουν καταμετρηθεί οι ελλείψεις των μεταφορικών εταιρειών σε οδηγούς, αλλά οπωσδήποτε είναι μεγάλες. Αρκεί ενδεικτικά να σας πω ότι σε μία εταιρεία, με 7 ως 10 φορτηγά, 1 ως και 3 αυτοκίνητα μένουν αναγκαστικά παροπλισμένα, επειδή δεν υπάρχουν οδηγοί για την εκτέλεση μεταφορικού έργου. Επίσης, πολλές εταιρείες μέλη μας απευθύνονται στην ΟΦΑΕ, επειδή έχουμε τις σχολές μεταφορέων και μας ενημερώνουν ότι ψάχνουν να προσλάβουν οδηγούς, προκειμένου έτσι να ενημερωθούν οι εκπαιδευόμενοι», ανέφερε ο κ. Κενανίδης.

Το πρόβλημα της έλλειψης οδηγών, πήρε διαστάσεις πριν μια τριετία κι’ αυτό γιατί πολλοί ιδιοκτήτες φορτηγών, που δούλευαν και σαν οδηγοί, έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους και έφυγαν να δουλέψουν στο εξωτερικό, όπως έκαναν και αρκετοί οδηγοί διεθνών μεταφορών.

Οι οδηγοί φορτηγών δεν είναι….ναυτικοί

Οι εταιρείες μεταφορών, από πλευράς αμοιβών αλλά και χρόνων ανάπαυσης, προσπαθούν να πριμοδοτήσουν την απασχόληση,  προσπάθεια που όμως δε φαίνεται να αποδίδει ως τώρα.

«Ο οδηγός φορτηγού, δεν είναι ναυτικός, όπως παλιότερα πίστευαν. Οι εταιρείες, στους υπαλλήλους τους οδηγούς, που εκτελούν δρομολόγια εθνικών μεταφορών, εννοείται πως χορηγούν δύο ημέρες ανάπαυσης την εβδομάδα, ενώ όσοι δουλεύουν σε δρομολόγια εξωτερικού, μετά την επιστροφή από ταξίδι μένουν με τις οικογένειές τους και μένουν σπίτι  για πολλές ημέρες. Για παράδειγμα ένας οδηγός που θα λείψει για παραδόσεις στην Γερμανία μία εβδομάδα, την επόμενη εβδομάδα της επιστροφής του, δε θα εργαστεί. Άλλος, που κάνει δρομολόγιο για Ρωσία, όταν επιστρέφει δεν δουλεύει για 10-12 ημέρες.

«Πέρα από αυτό, οι αμοιβές των οδηγών, μαζί με τα bonus που παίρνουν, είναι αξιοπρεπέστατες, θα έλεγα πολύ ικανοποιητικές και πολύ υψηλότερες από τις αμοιβές άλλων υπαλλήλων.

Μηνιάτικο από 1.400 ως 2.000 ευρώ

«Ένας οδηγός που κάνει δρομολόγια εξωτερικού παίρνει καθαρά, στο χέρι, 1.800- 2.000 ευρώ, μαζί με τα bonus, ανάλογα με τα δρομολόγια που εκτελεί. Τις ασφαλιστικές εισφορές, στο σύνολό τους, στην κατηγορία των βαρέων και ανθυγιεινών, τις καταβάλλει ο ιδιοκτήτης. Οι οδηγοί των εθνικών δρομολογίων, φθάνουν να παίρνουν καθαρά 1.400-1.500 ευρώ το μήνα», εξήγησε ο κ. Κενανίδης.

Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ επισήμανε ότι οι ελληνικές εταιρείες μεταφορών, βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, από άποψη κόστους, σε σχέση με τις αντίστοιχες επιχειρήσεις της υπόλοιπης Ευρώπης. Σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, είπε ο κ. Κενανίδης, οι οδηγοί ασφαλίζονται με απλά ένσημα και το επάγγελμά τους δεν ανήκει στην κατηγορία των βαρέων και ανθυγιεινών, που συνεπάγεται διπλάσιο κόστος ασφάλισης για τον εργοδότη.

Aξίζει να σημειωθεί ενδεικτικά ότι το μέσο ετήσιο εισόδημα ενός οδηγού φορτηγού στη Γερμανία ξεπερνάει τις 40.000 ευρώ, στη Γαλλία είναι περί τις 36.000 ευρώ, στην Ιταλία στις 32.000 ευρώ, στην Πορτογαλία στις 21.000 ευρώ, στη Ρουμανία 10.000 σε ευρώ ( από λέου), στην Πολωνία 15.000 σε ευρώ ( από ζλότι). Τα ποσά αυτά προκύπτουν από έρευνα που έκανε το GRTimes.gr στο διαδίκτυο.

Στην Ελλάδα τα φορτηγά αυτοκίνητα είναι περίπου 36.600 και το έργο των οδικών μεταφορών εκτελείται από εταιρείες μικρές, μεσαίες και ορισμένες μεγάλες. Το 80%-85% του οδικού μεταφορικού έργου εκτελείται από ατομικές επιχειρήσεις, που έχουν 1-2 φορτηγά, ενώ οι μεγάλοι του κλάδου έχουν δεκάδες φορτηγά μεταφορών.

(Φωτογραφία αρχείου)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ